Pytanie o starzenie się czujki PIR

Witam,

Czy wogóle czujki PIR sie starzeją? Jeżeli tak, to czy objawem starzenia się takiej czujki mogą być fałszywe alarmy?

Przez pierwsze 6 lat "zaliczyłem" tylko 2 takie alarmy, a w ostatnim roku ponad

5 i niestety system alarmowy przestaje byc używalny. Czujki (w tym przypadku Crow SRP-600) mają lekko ponad 8 lat i są zamontowane w domu jednorodzinnym. Co 2 lata przedmuchuję je (wewnątrz) sprężonym powietrzem, z zewnątrz są odkurzane 3-4 razy w roku. Czyli, tak na oko, nie powinny sprawiać problemów przez zanieczyszczenia lub pracę w ekstremalnych warunkach.

Pozdrawiam,

Reply to
Artur Lipowski

Użytkownik "Artur Lipowski" snipped-for-privacy@pro.onet.pl> napisał w wiadomości news:havtb7$nmm$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Nie wiem, może. Ale mam czujki dualne (PIR plus mikrofala) Paradox też jakieś 8 lat w ciężkich warunkach (od lekko poniżej zera do ponad 30 stopni) i zero problemów. Testujac "organoleptycznie" zakresy działania mikrofal i PIR nie zmieniły sie. Co do jednej jedynej Crow dualnej jaka mam (nie wywaliłem bo jakoś działa a jej pole i tak pokrywa Paradox), to stwierdzam że albo ten typ tak ma albo trafiłem wyjatkowo tępą badziewiastą czujke.

Pozdrofka.

Reply to
Irokez

Dnia Mon, 12 Oct 2009 20:42:47 +0200, Artur Lipowski napisał(a):

Niektóre moje systemy mają już po kilkanaście lat i nie widać wzrostu liczby fałszywych alarmów.

Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik "Artur Lipowski" snipped-for-privacy@pro.onet.pl> napisał w wiadomości news:havtb7$nmm$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Uszanowanie

Zamień wszystkie czujki rezystorami , włącz na czuwanie w dzień , wyłącz sygnalizatory , tylko jakiś mały piszczyk wewnątrz i obserwuj kilka dni . Mogą być różne przyczyny , zakłócenia EM , niedokręcone śruby pod zaciskami , zimne luty . Najszybciej wariują mikrowyłączniki sabotażowe , nie wiadomo jak masz instalację wykonaną to trudno coś powiedzieć więcej .

Reply to
awiesiek

Nic mi nie wiadomo aby czujki się starzały. Prędzej rezystory zmieniają swoje właściwości lub dają znać utleniające się, niepolutowane połączenia przewodów. Często też odzywają się zabezpieczenia antysabotażowe elementów zewnętrznych narażonych na warunki atmosferyczne.

PC

Reply to
PC

Użytkownik "PC" <p_c snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hb1uj1$tb2$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

Może czujki PIR z czujnikiem produkcji firmy o wdzięcznej nazwie, a jakże, "PIR" (China), starzeją się szybciej :)

BTW, kilkanaście DS-ów (czyli Bosch, OIDP), dwie instalacje, około 5-ciu lat, 1 fałszywy alarm. Po bardzo konkretnej burzy jakieś 1.5 roku temu padła jedna czujka i alarm, po wymianie nadal spokój.

e.

Reply to
entroper

Muchy wlatują, karaluchy srają, pająki grasują, ...

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

To jest przypadek ekstremalny, gdy system nie jest konserwowany. Poza tym jakie muchy, jakie pająki chyba, że czujka nie ma pleców. Najwyżej takie podłużne mikrorobaczki skaczące mogą się zalęgnąć i skakać po przetworniku. Nic więcej nie przejdzie przez przepust jak jest dobrze dopasowany do średnicy kabelka.

PC

Reply to
PC

Dzieki za (p)odpowiedzi. Przynajmniej wiem czego nie brać pod uwagę.

Wygląda, że przyszła pora na przeglądnięcie połączeń.

BTW> problem styków antysabotażowych, to to raczej nie jest, bo alarmy pojawiają się na liniach czujek.

Pozdrawiam,

Reply to
Artur Lipowski

awiesiek pisze:

Na sąsiednim budynku postawili anteny BTS jakiegoś operatora GSM i od tego momentu często były fałszywe alarmy. Pomogły dławiki i kondensatory lutowane wewnątrz kilku czujek czujek.

Reply to
razor