Pytanie o programator PIC

W ramach samoedukacji, chcialem zrobic sobie programator PICow. Znalazlem w internecie w miare prosty programator na LPT

Ale napotkalem maly problem. Nie jestem pewien, jak podlaczyc nozki programator z wyprowadzeniami procka. Z pomoca datasheetu, wydedukowalem ze:

-zasilanie i mase, oczywiscie na nozke 1 i 8;

-impuls przepalajacy (Vpp) podaje na nozke 4;

-wejscie zegara (Clock) podpinam do nozki 2 (tak mi sie w akzdym razie wydaje, w datasheet oznaczona jest jako "CLKIN");

Z kolei zupelnie nie wiem gdzie podlaczyc Lvp, oraz con zrobic z linia danych. Z programatora sa dwa wyprowadzenia oznaczone "DATA"(we i wy), , zas w sposobie podlaczanie tego do uK jets przedstawione tako podlaczenie dwukierunkowe.Czy musze te dwa wyprowadzenie z programatora zewrzec, i podpiac do jednej nozki procesroa. Jelsi tak to do jakiej? Do 7(ICSPDAT)? Z gory dzieki za pomoc.

Reply to
Kordeus

Kordeus pisze:

Pozwól że strzelę - zakładam że korzystasz z jakiegoś 8-nóżkowego. np. PIC12F675 (bo pewnie chciałeś mieć już ADC do zabaw :) ) Mniejsza o to.

jeżeli nie to poszukaj w datasheet tego uC albo rzuć jego symbol.

uC.1 - VDD (+5V) uC.4 - Vpp (reset, napięcie programujące czy jak inaczej zwał) uC.6 - CLK uC.7 - DATA (wy :) ) uC.8 - GND

LVP odpuszczasz sobie tylko nie włączaj opcji programowania LowVoltage

a jeżeli mówimy o tym schemacie

to nie wiem gdzie masz dwie linie oznaczone DATA.

pozdrawiam

Rogher

Reply to
Rogher

Kordeus pisze:

:)

No patrz. Rzeczywiście jest. Przeoczyłem. Obie "Daty" Zwierasz ze sobą i podajesz na wejście Data w uC.

74LS06 ma wyjścia OC i podczas programowania dane są wysyłane przez pin LPT.2 a podczas weryfikacji dane są odczytywane z uC i wrzucane na pin LPT.10

pozdrawiam

Rogher

Reply to
Rogher

Kmail pisze:

nie polecam. (ze względu np. na późniejszy zapach :) )

Nic nie robisz. W stanie programowania uC są nieaktywne (być może w wysokiej impedancji lub jako wejścia - tego nie wiem - Ale dla Ciebie nie ma to znaczenia.

pozdrawiam Rogher

Reply to
Rogher