pytanie o laser w CD - Page 2

Re: pytanie o laser w CD

 ty kto?  Elektrobolszewik, co najlepiej z kołchoźnika mu pasuje słuchać?

Wszystko już w tym momencie powiedziałeś.
Ty wiesz lepiej: nie słyszyszysz różnic, to znaczy, że ich niema. I ty
pracowałeś na profesjonalnym sprzecie o jakim mi się nie śniło!
A tak naprawde to był pewnie jakiś radiowezeł z głośnikami na korytarzu w
jakiejś szkole albo coś w tym rodzaju?
Profesjonalny sprzęt nie jest z regóły audiofilski i jest robiony tak, żeby
mógł długo pracować i się nie psuł w najcięższych warunkach. Najczęściej
jest nim tyle kompromisów, że nawet się nie zbliża klasą brzmieniową do
audiofilskiego.

Nie wiesz co ja w życiu słuchałem i co mam, wiec dajmy spokój dalszej
konwersacji.
Mnie dowiodłeś, że nie masz pojęcia o temacie, a piszesz z wrodzonej ci
przekory z rodzaju: czego ja nie usłyszę, to tego nie ma!
Nie zamierzam cię przekonywac i tobie podobnych, bo jak juz napisałem
przypomina to dyskusy z daltonistami o kolorach.
Gdybym ci napisał, że np. rolnetki różnią się znacznie wyrazistością
widzenia mimo, że są robione w takiej samej technologii i z podobnego szkła,
też byś się pewnie kłócił, że to niemożliwe i nieprawda.

Na koniec ci powiem, że nie chodzi o jakies drobne prawie niezauważalne
różnice
brzmieniowe w kablach co niektórzy sugerują,  bo wtedy nie byłoby sensu się
w to bawić, a zasadnicze różnice, który każdy  wyrobiony muzycznie człowiek
jest w stanie usłyszeć i ocenić. Przejdz sie do jakiegos porządnego
kameralnego sklepu gdzie można posłuchac muzyki na dobrym audiofilskim
sprzęcie, podaj swój problem że nie słyszysz różnic, może ci zaprezentują
coś co cię przekona i uwierzysz?

Opisałem jak można zrobić taki stosunkow prosty kabel o już zauważalnie
lepszym w porównaniu ze zwykłym tanim miedzianym kablem brzmieniu, oparty z
braku odpowiedniego srebrnego drutu w powszechnym handlu o cynówkę
(miedziany drut z pokryty cyną sprzedawany w małych bębnach). Chciałem aby
każdy mógł sam sobie tanio i szybko poeksperymentowac w temacie nie ponoszac
wysokich kosztów, ale po zastanowieniu skasowałem to.
Po co i dla kogo miałabym to publikować? Skoro z góry wiadomo, że nie ma
różnic pomiędzy kablami, a najlepsze zabezpieczenie końcówki mocy
wzmacniacza, to zwykły bezpiecznik wpięty w szereg  z głośnikami. Żarówka
się świeci to i muzyka będzie rżnąć na cztery fajerki.

Ja temat kabli uznaje za zakończony!

J.

Re: pytanie o laser w CD
Hello sofu,

Profesjonalny, studyjny stół reżyserski, to sprzęt na najcięższe
warunki? Poziom szumów -126dBm to amatorka?

[... dalszy ciąg audiovoodoo niewart komentarza ...]

Re: pytanie o laser w CD

a skąd wiesz, czy jakbyś użył jego "kabli" to nie miałbyś
-126,000000000000000000001dBm ?
;-)

--
Pozdr.
Michał

Re: pytanie o laser w CD
Hello Michał,

I oczywiście w ślepym teście usłyszałbym różnicę.

Re: pytanie o laser w CD

Michaaał!!
niedopuszczalny błąd!!
Postawiłeś o jedno zero po przecinku za dużo!!
:))

Re: pytanie o laser w CD

  każdy wyrobiony muzycznie

Pleciesz jak przeciętny różdzkarz, najlepiej utrzymywać że się jest
zmuszonym do dyskusji z ignorantami nie posiadającymi "daru" który Ty
oczywiście posiadasz bo przecież nie jesteś takim zwykłym "kowalskim"
który słucha mp3 i mu to nie rani uszu, ty jesteś kimś lepszym
genetycznie, taki mały polski ubermensch...

Re: pytanie o laser w CD

Co jak co, jakie są moje relacje z RM, takie są, zostawmy je, nie są tematem
wątku.
Ale uczciwie powiem, że wiedza RoMana nie jest z dupy wyjęta, ma bardzo
solidne podstawy i jest to osobnik, który naprawdę zna się na rzeczy i wie,
o czym mówi. Nie czytam go bezpośrednio, ale przy cytowaniu wychodzi mi z KF
i widzę, co pisze. I jest to solidna wiedza.

Re: pytanie o laser w CD

    Czy Wasza Audiofilność mogłaby uchylić rąbka swego magnificenckiej,
eksperdzkiego doświadczenia i podzielić się wiedzą na temat tego, co to jest
"rolnetka"?

Re: pytanie o laser w CD
Hello Marcin,

To lornetka dla praworęcznych.

Re: pytanie o laser w CD
Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
[..]

Wiele, sporo się naczytałem, 2-ch nawet poznałem, niereformowalni
ludzie, dla mnie działa to na podobnej zasadzie co wiara w boga tylko że
w tym przypadku mamy niezbite dowody na "nie" a oni i tak swoje.

A lakier na tranzystory dający lampowe brzmienie pamiętacie?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Lakier to nic w porównaniu do urządzenia do przewijania do początku
odsłuchanej płyty CD :)

Mnie serdecznie bawi stosowanie super duper przewodĂłw do zasilania
sprzętu z sieci 230V tak jakby ostatni metr miał jakieś szczególne
znaczenie w odniesieniu do 50 kilometrów plątaniny kabli od elektrowni
:) Nawiasem mówiąc zakład energetyczny oprócz standardowych przyłączy
dwu i trójfazowych powinien mieć tez w ofercie jakieś przyłącze
audiovoodoo z licznikiem high end i bezpiecznikami ultra low noise.

Re: pytanie o laser w CD
W gruncie rzeczy mógłby. Tylko musiałby być wyjątkowo "nieidealny" kabel
- jakby miał odpowiednio wysoką impedancję dla wysokich częstotliwości
to miałby szansę "coś" dać.

Re: pytanie o laser w CD

I jeszcze chłodzonych azotem, by zmiejszyć napięcie szumów!

Re: pytanie o laser w CD

Azot ma cząsteczki dwuatomowe, ich drgania powodują niekorzystny rezonans.
Do chłodzenia nadaje się tylko ciekły hel.

Re: pytanie o laser w CD

I to ta odmiana, co wykazuje się nadciekłością!

Re: pytanie o laser w CD

Nie takie rzeczy wymyślano :)

Re: pytanie o laser w CD
(Napiszę trochę od siebie, czerpiąc z wiedzy ogólnej, ale ujętej "na
chłopski rozum")

W rzeczy samej. Idealny kabel, to kabel 0omĂłw, czyli nadprzewodnik, oraz
zerowa rezystancja zestyków i innych połączeń, nie licząc... o tym za
moment.

Kiedyś, wykonano nieco inny test - porównanie najdroższego sprzetu audio
top-end, z oryginalnym pianistą na prawdziwym instrumencie. Sprzęt
audiofilski "padł na tarczy", jak niepyszny.

Skoro są różnice, to znaczy, ze coś jest totalnie do dupy. Czy inne wtyczki,
lepiej/gorzej stykające, inne nastawy sprzętu (no bo np. przeciez do każdego
rodzaju kabla trzeba inaczej ustawić jakąś kompensację), nie wiem.

Jakby to pomierzyć na poziomie subatomowym, to może wpyw jakiś będzie...
Chyba, ze korozja międzykrystaliczna (która dotyka też i stosowane
srebro)... To i z wtrącenia w masę czynną...

Teraz apropos kabli. Lubimy DIAmagnetyki - kabelki z dobrej miedzi... a co
diamagnetyzm na to? Gdy płynie prąd, to i powstaje pole manetyczne, a pole
magnetyczne, w diamagnetyku powoduje wzrost rezystancji, zatem, przewodnik z
diamagnetyku nie jest idealnie liniowy, ergo - zniekształca przebieg.
Tlenki? Nie przypominam sobie, aby ktoś cały sprzęt trzymał w pokoju
całkowicie pozbawionym tlenu (siarczki na to czekają), Diamagnetyki? To
dajemy srebro... uch, to też diamagnetyk, ała, złoto, mamusiu, teeeż... To
paramagnetyka dajmy...? Dawaj, sodu trochę, sód jest paramagnetykiem, a jak
kto wraĹźliwy, to przewĂłd aluminiowy, glin teĹź jest paramagnetykiem, a nie
jest tak nielubiącym wody, jak sód (też nie lubi, ale nie ulega dzięki
pasywacji).
MoĹźe taki stop? Nie wiem...
Z racji diamagnetyzmu miedzi nie uwierzę w doskonałość wykonanych z niej (i
srebra) przewodĂłw top-audio.
Z racji skończonej rezystancji styków, materiałów i połączeń, nie
uwierzę,
że różnice w brzmieniu są jedynie z tego, jaki materiał na przewody dano. A
jeśli słyszalna różnica jest, to zatem impedancje wzmacniaczy (o impedancji
głośników nie mówię, XL=omegaL...) są albo daleko za male, albo daleko za
duże, niż należy, poza tym wynikła z tego charakterystyka
częstotliwościowa
jest niedoskonała, więc raczej sprzętowi bym sie przyjrzał.

Sledziłem kiedys ten emat bardzo wnikliwie, uczciwie stwierdzam, że
jakkolwiek warto tworzyć sprzet o dobrych parametrach, tak cyzelowanie "w
nieskończoność" tychże, "brandzlowanie się" nimi, to próżność i
powiedzmy
eufemistycznie, "niewiedza". Idzie się w parametry, ale traci się
naturalność i wierność przekazu... Ja wysłyszę różnicę MP3 320 i WAV,
ale
nie robię z tego złotego cielca.

Re: pytanie o laser w CD

No bo jeżeli kabel nie jest totalnie popsuty to się nie da.

"jakieś dane techniczne". Twoje kable nie miały danych technicznych?

  jeszcze inni pytali mnie o filozofie

Nie da się. "Brzmienie" jest sprawą indywidualną. Można ewentualnie
zmierzyć czy charakterystyka danego kabla ma jakieś różnice w paśmie
słyszenia człowieka w porównaniu do innego.

I to jest twój problem. Słyszy się mózgiem, nie uszami. Uszy tylko
odbierają dźwięk.

Re: pytanie o laser w CD

Takowoż. Mózg to komputer. Który potrafi czasem wyłączyć "interpretację"
części (a nawet całości) sygnałów z otoczenia, podobnie wzrok, obraz na
siatkówce jest ponoć bardzo kiepskiej jakości, a mózg go przetwarza na tyle,
że staje się całkiem zdatny. Oczywiście wiadomo, że jak nie będzie miał z
czego przetworzyć (np. krótko/długowzroczność, zaćma, czy wręcz bielmo) to
zesra się, a gówno wyjdzie, jak mawiał Ferdek Kiepski.
Także węch, spotkałem się nawet ze stwierdzeniem, że węch ludzki niezbyt się
od psiego różni, natomiast "obróbka sygnałów" jest u psa daleko lepsza...
I chyba ty by było na tyle.

Re: pytanie o laser w CD

Zarabiałeś, to dobrze.

http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm

Ten facet wie coś więcej na ten temat, o wiele wiecej niż szarlatani z
rękami w cudzych portfelach.

PS.
To dla tych co lubią wierzyć we wszystko:

http://www.roger-russell.com/notone/notone.htm

:]

Łukasz

Site Timeline