pytanie biznesowe - a moze techniczne?

witam potrzebuje odrobiny (przez duze O) know-how n/t produkcji plytek PCB (zelazko i positiv odpada-chodzi mi o profesjonalna produkcje). w duzym skrocie: chce wiedziec:

- jak to sie robi;

- ile za prototypy biora firmy w innych miastach(ile mozna na tym zarobic ;) );

- jakiego nakladu wymaga rozpoczecie takiej produkcji. dla wyjasnienia-przekopalem google, elektrode, archiwa grup-i nic. wszedzie tylko oferty producentow plytek, ewentualnie ogolne opisy technologii multilayer-ale bez zadnych zrodel. nie chce sie bawic w wyklejanki, a do dyspozycji mam m.in. kopiorame, speca od sitodruku-ale drukarskiego, oraz lokal. jak najtaniej zaczac taka dzialalnosc, jaki sprzet jest niezbedny? (o sitodruku juz sie naczytalem, ale co dalej? albo ja jestem glupi, albo polscy producenci materialow ukrywaja sie...) bede wdzieczny za wszelkie linki do stron polskojezycznych-mimo, iz nie mam problemow z EN, wolalbym uniknac obcojezycznego slownictwa specjalistycznego. oczywiscie wszyscy doradzajacy maja znizke na PCB jesli dzialalnosc ruszy :) pozdrawiam GaD (w nastroju bardzo biznesowym ;-) )

Reply to
-Marcin - D-

Chyba najprosciej bedzie zamowic do wykonania plytke w jakiejs firmie, przyjechac po odbior i osobiscie sie przyjrzec, jak wyglada taka produkcja. Odechce Ci sie szybko cos samemu kombinowac. Jezeli masz ochote na mala serie plytek, zamow w plytkarni - bedzie taniej. Jezeli potrzebujesz duza serie - zamow w Azji, rowniez bedzie taniej niz organizacja profesjonalnej plytkarni i koszt produkcji.

Gdy jednak stwierdzisz, ze chcesz otworzyc plytkarnie - poogladaj dokladnie strony internetowe firm, ktore sie tym zajmuja. Czesto pisza, na jakim sprzecie pracuja, z jakiej chemii korzystaja (jakiego producenta) itp.

Reply to
Adam Dybkowski

A ja czlowieka rozumiem - ma sporo kasy, chce rozkrecic biznes. Potrzebuje tylko know-how i odpowiednich specjalistow, ktorzy beda u niego pracowac. Im wiecej konkurencji na rynku plytkarni, tym lepiej dla nas - klientow.

Reply to
Adam Dybkowski

| Gdy jednak stwierdzisz, ze chcesz otworzyc plytkarnie - poogladaj | dokladnie strony internetowe firm, ktore sie tym zajmuja. Czesto pisza, | na jakim sprzecie pracuja, z jakiej chemii korzystaja (jakiego | producenta) itp.

dobry pomysl- thx :) co do optymizmu-kasy az tak wiele nie mam, szukam pomyslu na wykorzystanie juz posiadanego sprzetu. a, imho, w malych (ok. 100 000 mieszkancow) jest szansa na zapewnienie sobie miejsca na rynku-w koncu nie kazdy elektronik amator chce jezdzic 100 km z 1 plytka. pozdrawiam GaD

Reply to
-Marcin - D-

-Marcin - D- napisał(a):

w 100tyś mieście ilu będziesz miał klientów dziennie ? 2, 3 ? oby

Pozdrawiam M.

Reply to
M.

-Marcin - D- napisal(a):

Cos sie zmienilo i w malych miejscowosciach nie funkcjonuje juz poczta?

Reply to
Marcin E. Hamerla

Marcin E. Hamerla napisał(a):

Poza tym nie liczyłbym na amatorów, czasy samodzielnego budowania urządzeń odchodzą do przeszłości. Chyba że studenci i uczniowie technikum potrzebujący płytek do prac dyplomowych, ale to też niszowy rynek.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

A co posiadasz ?

Bo to czasy takie ze musisz zejsc na 10 mil, precyzyjna wiertareczke

0.5mm i nie bac sie 4 warstw z metalizacja ...

Z poczta roznie bywa, ale generalnie dorzuca pare dni opoznienia :-) Natomiast pytanie czy sie tam klienci znajda ? Moze lepiej mala miejscowosc pod Warszawa ? :-)

No coz - na tym sprzecie to zrobisz umiarkowanie tanio jednostronne ale tylko masowo. A to kazda plytkarnia potrafi. Musisz sie oglosic i szukac jakiegos malego producenta prostych gadzetow. Czasy przestrajania radyjek sie skonczyly, moze jakies wzmacniacze antenowe.

Przydatna bedzie gilotynka i wiertarka.

No chyba ze ten sprzet nadaje sie tez do produkcji jednostkowej - np jest naswietlarka a emulsja pokryje laminat i wytrzyma trawienie.

Nisza mzoe byc ciekawa - w koncu to chyba pare tys absolwentow w skali kraju.

Tylko nie mozna robic samych plytek, a trzeba opracowac ciekawe urzadzenia i kity do nich sprzedawac :-)

| A co posiadasz ? | | Bo to czasy takie ze musisz zejsc na 10 mil, precyzyjna wiertareczke | 0.5mm i nie bac sie 4 warstw z metalizacja ...

jutro jak dobrze pojdzie zrobie dokladny spis sprzetu. ale cos cienko widze te 4 warstwy-laminacji raczej nie zrobie przy takich finansach :(

Reply to
-Marcin - D-

wiertarka numeryczna czy tez cos podobnego :) mozesz isc do plytkarni na staz w warszawie jak sie dobrze postarasz tylko czy masz checi ? ja niestety nie skorzystalem :) jaki ze mnie len

Reply to
swstr

| wiertarka numeryczna czy tez cos podobnego :)

mysle ze nie bedac na kacu dam sobie rade stolowa :)

| mozesz isc do plytkarni na staz w warszawie jak sie dobrze postarasz | tylko czy masz checi ?

checi moze i by byly-ale to ponad 400 km ode mnie

Reply to
-Marcin - D-