Pytanie Altium Designer

Dzieńdobrywieczór,

pytanie do ludziów używających Altium Designer. Dłubię ostatnio płytki w ww programie i mam drobny problemik z elementami z alternatywnymi pinami, to znaczy z pinami, które w elemencie są połączone ze sobą i mogą być wykorzystywane alternatywnie. Na przykład moduły USB z wyprowadzonymi RX i TX w różnych miejscach, czy wtykach z dwoma pinami na łącze. Nawet, jak zdefiniuję element tak, że te nogi są w tych samych sieciach i/lub dam padom te same numery, to muszę zrobić połączenie na PCB, inaczej Altium bluzga, że połączenia brak. Jak to zrobić, by było ładnie? Nie chodzi tu o wielokrotne masy czy Vdd, które muszą być podłączone, tylko faktycznie o połączenia alternatywne. Wie ktoś coś?

Waldek

Reply to
Waldemar

W dniu 2015-03-06 o 12:13, Waldemar pisze:

Obawiam się, że to nie tak działa. Piny alternatywne to są do obsługi różnych obudów (np qfp i bga). Jak już, to w opisie pinu piszesz, że to może być to albo tamto, ale na etapie rysowania schematu łączysz do odpowiedniej nogi. Przynajmniej w tej wersji co ja mam (09), ale może o czymś nie wiem.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Am 06.03.2015 um 13:07 schrieb Dariusz Dorochowicz:

Tak na razie robię. Ale czasem jest to upierdliwe, bo na przykład przy rutowaniu okazuje się, że część ścieżek lepiej podłączyć np. do pinu 10, a inne do pinu 18. I są wtedy w różnych sieciach. Jak powiem, że są w tej samej sieci, to Altium chce połączenia pinów 10 i 18 na PCB. Da się, ale jest to trochę ch...aotyczne. Chciałbym na etapie robienia biblioteki móc zdefiniować, że w danym elemencie między pinami np 10 i

18 jest kawałek drutu.

Waldek

Reply to
Waldemar

W dniu piątek, 6 marca 2015 12:13:13 UTC+1 użytkownik Waldemar napisał:

Czytam powyższe raz, drugi, trzeci.. i za cholerę nie wiem o co Ci chodzi :( Wrzuć malunek, będzie łatwiej coś doradzić.

Reply to
stchebel

W dniu 2015-03-06 o 13:48, Waldemar pisze:

No to ja z tym walczę na etapie schematu, ale może faktycznie coś z tym się da zrobić? Tyle, że ja zwykle mam układy w których różne funkcjonalności się nie pokrywają dokładnie, tzn na jednym jest możliwy jeden zestaw sygnałów, na innym inny, chociaż część z nich się pokrywa. Znaczy się uC, nie FPGA ;) Tak sobie myślę, że coś tam kiedyś było nie o alternatywnych pinach, ale o doborze alternatywnych części układu (typu wybór bramki w scalaku) - może to się nada, ale ja z tym nigdy nic nie robiłem, to tylko pomysł dalszego szukania.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2015-03-06 o 14:39, Dariusz Dorochowicz pisze:

Jeszcze nie patrzyłem jak o działa, ale we właściwościach elementu (w edytorze PCB) możesz zaznaczyć "enable pin swaps" i "enable part swaps" to może być to o co chodzi. Zaraz spróbuję z ciekawości.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Altuma porzuciłem na rzecz kicad-a i tam jak tworzę element w biblotece po prostu robię ścieszkę, problemem mogą być warstwy, bo wtedy trzeba poprawiać biblotekę, ale tam to jest łatwe.

Reply to
janusz_k

Am 06.03.2015 um 14:17 schrieb snipped-for-privacy@gmail.com:

Z malunkami różnie tu bywa, a eksterytorialnych dropboxów nie używam, więc spróbuję jeszcze raz.

Mamy na przykład element w obudowie TO3, choćby staruszek 2N3055. Ma mocowanie na dwie śruby, oba punkty to kolektor, jeden i ten sam. Zrobiłem schemat na czymś takim i go rutuję. Przy rutowaniu wychodzi, że część elementów wygodniej jest podłączyć do jednej strony, a inne do drugiej. Sieć łączy się przez obudowę tranzystora. Altium mi na to nie pozwala, chyba, że połączę oba punkty na PCB. Taką sytuację mam też w przypadku gotowych modułów (choćby popularny Pololu USB-RS232), czy też coponiektórych gniazd. To, co mnie aktualnie upiernicza to zaciski śrubowe. Pojedyncze zaciski mają dwie nogi rozstawione o 200mil. Wygodniej by mi było, gdybym nie musiał robić połączenia na PCB między tymi nogami, ale Altium mnie do tego zmusza.

Waldek

Reply to
Waldemar

Czy to przypadkiem nie rozwiązuje problemu?

... Use this field to provide a jumper connection identification number (range of 1 - 1000) to the pad when you are using a jumper connection on the PCB. A jumper connection uses a wire to physically connect pads on a PCB, and not using tracks or electrical objects on the board. The Jumper ID value tells Altium Designer which pads to treat as 'connected'. A jumper connection can only be created amongst the pads within a component footprint. The pads used must use the same Jumper ID value and must also share the same net. A jumper connection is shown as a curved connection line in the PCB Editor.

2m
Reply to
mme.mariusz.mucka

[...]

Am 09.03.2015 um 21:03 schrieb 2m:

Może rozwiąże. Sprawdzę dzisiaj po południu, bo teraz użeram się z płytkami, co przyszły od lutownika. Strasznie ch*** zrobili.

Dzięki!!

Waldek

Reply to
Waldemar

W dniu 2015-03-10 o 11:14, Waldemar pisze:

Rozwiązuje :) Na poziomie biblioteki nie za bardzo mi działa (ale może za szybko chciałem zrobić), ale przy edycji PCB działa pięknie.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Am 10.03.2015 um 14:23 schrieb Dariusz Dorochowicz:

Faktycznie działa!! Dzięki! Może się uda bibliotecznie, to byłbym już całkiem zadowolony, ale tak też jest dobrze ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

W dniu 2015-03-10 o 15:08, Waldemar pisze:

Coś musiałem robić nie ten tego. Na elemencie z jedną grupą wyprowadzeń zadziałało z poziomu biblioteki. Tyle, że na schemacie trzeba wszystkie potencjalne wyprowadzenia dołączyć do tego samego miejsca. Dzięki, 2m.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz