Pytanie!!!

IMO potrzebujesz wlasnie ANALOGOWEGO joysticka a masz cyfrowy. (cyfrowy w sensie 2-u stanowy w kazdym kierunku). Przecierz w symulatorze lotu dobrze by bylo zeby samolot reagowal lekko na lekkie odgiecie a mocno na mocne prawda ?

Joystick to w zasadzie same potencjometry jako dzielniki napiecia, a interpretacja napiecia zajmuja sie bebechy karty dzwiekowej w ktorej jest gameport.

Jezeli chcesz miec joystick gdzie kazdy kierunek bedzie mial tylko dwa stany, to sproboj to zrobic programowo, przewaznie w grach mozna ustawic czulosc (daj na max), albo po prostu podczas kalibracji ruszyc tylko na kilka mm i to zostanie zinterpetowane jako juz maxymalne wychylenie.

No chyba ze potrzebny Ci cyfrowy joystick pod USB czy cos w tym stylu, wtedy juz potrzebne bada przetworniki A/C przy potencjometrach i odpowiedni interfejs do komunikacji przez USB, ale nie wiem po co tak komplikowac.

Pozdrawiam.

Reply to
Keeller

Joystick peceta, bo C64, atari i innych to same zestyki :-)

Nie dzielniki, bo gameport mierzy rezystancje ..

Obsluga tego rezystancyjnego pomiaru pod windowsami .. ble. Tam sie czeka az sie odpowiednie bity ustawia, mierzac czas programowo.

No chyba ze jakas karta dzwiekowa ma sensowny gameport odciazajacy procesor ..

E tam, chyba jak korzystasz z directinput to wszystko jedno jaki kontroler jest podłączony, obsługuje się jednakowo dostając status guzików i położenia osi.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki
[...]

Mam wrażenie, że jest to robione sprzętowo i odczytujesz tylko porty. Zresztą joysticki są obsługiwane przez Windows.

Byc moze, dawniej obsluga byla programowa.

Tylko jakim kosztem - jesli to trwa powiedzmy 200us, a procesorek ma 2GHz :-)

? Chyba jednak nie - ale ja jestem stary i mam sklerozę.

A przerwania?

Programowo. Na karcie byl poczworny 555, wyzwalales je zapisem pod

201h, tam tez byl dostepny stan ich wyjsc. Trzeba bylo zmierzyc czas trwania impulsow.

No wlasnie - na czas pomiaru trzeba je wylaczyc :-) Czas jest rzedu milisekundy - trzeba by naprawde szybkie przerwania zeby to obsluzyc..

Ale biblioteki DirectX musza to przeciez jakos obsluzyc ..

No racja...

Ale nie chce mi się wierzyć że DX zatrzymuje cyklicznie całą windę żeby odczytać głupi joystick analogowy...

To może być zrobione na krzywy ryj jakoś sprytnie. Przerwań nie trzeba zatrzymywać, byle przerwanie zegarkowe było szybkie. Wtedy wystarczy często sprawdzać stan bitów portu joy'a, ale raz na jakiś czas.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki