[pyt] Instalacja elektryczna i migotanie obrazu

Użytkownik Jater napisał:

A jak daleko ta drukarka stoi od samego monitora. Być może w spiralach grzejnych w czasie grzania wytwarza się pole magnetyczne. Lub wysoki pobór prądu indukuje pole w kablu od drukarki.

Reply to
AdelA

Widocznie opuściłeś lekcję na której mówili o polu magnetycznym wokół przewodnika w którym płynie prąd. ;)

Prąd zmienny to i pole zmienne. No i to pole odchyla elektrony w kineskopie i masz latający obraz.

Ekranowanie przed polem magnetycznym nie jest proste. Może pomóc gruba blacha z (chyba) miękkiej magnetycznie stali. Ale tego pewien nie jestem, tu ja opuściłem lekcję.

Jesli możesz, zmień monitor na LCD i po kłopocie :)

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

A wiec tak... Nie dodalem ze to monitor LCD wiec elektronow nie ma:) Drukarka stoi metr od monitora. Spadek napiecia jest ponizej 1V bo to byla pierwsza rzecz jaka zmierzylem. Rownierz odkurzacz podlaczony do tego ganiazdka powoduje takie same efekty. A pracuje 2-3m od monitora.

Nadal wiec nie ma jednoznacznego wytlymaczenia zjawiska.

Reply to
Jater

Ja mam to samo po wlaczeniu kuchenki elektrycznej. Najlepsze jest to, ze to samo dzieje sie podczas zasilania z ups'a(praca na baterii siec odlaczona) Kuchenka jest jakies 6 m w linii prostej od monitora.

Reply to
NoRek

Musisz jasno sobie określić charakter zakłóceń: przewodzone czy promieniowane. Ja podejrzewałbym przewodzone czyli rozchodzące się po kablach zasilających. Prawdopodobnie w podgrzewaczu zainstalowany jest tyrystorowy lub na triaku regulator mocy i powoduje generowanie tzw. flickerów krótkoterminowych (czyt. migotanie światła).

Aby sprawdzić czy tak jest przesuń komputer z dala od ściany i podłącz go przez przedłużacz do tego samego gniazdka a następnie wyszukaj sobie gniazdko inne które jest na pewno na innej fazie względem pierwszego gniazdka (chyba zrozumiale to brzmi?? :) ).

Jeżeli samo odsunięcie polepszyło sprawę niezależnie od podłączonego gniazdka to zakłócenia są promieniowane - wtedy tylko ekranowanie.

jeżeli przełączenie do innego gniazdka spowodowało poprawę (tego się spodziewam) to zakłócenia są przewodzone i:

- albo nie jesteś na osobnej fazie względem sąsiadki

- albo fazy mają jakiś sprzęg i zakłócenia przenoszą się na twoją fazę

Dalej porozmawiamy jak porobisz testy

pozdrawiam Rogher

Reply to
Rogher

:), przypadkowo moja odpowiedź doczepiła się do Twojego posta. Sorki Tekst był do autora wątku

Rogher

Reply to
Rogher