Push pull

Dziwne rzeczy prawisz. Można zrobić flybacka na PFMie - na przykład MC34063, bez cudowania z LDO. Jaki to prąd pobiera? Podejrzewam, że

0.00nic...

Przy wstępnym liczeniu dla prądu 1 mA wychodzą mi koszmarne ilości zwojów na wtórnym i to drutem 0.0nic.

dorzuc dwie dodatkowe bramki z opozniaczami RC :-)

Albo nawin trafo z odczepem i dwa tranzystory przeciwsobnie czy jak to sie nazywa.

A w ogole to powinno ci to na jednej przetwornicy zadzialac :-)

A jaki problem kupić?

Jasne. Ale CD4011 nie jest kontrolerem przetwornicy.

Ale ja nadal nie wiem, jaki prąd wchodzi w grę. Dla flybacka jest także mały rdzeń. EFD20 to już kolos...

[...]

Dla kulawych realizacji przetwornic push-pull dodaje sie dławik szeregowo z odczepem pierwotnego... Ale wtedy potrzeba układu gaszącego impulsy - i znów wracamy do prostej realizacji zwykłego flybacka.

Nie jest mi bliska. Przekląłem ją jakiś czas temu. Żródło jednej z moich żenujących klęsk. Flyback jest po prostu układem z wyboru do takich zastosowań. Przy małej mocy i wysokim napięciu wyjściowym jest najprostszy w wykonaniu i najtańszy.

We flybacku też. Przeliczyłem dla innych parametrów i jest wszystko OK.

Po co? Przecież nie potrzebujesz izolacji.

Napisałbym - prostacką - ale zapewne bys się obraził ;-P

Będziesz miał duży problem ze startem tej przetwornicy.

Nic to.

No przeciez bedzie.

To sie nazywa push-pull ? wielu nazw nigdy nie pamietalem.

Czego to czlowiek nie zrobi zeby wykorzystac szuflade :-)

A strat na opornikach w bramce nie bedziesz mial wiecej niz niz tranzystorach bez tego ?

Roznica tylko w szczelinie :-)

A po co ? Sprzezenie podobne

A teraz masz masz dwa pierwotne.

Poza tym przy tej mocy pewnie nie trzeba.

Flyback wyjdzie jeszcze prosciej :-)