psujące się dvd

skoro niektórzy tu widzieli kosmitów, to ja mogę powiedzieć, że sprzysięgły się przeciwko mnie siły PO...

mam problem z nagrywarkami dvd, już o tym pisałem, nikt nie wiedział, może teraz...

kupuję nagrywarkę, nagrywam jedną dwie płytki dvd dl, po czym zaczynają się cuda...

cuda polegają na tym, że nagrywarki (na początku przy lead in/out, później wszędzie) zaczynają drgania głowicą albo stukania, oczywiście płytki uwalone...

mam już 6 (co ważne nowe) nagrywarek które mają ten sam objaw...

Ktoś tu pisał o wirusie BIOSowym, może i ja coś złapałem? ;o)

co ciekawe te sześć nagrywarek sprawdzałem na 5 różnych komputerach, przy czym 2 na nie swoich... objaw ten sam...

to jest dopiero zagadnienie, nie jakies sachowe pierdzenie proeuropejskie...

Reply to
inny punkt siedzenia...

Z tych samych powodów nie używam już żadnych nośników optycznych. Problemy jakie były z cdr powtórzyly się w dvd. Trochę lepiej było z dvd-ram. Nie kojarzę problemów z dvd-ram ale rzadko dostępny nośnik i cena wysoka spowodowała, że porzuciłem ten nośnik. Do BR nawet nie zamierzam się dotykać. Dyski przenośne, mimo swojej "delikatności", uważam za najlepszy przenośny nośnik.

Reply to
Marek

ale tak prawdę mówiąc ja mam zupełnie odmienne zdanie, mam jakieś CD-R nagrane 20 lat temu wszystkie czytają...

ogólnie nie miałem żadnych problemów, ot pewnego dnia zaczęły się cuda... nie chcę nic sugerować, ale to wygląda jak realny atak osób trzecich... nagle spawny komputer przestał być sprawny i od tego momentu dvd przestały mi działać wszędzie... dziwna sprawa...

Reply to
inny punkt siedzenia...

a może Ktoś chce się zabawić, mogę podesłać moją nagrywarę do testów, jeśli Ktoś się nie boi....

Reply to
inny punkt siedzenia...

W dniu 2013-11-24 17:44, inny punkt siedzenia... pisze:

Jak ktoś nagrywa na gównianych płytkach to się tak dzieje. DL są szczególnie na to narażone. Poza tym co to za nagrywarki? LG? Samsung? To się nie dziwię.

Reply to
Jingiel

besty: Sony-Nec

jeśli Twoim zdaniem Verbatimy DL to chłam to nie mamy o czym dyskutować... ale zabawmy się, Wy podpowiecie co można sprawdzić, a ja Wam odpowiem czy już to robiłem i, że dalej to samo...

Reply to
inny punkt siedzenia...

ale gdyby przypuścić,że to wirus, ma Ktoś doświadczenie z odczytem zapisem firmware nagrywarek? można o parę zdań?

Reply to
inny punkt siedzenia...

Owszem chłam, jak używałem dvd to tylko Taio Yuden oryginalne made in japan, żadne chińskie czy hinduskie.

Reply to
Marek

W dniu 2013-11-24 20:01, inny punkt siedzenia... pisze:

Jaka prêdko¶æ nagrywania?

Reply to
Jingiel
4x, ale testowałem też pełne prędkości, żadnych zmian...
Reply to
inny punkt siedzenia...

Użytkownik Marek napisał:

Cześć Podziel się informacją skąd bierzesz lub brałeś te Taio Yuden? O ile wiem, to pod własną nazwą nie produkują a najlepsze, czego używałem/używam, to Verbatiny Data Life Plus, tylko z pewnego źródła. Jeszcze mi żadna nie padła. Właśnie mi się kończy zapas. Ważne dane trzymam na dwóch dyskach USB ale czasami potrzebuję dobrej, nagrywalnej płyty DVD. Maciek

Reply to
Maciek

W dniu 2013-11-24 14:50, inny punkt siedzenia... pisze:

Może kontroler lub zasilanie uszkadza napędy?

Reply to
Krzysiek

Kupowałem w duplikatory.pl. O jeszcze mają:

Szpindle miały metkę z nazwą producenta, nawet gdzieś zachowałem jedną na pamiątkę :)

Reply to
Marek

W dniu 2013-11-25 23:46, Krzysiek pisze:

To w takim b±d¼ razie wina Tuska.

Reply to
Jingiel

wszystkie podmiany które robiłem na nic się zdały, początkwo działa, późnej stuka głowicą, po tym stuka wszędzie i wpada w drgania psując płyty...

wczoraj puściłem tak dla testów płytkę, coś nowego głowica wpadła w drgania niegasnące musiałem wyłączyć kompa powerem, po czym... nie otwiera się tacka...

nie ma co ukrywać, głupi jestem już w czym problem, zaganienie jest takie: jak to możliwe, że po 5 krotnym wymienieniu wszystkiego dalej jest źle...

Reply to
inny punkt siedzenia...

W dniu 2013-11-26 15:22, inny punkt siedzenia... pisze:

Ale co wymieniałeś? Płytę główną, zasilacz, kabel? Napędy są z różnych serii produkcyjnych?

Reply to
Krzysiek

wszystko, naprawdę wszystko, włącznie z podłączaniem do laptopa poprzez USB->SATA... wiesz ja już na prawdę głupi jestem.

Reply to
inny punkt siedzenia...

ogólnie jest tylko jedna prawidłowość: z czasem postępuje degradacja...

Reply to
inny punkt siedzenia...

W dniu 2013-11-26 15:51, inny punkt siedzenia... pisze:

To akurat wszyscy już wiedzą. Weź napisz po ludzku co wymieniałeś, jak podłączałeś. To sata do usb w jaki sposób podłączałeś. Zasilacz do napędu był wtedy zewnętrzny? Jaki konkretnie model nagrywarki?

Reply to
Jingiel

"inny punkt siedzenia..." snipped-for-privacy@go2.pl schrieb im Newsbeitrag news:l6t06i$hdk$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

No kto jak kto, ale ty chyba dobrze wiesz, że to wina Tuska...

Reply to
Kukus Minipalus