przyciskowy start komputera

Umyśliłem sobie coś takiego żeby za pomocą kilku, kilkunastu przełączników uruchamiać poszczególne podzespoły komputera i związane z nim peryferia.

ponieważ bardziej zależy mi na ładnym wyglądzie to zwykłe listwy i przełączniki takie ordynarne nie wchodzą w grę.

Komputer i tak jest schowany wiec nie musi być na nim nic zamontowane a kable moga wychodzić z niego pęczkami.

CO mam zamiar uruchamiać?

- sam start komputera (power on/reset (banalne do przeniesienia)

- zasilanie komputera - jak wiadomo zasilacz niby 400W a realia ze poniżej 150W wychodzi)

- dysk twardy SATA (czy warto)?

- poszczególne urządzenia USB

- HiFi, Drukarkę, drugi monitor

- i pare pomniejszych rzeczy albo na 230V z sieci, albo na 5/12V z komputera (np. CB radio)

- linie telefoniczne.

Do tego wszystkiego panel sygnalizujący włączenie lub nie. Do tego kilka ledów przeniesionych z komputera - możliwe rozwiązania programowe np z wykorzystaniem LPT.

- zasilanie,

- praca dysku/dysków (o ile się da),

- sieciówek,

- użycia CPU/RAM

Komus może wydawać sie to bajerowe ale jak za każdym razem ma macać wszystkie przełączniki to mnie szlag trafia, wolał bym to mieć w postaci ładnego panelu przykręconego do biurka.

Nie mam czym programować wiec wykluczam obecnie uC.

Reply to
Osadnik
Włodzimierz Wojtiuk

Dnia Mon, 02 Aug 2010 23:09:05 +0200, Osadnik napisał(a):

/ciach/

?

Reply to
Yakhub

Pszemol pisze:

Pośrednio, za każdym razem jak włączam/wyłączam komputer mam cała serie urządzeń do włączenia/wyłączenia - co jest zwyczajnie irytujące zwłaszcza że niektóre przyciski juz sie lekko zużyły. Czesc z przycisków jest poukrywana w dziwnych miejscach, części urządzeń nie wyłączam w ogóle (np routera), wiec wyłączanie wszystkiego z listwy to nie rozwiązanie, poza tym sa urządzenia które strasznie hałasują jak są włączane np. drukarka laserowa czy hifi.

W sensie nie zależy mi na panelu na samym komputerze może byc w dowolnie innym miejscu.

wyłączanie każdego urządzenia osobno - zajmuje czas, frustruje irytuje jak nie włączysz ponownie.

Reply to
Osadnik

W dniu 03.08.2010 08:31, Osadnik pisze:

To może bez kombinowania takie coś Cię urządzi:

jak by się lin połamał to tu wersja skrócona:
Jest to listwa zasilająca typu master-slave, Gniazdka slave są zasilana tylko gdy z gniazdka master jest pobierany prąd. Czyli przykładowo pod gniazdko master podpinasz komputer, w chwili jego włączenia listwa załącza prąd na gniazdach slave, jak komputer wyłączysz to listwa odetnie zasilanie gniazdek slave. Dodatkowo masz gniazdka niezależne, odcinane wyłącznikiem.

Reply to
Rafał

Am 02.08.2010 23:09, schrieb Osadnik:

A listwa sterowana przez USB podejdzie? Masz tam chyba 4 obwody, którymi możesz sterować z PCta. Oprócz tego możesz zadać stan zerowy dla każdego gniazda oddzielnie. Były u Conrada, ostatnio widziałem chyba w PEARLu. Mam taką listwę w domu i sprawuje się fajnie. Aha, toto ma jeszcze guziki, które możesz wyprowadzić na panel (po zgwałceniu listwy oczywiście)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Waldemar Krzok pisze:

Podejdzie, dzięki za info. Mimo to cały czas kombinuje jak bezpiecznie zrobic taki metalowy panel z guziczkami :)

Reply to
Osadnik

Waldemar Krzok pisze:

To jest to?

Całkiem fajna zabawka.

Reply to
Zbych

Am 03.08.2010 16:20, schrieb Zbych:

Dokładnie to. O ile mnie skleroza nie myli, to kosztowała mnie 30EUR.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Koteczek pisze:

Mam ci ja klawiaturę która sie do tego nie nadaje, bo by świeciła ledami cały czas.

7W wpaszcza na dzień dobry.

Programowo to se mogę. nie znalazłem żadnego softu który by na to pomógł.

Za kilak lat to nie będę miał już tego komputera pewnie. Rozwiązanie przecież jest wyłącznie oryginalne wiec może być takie.

U mnie schodzi 67W jeśli wyłączę wszystko "nie z wtyczki" a przyznaj to

67W w "cholerę idzie" i to już grosze nie sa, wolę za te 67W zasilić np swój rupieć w piwnicy niż puszczać w powietrze.

U mnie jak wyżej oszczędności sa wymierne, sam wyłącznie hifi, monitora i komputera z gniazdka to 25W mniej. Cała zabawa oczywiście rozbija sie o sens oszczędności gdy zaoszczędzi sie Y a wyda na nie Y^2. Wiec myślę że przy odrobinie umiejętności manualnych zrobić po prostu kilkanaście zwykłych przełączników plus te sygnalizatory ledowe (wbrew pozorom często na nie spoglądam a mógłbym dodać kolejne (np czy dźwięk wyciszony czy nie, czy są podłączone jakieś pendriv'y, czy czeka na mnie nowa wiadomość w komunikatorze/poczta [nie korzystam z dźwięków] już programowo)

Reply to
Osadnik

Dnia Wed, 04 Aug 2010 00:17:25 +0200, Osadnik napisał(a):

Poszukaj po prostu listwy zasilającej, która ma oddzielny wyłącznik do każdego gniazdka. Widziałem takie chyba w Biedronce, kosztowało parę złotych.

Reply to
Yakhub
Reply to
Włodzimierz Wojtiuk