Przewody rozruchowe - Page 3

Re: Przewody rozruchowe

Przecież jak coś nie działa w momencie odbioru samochodu z naprawy,
to znaczy, że nie zostało naprawione i nie ma za co płacić. (Tak, ja
również nie wierzę, że to tak "siup i zgasło" zaraz po przekręceniu
wyłącznika.)

Re: Przewody rozruchowe

To miałeś pełne uzasadnienie aby naprawę uznać za nieskuteczną.

--
DJ

Re: Przewody rozruchowe

Pewnie, że mogłem. I mogłem zostać bez samochodu prawie 100 km od domu. Bez
samochodu, bo za 15 min zamykali serwis.
Ostatecznie mogli mi dać samochód zastępczy a ten zostawić w ASO. Tylko, że
to wszystko trwa a ja tego dnia już czasu nie miałem.
Ale to temat zupełnie odbiegający od tematu grupy

--
Pawełj

Re: Przewody rozruchowe

Obserwacje praktyczne, gdy nie idą za nimi wyjaśnienia teoretyczne,
funta kłaków nie są warte. Zwałaszcza gdy są to jednostkowe obserwacje.

Na przekonującą teorię. Względnie na jakąś znaczącą próbkę doświadczalną.

A moja praktyka jest inna -- nie pamiętam kiedy wymieniałem żarówki,
być może od nowości ani razu (110kkm). Światła włączane są różnie --
w garażu i na parkingu po uruchomieniu silnika, na skrzyżowaniu czy
przejeździe kolejowym silnik uruchamiany jest z włączonym oświetleniem.
Natomiast raczej nie zdarza mi się jechać z wyłączonymi światłami.
Mam teorię, że to właśnie wpływa korzystnie na żywotność żarówek.
Ta teoria, mimo że w praktyce dogłębnie nie została przetestowana,
opiera się na racjonalnych przesłankach. Natomiast opinie, że żarówka
włączana w normalny sposób do prądu przepala się (bo sceniki tak mają,
bo H7 tak mają, bo samochody tak mają, bo halogeny tak mają) brzmi jak
zwykły zabobon.

Re: Przewody rozruchowe

Jeżeli mamy bawić się w statystyki to moje są takie:
Fiat 126 - przejechane 125 tys km - nie wymieniane żarówki
skoda felicja  - przejechane 110 tys - wymieniana jedna żarówka
opel astra - przejechane 140 tys - wymieniana jedna żarówka
reno scenic - przejechane 58 tys km - wymienione 6 albo 7 żarówek

Przecież nikt cię nie zmusza do tego żebyś wierzył w moje zabobony :)
Napisałem co zaobserwowałem. Ot tyle. A ponieważ wkurza mnie palenie
nagminne żarówek i do tego jeszcze fakt że nie mogę tego zrobić sam na
drodze tylko albo w serwisie albo z narzędziami - chciałem sprawdzić czy
tylko mój tak ma czy to większa przypadłość. Niestety każdy z mechaników
potwierdza że w nowszych palą się częściej. Ot taki zwykły zabobon.

--
pawełJ

Re: Przewody rozruchowe

Wydaje mi sie ze w starszych autach napiecie zasilajace zarowki mialo do
odbycia dluga droge i wzglednie duze spadki napiecia
-bezpiecznik ,stacyjka ,przelacznik zarowek , przelacznik dlugie krotkie i 2
metry przewodu do przodu.W nowszych autach masz szyne pradowa ze znikomym
spadkiem
napiecia i sterownik na CANie przy samych zarowkach -efekt zarowki dostaja
prwawie takie napiecie jak jest na akumulatorze.
pzdr

Re: Przewody rozruchowe
UC5%BCytkownik Przemek napisaC5%82:
B3% w moje zabobony :)
AA%C2B6%ciej. Ot taki zwykC2%B3y

To niech ktoC5%9B w koC5%84cu wbuduje (nie ma, parC4%99 takich ukC5%82=
adC3%B3w na czynniki20%
pierwsze rozbieraC5%82em temy rencamy do poziomu poszczegC3%B3lnych war=
stw20%
krzemu) w sterownik C5%BCarC3%B3wki aktywowany szynC4%85 CAN ukC5%82a=
d soft startu...

Efekty tworzenia systemC3%B3w przez mC5%82odych gniewnych ktC3%B3rzy z=
 praktykC4%85 maja20%
na bakier - a i wiedzC4%99 teoretyczna majC4%85 z dosyC4%87 wC4%85ski=
ej dziedziny...

--20%
Darek

Re: Przewody rozruchowe

Z ciekawości zapytam -- co jest trudniejsze i bardziej pracochłonne,
robienie reverse engineering ze zdejmowaniem poszczególnych warstw
krzemu, czy zaprojektowanie dodatkowego układu soft startu?

Re: Przewody rozruchowe

Z zachowaniem praw patentowych czy bez ? :-)

Zapytaj sie lepiej za co klient wiecej zaplaci :-)

J.

Re: Przewody rozruchowe

A jaka to różnica, skoro -- jak czytamy -- nie ma skąd zrzynać?

To mnie akurat nie interesuje. Pytałem o wkład w postaci mędrca
szkiełka i oka, nie o miedź brzęczącą.

Re: Przewody rozruchowe

Ale patenty moga byc. I gruby plik dolarow za licencje.

Ale medrzec tez lubi wklad brzeczacy :-)

A czy w ogole jest w samochodzie problem takiego wlaczania ?
Wlokna grube, prady duze, przewody cienkie - moze nie ma ?

Podobnie to wlaczanie przed silnikiem - o co tu chodzi ?

J.

Re: Przewody rozruchowe

Skrobać warstewki można i bez pliku.

A kto nie lubi? Spytałem mędrca, a on wie, że ode mnie grosza nie
dostanie za nic. Ale może na pytanie odpowie.

Nie wiem. Ale nie wykluczam, że ma to znaczenie. Może udar magnetyczny?

O zabobon -- to akurat było dość proste pytanie.

Re: Przewody rozruchowe
UBF%ytkownik JarosB3%aw SokoB3%owski napisaB3%:

To pierwsze. ProjektowaB3%em ukB3%ady scalone, rozbieraB3%em ukB3%ady sca=
lone.20%
ZgadnB1%E6 "co poeta miaB3% na myB6%li" to trochEA% kB3%opotliwe zajEA%c=
ie zwB3%aszcza20%
jak poetF3%w byB3%o parEA% tuzinF3%w i nie wiem jaki diler takie dobre im=
20%
sprzedawaB3% (zwB3%aszcza amerykaF1%skie konstrukcje potrafiB1% wyglB1%da=
E6% jak20%
tworzone na kwasie...)
Tyle BF%e chyba nikomu na tym softstarcie nie zaleBF%y - tak jak nikomu n=
ie20%
zaleBF%y na wyprodukowaniu damskich poF1%czoch z Kevlaru czy innego Nomek=
su20%
- bo co by produkowali w przyszB3%ym roku?

--20%
Darek

Re: Przewody rozruchowe

Tak właśnie myślałem.

Wiem, że nie mogę kategorycznie domagać się szczegółowych wyjaśnień
po co była ta mozolna ręczna analiza poezji. Ale co mi szkodzi zapytać.

Ilekroć czytam takie rzeczy, zaczynam się rozglądać na boki, kto pierwszy
powie coś na temat teorii spiskowych i legend miejskich. "Gadacie wciąż,
że już nie robi się takich samochodów jak kiedyś, dla was to przed wojną
nawet trawa była zieleńsza". Ale ja tak nie uważam i w pełni się z Panem
zgadzam. Inteligentni ludzie wiedzą, że rzeczy najwyższej jakości należy
szukać wśród tak zwanych "podrób" -- toner do drukarki bez naklejki "HP"
wydrukuje kilka razy więcej stron niż "oryginalny", a jak się włoży do
samochodu "niemarkowe" klocki hamulcowe bez logo producenta czterech
kółek, to się z nimi jeździ i jeździ. Może więc warto w przerwie między
jednym reverse engineeringiem a drugim machnąć taki uniwersalny CAN ze
soft startem? To przecież nie jest skomplikowany układ. O ile oczywiście
soft start coś tu może zmienić, bo co do tego też są wątpliwości.

Re: Przewody rozruchowe
UBF%ytkownik JarosB3%aw SokoB3%owski napisaB3%:

Ochrona patentowa, zdobywanie wiedzy co konkurencja umie a czego nie20%
umie, zdobywanie wiedzy w jaka stronEA% rozwiB1%zania konkurencji idB1% b=
B1%dBC%20
bEA%dB1% musiaB3%y pF3%jB6%E6 i wyprzedzajB1%ce patentowanie niezbEA%dny=
ch konkurencji20%
rozwiB1%zaF1%... Generalnie nikt BF%ywcem ukB3%adF3%w nie zrzyna - ale wi=
edzieE6% co20%
  i jak robi konkurencja warto i dlatego producenci ukB3%adF3%w scalonych=
20%
gotowi sB1% pB3%aciE6% za wiedzEA% o szczegF3%B3ach produkcji konkurencj=
i.

ZaprojektowaE6% to potrafi kaBF%dy gB3%upi. WyprodukowaE6% na istniejB1%c=
ych20%
liniach technologicznych to kwestia dostarczenia projektu i zapB3%acenia.=
20%
Sztuka jest produkt sprzedaE6%!

--20%
Darek

Re: Przewody rozruchowe

Nie mnie takie rzeczy powtarzać, świetnie sobie z tego zdaję sprawę.
Ale w nadziei trwam dalej -- takie sterowniki dopiero stają się
powszechne. A już teraz nie jest sztuką sprzedać dobre klocki hamulcowe
albo dobry toner do drukarki.

-- Jarek

Jak rozumiem, "każdy głupi" jest określeniem pozytywnym, jeśli zestawić
je z "młody gniewny, którzy z praktyką ma na bakier - a i wiedzę
teoretyczna ma z dosyć wąskiej dziedziny". Znowu muszę przyznać rację.

Re: Przewody rozruchowe

Szczerze mówiąc, to w takiej sytuacji bym się zastanowił nad
możliwością wymiany towaru na wolny od wad lub zwrotu gotówki.
Ze względu na konieczność wielokrotnej wymiany tego samego
podzespołu, co może sugerować wady ukryte.

Jeszcze było zalecenie, by włączać przed uruchomienim silnika.
To dopiero jest zabobon. Rozumiem, że wszystkie siedem żarówek
straciło włókna przy włączaniu z pracującym silnikiem. Teraz,
gdy znana jest przyczyna i sposób przeciwdziałania, następny
komplet pojeździ spokojnie sto tysięcy z górką. Dobrze rozumiem?

Inżynierowie i dizajnerzy, którzy mają w dupie bezpieczeństwo na
drogach, to rzeczywiście wkurzające. Możliwość wymiany żarówki bez
narzędzi gdzieś na drodze zasługuje na stosowną regulację przez
Komisję Eutopejską. Powinien to być warunek uzyskania homologacji
do poruszania się po europejskich drogach. Ostatnio sporo się w KE
zajmowali żarówkami, aż dziw bierze, że akurat to im umknęło.

Re: Przewody rozruchowe

Wade to mial 126 - napiecie na gniezdzie zarowki niegodne z norma :-)

Jesli w tym scenicu ma to znaczyc 10kkm na komplet, to wychodzi
zapewne ponad 200h. I moze sie to zgadzac z danymi producenta.
Jesli 7 sztuk, to dwa razy wiecej godzin i jeszcze bardziej
prawdopodobne.
Glosowalo sie na partie ktora wprowadzila swiecenie przez caly dzien i
teraz sa skutki :-P

Komisja jest za i poprze ksenony :-)

J.

Re: Przewody rozruchowe

Niezależnie od tego na kogo się głosowało, świecę przez cały dzień
od dobrych kilkunastu lat. Bo tak lubię. Zawsze mi żarówki starczały
na bardzo długo, nie wiem czy nie częściej zmieniałem samochody niż
żarówki. Ten fakt można w bardzo prosty i spójny sposób wytłumaczyć
teoretycznie. Jak wprowadzano obowiązek jazdy na światłach, to dało
się słyszeć głosy różnych przygłupów, że jak wcześniej zmieniali
żarówki dwa razy w roku, to teraz będą musieli wymieniać cztery razy.
Ja się ględzeniem przygłupów nie przejmuję, ale producenci żarówek
mogą mieć na to inny pogląd. Skoro spadły im przychody, to mogli
wymyśleć takie, które przepalają się od Byle Czego. O te skutki chodzi?

Re: Przewody rozruchowe

Ale czemu zmieniali co pol roku ?

te rozne "lepsze" zarowki faktycznie krocej trwaja.
Ciekawe czemu, bo podstaw ku temu zasadniczo nie ma.