przewod czujnika ABS - lutować?

cześć,

albo coś obgryzło, albo przetarło przewod ABS w w jednym z aut.

tylko zerknąłem, dzisiaj go wyciągnę.

nie wiem jak ten przewód jest skonstruowany  - czy jest to kabel
koncentryczny?

jeśli tak, jak polecacie go lutować, ew. dosztukować kawałek z innego
przewodu - jakiego? jak to wszystko zrobić sensownie wraz z zabezpieczeniem
przed wilgocią itp?

rurka termokurczliwa? z klejem?

będę zobowiązany za wsparcie.

--
Pozdrawiam, Bartek

Re: przewod czujnika ABS - lutować?

pewnie sie wypial i obtarl o kolo, tez tak mialem. kupic oryginal (moze
byc uzywany) i nie kombinowac, tam kawalek wyzej jest zlaczka.

Re: przewod czujnika ABS - lutować?

nic się nie wypieło:) wygląda tak, jak by coś obgryzło izolacje wraz z
jednym przewodem.
zasadniczo ciekawe, bo ta izolacja jest bardzo twarda. mialem problem by
dobrym  ostrym scyzorykiem ją naciąć.

są 2 zwykłe przewody w izolacji. wyglądają coprawda jak stalowe, więc wydaje
mi się że tylko na jakieś złączki to się zrobi.

kupić oczywiscie najprosciej, ale i najdrozej. to nie kosztuje 30 zł.

--
Pozdrawiam, Bartek

Re: przewod czujnika ABS - lutować?

A ile to będzie kosztować jak przez wadliwe połączenie ABS nie zadziała
w najmniej odpowiednim momencie?

Jakub Rakus

Re: przewod czujnika ABS - lutować?

A wiesz jak się objawia "niedziałanie" ABS'u? Kierowca ma pełną kontrolę
nad heblami.
Ja wręcz doprowadzam go do sytuacji że sam się wyłącza, bo wkurza mnie
co się dzieje gdy podczas hamowania koło wpada w dziurę.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Najpierw to kierowca musi umieć panować nad hamulcami...

Jakub Rakus

Re: przewod czujnika ABS - lutować?

A wiesz jak się objawia hamowanie na śliskiej nawierzchni bez ABS-u przez
osobę, która jest przyzwyczajona i pewna, że ma ABS i hamuje z wciśniętym do
dechy pedałem hamulca?

Re: przewod czujnika ABS - lutować?
uzytkownik wrote:
[..]
co
do

Jak ktoś nie wie do czego wsiada za kierownicę to już jego problem.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: przewod czujnika ABS - lutować?

nom, jeśli dajesz zakłady to daj po 10cm

urban legend głosi że to kuna.

no to kwasem je kwasem jak nie chcą się lutować

złączki zaciskane są dla mięczaków ;)

--
Piotr

Re: przewod czujnika ABS - lutować?

Jakim?

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: przewod czujnika ABS - lutować?
solnym. Wcześniej do kwasu trochę cynku.

--
Jingiel

Re: przewod czujnika ABS - lutować?

Od kiedy to w reakcji
HCl + Zn
powstaje kwas solny? :)

Re: przewod czujnika ABS - lutować?

Nie znam się na trendach mody ABSów, czy jakieś mierzą moment siły czy tylko
prędkość obrotówą?

Bo bez pomiaru sił, to możesz zalecać nie zrywanie przyczepności na równi z
zaleceniem nie naciskania pedału hamulca. :)
Klasyczny ABS działa poza zakresem tarcia statycznego.

Re: przewod czujnika ABS - lutować?

Mnie chodziło po prostu o prawa fizyki, jakie są.

Wszystkiego nie przewidzisz. Ale jak zerwiesz - masz kłopot.

To wg praw fizyki wynikało by, że działa jednak słabiej, niż bez
zerwania...?
Nie mam na razie "weny" na wnikanie, co jeszcze tutaj gra w orkiestrze, może
bym mniej głupio gadał...?
Odepnę się na kilka dni od wątku, może wena przyjdzie, tak czasem mam,
śjakiś czas (bywa dość długo) nic, zaciemnienie, a potem przebysk i w 15
minut problem z głowy.

Re: przewod czujnika ABS - lutować?

100 lat temu przed samochodem musiał popierdalać gościu z chorągiewką,
żeby przed samochodem ludzi odganiać.
A tak na poważnie, to jeszcze 40 lat temu, z całym szacunkiem, byle kto
nie miał prawa jazdy, więc i ludzie inaczej jeździli.
Przem

Re: przewod czujnika ABS - lutować?

40 lat temu ... 1972 - to juz u nas czas "byle kto".
W bardziej cywilizowanym swiecie - "prawie wszyscy".

Jesli o nas chodzi - to samochodu nie mial wtedy "byle kto", samochody tez
byly troche inne, tym niemniej bylo ich znacznie mniej, a wypadkow -
znacznie wiecej, ale moze to troche pozniej.