Przewód antenowy do radia samochodowego UKF.

Nigdzie nie mogę znaleźć sklepu gdzie można kupić taki przewód na metry.
Jego impedancja falowa jest nietypowa bo ponoć 150-200ohm. Potrzebuję 4 - 5
metrów  takiego przewodu koncentrycznego. Kupiłem wczoraj przedłużacz do
radiowych anten samochodowych z myślą o wykorzystaniu kabla z niego ale
okazało się że jest wykonany z najzwyklejszego kabla SAT-TV. Ręce opadają.
Już na oko mi nie pasowała konstrukcja tego kabla po rozebraniu wtyków a jak
zmierzyłem impedancję analizatorem to mi wyszło że to gówno ma 78ohm. Te
oryginalne w instalacjach samochodowych rozpoznać można po tym że żyła
środkowa jest wyjątkowo cieńka i zwinięta w spiralę. Można z łatwością
wyciągnąć ją z wnętrza takiego przewodu.

Marek

Re: Przewód antenowy do radia samochodowego UKF.

A myślisz, ze na mniejszej impedancji stracisz sygnał?
Na 100% nie zauważysz różnicy, choć wiadomo, że taka będzie.

Artur(m)

Re: Przewód antenowy do radia samochodowego UKF.

Ten przewód ma mieć nieco inne zastosowanie i ważne jest aby miał te
150-200ohm w celu lepszego dopasowania. Jest też ważne że jego pojemność
będzie niższa niż przewodu 75ohm.

Marek

Re: Przewód antenowy do radia samochodowego UKF.

news:4ec66283$0$2185>> A myślisz, ze na mniejszej impedancji stracisz
sygnał?

Do specyficznych zastosowań oczywiście czasem nawet 10 cm innej
impedancji może spowodować niedziałanie urządzenia.

Artur(m)

Re: Przewód antenowy do radia samochodowego UKF.

Poszukaj kabla do Arcnetu, miał 90-100 omów.
Oznaczany był chyba RG62.

yabba

Re: Przewód antenowy do radia samochodowego UKF.

Taki?
http://www.nfwire.com.tw/products_e-1_06.htm

Re: Przewód antenowy do radia samochodowego UKF.

Nooo. Ten by był ekstra 5PT3-27B, ale jak tu kupić kilka metrów.
Byłem dzisiaj na szrocie i wytargałem 2metry takiego przewodu. Obmierzyłem i
wyszło że ma impedancję 132ohm i pojemnośćm 32pF/m. Byłby do przyjęcia ale
okazało się że ma strasznie lichy oplot. Jakieś 50%, i widać na nim szum jak
się rękę zbliża.