przetwornice a kondensator

takie praktyczne pytanie, czy można wymienić kondensator wyjściowy w przetwornicy na większy/mniejszy?

Reply to
tusk, donald tusk

W dniu 2014-04-07 16:24, tusk, donald tusk napisał/a:

Można. Nawet na taki 15cm albo na 0,5cm

Reply to
Czarek

W dniu 2014-04-07 16:24, tusk, donald tusk pisze:

Absolutnie, nie można.

JK

Reply to
JK

W dniu 2014-04-07 18:26, JK pisze:

no właśnie, a dlaczego? większy kondzior powinien skutkować mniejszymi tętnieniami, bo chyba naładować i tak się naładuje... w czym problem?

Reply to
tusk, donald tusk
Reply to
Sylwester Łazar

W dniu 07.04.2014 18:30, tusk, donald tusk pisze:

Nie można, bo większy nie zmieści się na płytce, a mniejszy będzie miał mniejszy rozstaw nóżek i nie będzie pasował w otworki.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

W dniu 2014-04-07 18:55, Grzegorz Kurczyk pisze:

Ktoś tu zna przypadek, że po zmianie kondziora na inny przetwornica przestała działać?

Reply to
tusk, donald tusk

W dniu 08.04.2014 12:36, tusk, donald tusk pisze:

Znam

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Dnia Tue, 08 Apr 2014 12:49:49 +0200, Grzegorz Kurczyk napisał(a):

Ja też. Kiedyś wlutowałem odwrotnie, huknęło i przestało działać :)

Reply to
Jacek Maciejewski

To tak jak mnie - tylko tam była taka uproszczona przetwornica - trafo + mostek.

Reply to
sundayman

W dniu 08.04.2014 13:07, Jacek Maciejewski pisze:

Ale nie zawsze tak musi być. Ostatnio do przetwornicy wlutowywałem kondensatory jak leci bez patrzenia na to czy tak czy odwrotnie i wszystko działa jak należy :-)

Reply to
Grzegorz Kurczyk

łoo, to ja miałem lepiej, huknęło i po pokoju pełno konfetti klejącego się latało. Ale to też było trafo plus mostek.

Reply to
Irokez

W dniu 2014-04-07 18:55, Grzegorz Kurczyk pisze:

a nie tak, że większy to nigdy się nie naładuje do końca i nie osiągnie parametrów pracy przez co spadnie jego wydajność, a jak będzie za mały to przeładuje się i nadmiar energii go rozsadzi?

Reply to
Irokez

Powinieneś dodać jakąś emotkę, bo ktoś uzna, że ty tak naprawdę.

Reply to
Mario