Przetwornica nie startuje

Nie no, schemat jest tak banalnie prosty, że wskazanie wadliwego elementu to fraszka. Ale chyba dla szklanej kuli...

W dniu 2012-01-04 09:27, IYIS pisze:

Na początek to napięcie na wejściu FB jest powyżej Shutdown Feedback Voltage (7,5V) i kontroler się wyłączył. Może masz zwarcie na wyjściu czerwonego obwodu, albo uszkodzenie w sprzężeniu zwrotnym tego obwodu?

Reply to
Zbych

Wydaje mi się, że należy rozpatrywać ten przypadek dynamicznie. Ważne jest co się dzieje po włączeniu zasilania. To, że na pinie 1 jest napięcie to dobrze. Teraz, czy scalak choć raz załączył ten obwód. Trzeba podłączyć oscyloskop cyfrowy na pin 1 i zobaczyć, czy po podaniu napięcia sygnał schodzi do zera, choć raz. Jeżeli nie, to może oznaczać uszkodzenie scalaka. jeśli parę cykli wykona, to może nie ma sygnału z tego transoptora PC817 na FeedBack. Też przydałoby się podłączyć oscyloskop. Pozdrawiam, S.

Reply to
Sylwester Łazar

Dnia Wed, 4 Jan 2012 11:53:51 +0100, IYIS napisał(a):

Ostatnio miałem podobny cieplny numer w wieży. Scalak odbiornika AM/FM jak podgrzałem to działał (a grzałem np. aluminiowym klockiem podgrzanym do kilkudzies. st. i położonym na scalaku, czyli dosyć selektywnie). Działało bez pudła :) Kupiłem nowy scalak, poczekałem parę dni aż przyszedł i po wymianie się okazało że dalej to samo... Winny był ceramik tuż koło scalaka :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik IYIS napisał:

Oblutuj wyprowadzenia układu. Tak na wszelki wypadek. Jak nie pomoże, to wymień.

Reply to
Maciek

Witam,

W dniu 2012-01-05 06:58, IYIS pisze:

Jakiego producenta ten scalak (jakie logo)?

Reply to
Dykus