przetwornica mocy

Tak ogólnie na razie - zastanawiam się, jakby rozwiązać przetwornicę o
stosunkowo dużej mocy : zasilanie z 230V, wyjście 300-340V , z
regulowanym prądem wyjściowym (może być skokowo, jakimś przełącznikiem
czy coś) od 200mA do max 3A.

Ważne, żeby sprawność była >= 95%.
Oczywiście izolowana...

Re: przetwornica mocy
Hello sundayman,

Ale podaj zastosowanie...

 RoMan
Re: przetwornica mocy

A coś więcej? Wyjście AC/DC? Jeśli DC, to może przetwornica
rezonansowa z wyjściem szeregowym. Jeśli napięcie wyjściowe
ma być "w miarę" stałe (300..340VDC), a prąd regulowany
skokowo to układ w miarę prosty. Moc niewielka (1kW) więc
i małe będzie.

W razie czego mam znajomego który specjalizuje się w tego
typu układach zasilania, więc mogę dać namiar - możesz
pogadać za ile by Ci to zrobił. Jeśli chcesz dłubać sam
to moja wskazówka powyżej.

SM

Re: przetwornica mocy

Wyjście DC. 300-330V, stałoprądowe, jak już wspomniałem, z możliwością
regulacji (znaczy - w jednym egz. prąd np. 300mA, a w innym 3A - czyli
możliwość ustawienia "na stałe" - może być oczywiście wartością
elementów w układzie regulacji.

Zastosowania niestety nie mogę podać :) no taki układ mam...

Bardzo chętnie bym to zlecił komuś (projekt znaczy), żeby mieć
gwarancję, że będzie OK.

Więc poproszę o ten namiar oczywiście (na priv).

Re: przetwornica mocy

Projektem to nie będę znajomemu tyłka zawracał.

Kilka razy tak się wkopał i potem kończy się to
wiszeniem na słuchawce i tłumaczeniem od podstaw
jak cały układ zrobić.

Przy mocy 1kW to już trzeba co nieco bardziej
w temacie siedzieć - jak nawinąć trafo, dławik,
jak rozmieścić elementy, zrobić chłodzenie, itp.

SM

Site Timeline