Przetwornica DC/DC

Uwe=12V,Uwy=5V@2A

Schemat (Fig.58):

No i teraz pytanko. Praktycznie będę z tego szarpał nie więcej niż 1A. Czy mogę zastosować taki dławik? :

Prąd pracy 1.6A !!

Reply to
Stachu Chebel

W dniu 2012-08-31 08:24, Stachu Chebel pisze:> Uwe=12V,Uwy=5V@2A >

Mozesz ale bedzie sie grzal albo cwierkal. A fachowo teoretycznie to pewnie roman zrobi ci wyklad.

Reply to
ZeNek

W dniu 2012-08-31 08:24, Stachu Chebel pisze:> Uwe=12V,Uwy=5V@2A >

Na pierwszy rzut oka to chyba tak, ale może byś użył wzorów ze strony 17 i 18 katalogu do którego nas odsyłasz by to sprawdzić? Szczególnie wzoru na Ipeak. Pamiętaj że "Rated Current (A) Max" z katalogu DLG należy raczej rozumieć jako dopuszczalny Ipeak niż jako "Prąd pracy" jak to podaje TME.

Jeśli to będzie 1A to możesz też spróbować SRR0603-6R8ML (Farnell). Jest on ekranowany, więc emisja śmieci powinna być odrobinę mniejsza.

Oba te dławiki wyrobią się bez problemu przy 700kHz.

Reply to
Andrzej W.

Chcesz zbudować przetwornicę czy nadajnik? Jesli przetwornicę, to zastosuj ekranowany dławik albo dławik na małym toroidzie. Chyba, że urządzenie schowasz w metalowej, uziemionej obudowie a innym podzespołom nie przeszkadza poziom zakłóćeń wewnątrz.

Propozycja wydaje się być sensowna. Ponadto ten dławik poza parametrami technicznymi jest jakby bardziej "twarzowy". Trochę mam obawy co do 1.2A , ale co mi tam.. Zrobię eksperyment, co najwyżej utopię parę zeta.

Też tak sądzę, ale popytać nie zaszkodzi.

Reply to
Stachu Chebel

Ano właśnie,też mam takie obawy. Nie pisałem o tym,bo póki co chciałbym uzyskać opinię czy na tym dławiku i moich wymaganiach prądowych układ będzie działał i czy nie będzie wpływał na globalne ocieplenie klimatu. Toroid raczej odpada z powodu lenistwa. Wolałbym ekranowanego gotowca. W cytowanym pdf'ie są propozycje dławików, ale są raczej ciężko osiągalne w PL. A może się mylę?.. Masz jakiś konkretny typ+dostawcę do zaproponowania?

Cholera, niestety tak jest. Potwierdzasz moje obawy. Chyba raczej na pewno będę musiał całość zasilania (na pcb są też inne volty) zapuszkować bez względu na rodzaj użytych dławików.

Reply to
Stachu Chebel

Będę w porywach pobierał max. 1A. Obyś nie miał racji!! Bo jeżeli Ty masz rację, to ja mam problem. Na wszelki wypadek, zgodnie z sugestią zapytam romana.

Reply to
Stachu Chebel

ZeNek napisał:

"Mozesz ale bedzie sie grzal albo cwierkal. A fachowo teoretycznie to pewnie roman zrobi ci wyklad. "

Jakie jest Twoje zdanie w kwestii ćwierkania i grzania przy obciążeniu max. 1A?

Reply to
Stachu Chebel

Moze zaczac "cwierkac" powyzej pradu obciazenia max dla tego dlawika czyli 1.6A +/- 20%, podobnie z grzaniem.

Reply to
ZeNek

Ja używałem z tej rodziny:

ą malutkie, nie brzęczą, nie grzeją się za bardzo. I nie sieją w okolicy.

Reply to
Michoo

W dniu 2012-08-31 20:38, Michoo pisze:> Ja używałem z tej rodziny: >

> Są malutkie, nie brzęczą, nie grzeją się za bardzo. I nie sieją w okolicy. >

Ja ostatnio użyłem takich:

z LM2674 działa, czy sprawnie - nie wiem. W każdym razie żadnych niepożądanych efektów nie ma przy prądzie poboru 250mA, a są bardzo tanie. Na większe prądy są takie o wymiarach 12x12.

Michał

Reply to
Michał Lankosz

W dniu 2012-08-31 20:38, Michoo pisze:

A dla jakich częstotliwości? Mierzyłeś jakie to ma straty? Bo charakteryzowane to jest przy 100kHz co raczej nie wróży dobrze przy pracy na ~1MHz.

Reply to
Andrzej W.

500k

Przetwornica na MPC1640, z pomiarów wychodziło mi około 86-92% sprawności zależnie od obciążenia. (Routing 1 warstwowy + masa)

Reply to
Michoo