Przetwornica DC-DC - Page 2

Re: Przetwornica DC-DC

OK. Schemat jest tutaj:

http://w588.wrzuta.pl/plik/5oRrQPxI6Kd/dc_dc

PCB jest tutaj:

http://w588.wrzuta.pl/plik/3Gb0YrivbcZ/dc_dc_pcb

Płytka jest 2-stronna, w cholerę GND po obu stronach, na spodzie uwierz mi na
słowo, są naprawdę niekrytyczne połączenia. DUPERELE!! Głównie GND!!

Problem kręci się wokół scalaka U13 (pechowa 13-ka, hehe..). Zauważ,że jeżeli
jumpery P3/P4 są otwarte, wówczas układ "wisi w powietrzu". Jak widać,
przetwornica +5V=>+12V zasila kolejne przetwornice. +/-100V i im pokrewne z
zastosowaniem masy pozornej w 2-ch przypadkach (VPF/VNF). Jednak, jeżeli przy
rozwartych P3/P4 zasilam całą resztę z zewnętrznego źródła +12V przez P5/pin4,
wszystko jest OK. I teraz robię tak:

- wypinam zasilanie zewnętrzne +12V, wpinam jumper P3(zasilanie +5V), na
jumperze P4/pin2 mam zgodnie z oczekiwaniem +12V.

- teraz zwieram P4 do reszty układu..., i lipa!! Napięcie na wyjściu spada do
+2.5V, no i oczywistaoczywistość reszta też nie działa.

Jest cisza jak "makiem zasiał"!!

Elementy indukcyjne - ELFA, kondziory wiadomo, ceramiczne.

Będę "dźwięczny" za schemat+komentarze dot elementów!!

Hmm, podstaw do wzoru częstotliwość, zobaczysz jakie pierdoły z tego wychodzą.
Załóż średnią częstotliwość jaką podają w tym swoim pdf'ie. Jeszcze jedno..
Elektronikiem z wykształcenia nie jestem, nie mniej jednak z parę projektów
już popełniłem i wdrożyłem. Znam się "trochę" na matmie, bo w tym kierunku
studiowałem. Stąd właśnie pytanie dotyczące podanego wzoru w pdf'ie LT.
Jest to wręcz IRYTUJĄCE!! Aby było weselej, to napisałem zapytanie do LT dot.
owego "(f)". Application Engineer odpowiedział mi, że musi się skontaktować z
działem projektów, następnie z twórcami dokumentacji, krótko mówiąc "it's not
so easy, give me some time"... Ręce i wszystko OPADA!!  Prawdopodobnie ktoś
mądrzejszy od amerykanów tym się zajmował (Chińczyk/Hindus/Rosjanin) i "Head
Hunters" znaleźli mu lepszą robotę..

MH

Re: Przetwornica DC-DC

Obciąż rezystorem i zobacz jaki prąd daje się pobrać.

A napięcie na wejściu?

Dławik wychodzi z obliczeń większy niż dałeś (MINIMUM powinien być 8uH,
ty dałeś coś koło 6.8) i do tego z za  małym prądem (masz 12/5*.3 mA
prądu średniego) co dalej obniża indukcyjność do ~2uH.
z 4 razy za małym dławikiem ciężko, żeby przetwornica działała.

8uH. Rzeczywiście pierdoły...

Vin =  5
Vout =  12
f =  1.25E6
Iout =  0.30000
Lmin =  8.1019e-06

Re: Przetwornica DC-DC

Ja do tego drugiego członu podstawiam 6,8E-6 H i 1,5E6 Hz i wychodzi
0,14 A.  Pierwszy człon daje 0,82 A to razem jest 0,97 A.

Jakieś dziwne pretensje wynikające z nieumiejętności zastosowania
prostego wzoru.

Re: Przetwornica DC-DC
Jeżeli chodzi o GND to wg dobrej praktyki brakuje przynajmniej wiadra
przelotek. (No chyba, że ich nie ma w PDF?)

Re: Przetwornica DC-DC

Zle. Nie ma potrzeby wsadzania syfu z przetwornicy na mase calej plytki.
Powinienes odizolowac mase tej przetwornicy od reszty ukladu i polaczyc
przy masie kondziora wyjsciowego.
Kondzior wyjsciowy: ta przetwornica nie lubi bardzo malego ESR, a widze
ze wsadziles ceramik - mozesz miec problemy ze stabilnoscia (wsadz
tantala, to polepszy sprawe).
Routing miedzy pinem 2, dlawikiem i anoda diody jest zly (zwlaszcza od
minusa C37 do masy U13). Musisz zmniejszyc powierzchnie petli
pin2-dioda-output cap-GND (strona 10 PDFa) bo inaczej nadajnik zrobisz
zamiast zasilacza.

Pokaz jeszcze ekran z oscyloskopu pokazujacy pobor pradu ukladu z +12V w
momencie wlaczenia.

O dlawiku to juz wielu pisalo ze sie nasyca - zmienic.

Zewrzyj do testu przez 2R albo 3R a nie drutem.

Jesli dla Ciebie odpowiedz na takie pytanie jest trywialna, to po co
zadawales pytanie? Skoro nie jest trywialna, to odpowiedz dostales
dobra, czytaj to tak: "jeden projektant na 100.000 znalazl cos, do czego
nikt inny sie nie przyczepil, czyli nam latwo tego znalezc nie bedzie".

--
Jerry1111

Re: Przetwornica DC-DC
5pin pullup i prosimy o odpowiedz

Re: Przetwornica DC-DC
Dwuznaczny opis diody, A K gryzie sie z kierunkiem, jakis maly elektrolit na
wejsciu, wyjsciu :)

Re: Przetwornica DC-DC

http://uk.farnell.com/murata-power-solutions/mev3s0512sc/converter-dc-dc-3w-5-to-12v-3kv/dp/1818377
W szczególności znajdź gotowca podobnego do powyżej, ale na wiekszy prąd -
nie chce mi sie szukać, ale są, niezawodne.
Ewentualnie radiatorek dołożyć. Szukać pod hasłem "przetwornica dc/dc".

Feromon

Site Timeline