"Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)

Witam,

Jak w Erze:

Co polecacie względnie taniego, ogólnie dostępnego (na znanym portalu aukcyjnym, TME czy innych), z małą (ekstremalnie) ilością elementów zewnętrznych do wykonania źródła napięcia ujemnego -5V z 5V, pobór prądu maks. 60mA, pojedynczy ICL7660 oczywiście nie wyrabia (napiecie "spada" do -2V) a na dublowanie z synchronizacją nie mam za bardzo miejsca na płytce już :( Jeszcze jakby było dostępne w DIPie to by było cudownie wręcz.

Jeżeli to ma jakieś znaczenie to przeznaczeniem jest oczywiście zasilanie symetryczne kilku op-ampów.

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam weekendowo,

Reply to
Butek

Może coś takiego:

Prościej się chyba nie da.

Reply to
Sebastian Biały

Od tego zacząłem swoje poszukiwania, ale 45 zł nie spełnia dla mnie warunku "względnie tani" :) Mniej więcej dubluje koszt całości. Dodam, że to rzecz czysto hobbystyczna, zanim odeślecie mnie do hurtowni ;)

Reply to
Butek

14.40 netto.
Reply to
Sebastian Biały

O. A w jakim sklepie? Bo TME'owskie SMD DC1L-0505D za 22.90 netto i DIP HLD01R05D05Y za 36.90 netto to, jak pisalem, za drogo znacznie dla mnie :)

Reply to
Butek

W TME. QDC1S-0505S - 14.40 netto. Prywatnie nie uzywałem akurat tej, ale pewno to samo co innych producentów. W dodatku ostatnio podrożały, pewno kryzys :/

Reply to
Sebastian Biały

Ale to 5V -> 5V a nie 5V -> minus 5V ;)

Reply to
Butek

A jest jakaś różnica dla izolowanej przetwornicy gdzie ma masę?

Reply to
Sebastian Biały

Cholera, za późno już ;D Cały czas odruchowo szukałem takich z wyjściem

5/-5 V. Nie pomyslalem, ze symetryczne na wyjsciu jest mi do niczego niepotrzebne. Dzieki za otrzeźwienie umysłu ;)
Reply to
Butek

Dnia 26-09-2010 o 01:01:55 Butek snipped-for-privacy@is.invalid napisał(a):

Może być charge pump?

?search=tc1121&idp=1#search%3Dtc1121 Na zewnątrz tylko 2 kondensatory.

ae

Reply to
Andrzej Ekiert