-5V bardzo niskiej mocy :) "/>

"Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)

Jak w Erze:

Co polecacie względnie taniego, ogólnie dostępnego (na znanym portalu
aukcyjnym, TME czy innych), z małą (ekstremalnie) ilością elementów
zewnętrznych do wykonania źródła napięcia ujemnego -5V z 5V, pobór prądu
maks. 60mA, pojedynczy ICL7660 oczywiście nie wyrabia (napiecie "spada"
do -2V) a na dublowanie z synchronizacją nie mam za bardzo miejsca na
płytce już :( Jeszcze jakby było dostępne w DIPie to by było cudownie
wręcz.

Jeżeli to ma jakieś znaczenie to przeznaczeniem jest oczywiście
zasilanie symetryczne kilku op-ampĂłw.

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam weekendowo,
--
butek
Re: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)

Może coś takiego:

http://tinyurl.com/35sgwa3

Prościej się chyba nie da.

Re: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)

Od tego zacząłem swoje poszukiwania, ale 45 zł nie spełnia dla mnie
warunku "względnie tani" :) Mniej więcej dubluje koszt całości. Dodam,
że to rzecz czysto hobbystyczna, zanim odeślecie mnie do hurtowni ;)

--
butek
Re: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)

14.40 netto.

Re: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)

O. A w jakim sklepie? Bo TME'owskie SMD DC1L-0505D za 22.90 netto i DIP
HLD01R05D05Y za 36.90 netto to, jak pisalem, za drogo znacznie dla mnie :)

--
butek
Re: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)

W TME. QDC1S-0505S - 14.40 netto. Prywatnie nie uzywałem akurat tej, ale
pewno to samo co innych producentów. W dodatku ostatnio podrożały, pewno
kryzys :/

Re: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)

Ale to 5V -> 5V a nie 5V -> minus 5V ;)

--
butek
Re: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)

A jest jakaś różnica dla izolowanej przetwornicy gdzie ma masę?

Re: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)

Cholera, za późno już ;D Cały czas odruchowo szukałem takich z wyjściem
5/-5 V. Nie pomyslalem, ze symetryczne na wyjsciu jest mi do niczego
niepotrzebne. Dzieki za otrzeźwienie umysłu ;)
--
butek
Re: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)
(a):

MoC5%BCe byC4%87 charge pump?
http://www.microchip.com/wwwproducts/Devices.aspx?dDocName3D%en010559
http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search3D%tc1121&idp3D%1#sear =
ch%3Dtc1121

Na zewnC4%85trz tylko 2 kondensatory.

ae

-- =

http://www.ekiert.com/microchip

Re: "Przetwornica" 5V -> -5V bardzo niskiej mocy :)
wrecz.

MAX660 powinien wydolic, moge odstapic soic
po cenie od 4.70 w dol.

@gmail.com

Site Timeline