przetwornica 230V/5V max. 0,2W - Page 6

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

ok, ja tego nie widze, ale nieważne, w każdym razie to klasyczny nie będzie
się nadawał bo to wielka cegła, do tego by się nadawał miniaturowy
transformatorek 0.5VA:O)
tak czytami widzę ze keidyś też miałem podbny problem i właśnie zastosowałem
ten miniaturowy, ale chodziło mi po głowie właśnie żeby zrobić to impulsowo,
niestety brak mi sprzętu, ale jak bym miał sprzęt i czas to bym taki
zrobił:O)

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Jakby,....
...byłoby cudownie
:-)

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Kupa sprzętu nic talentu
(C) Laskowik

e.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Gdybymy mieli blachę cienką, to zarzucilibymy świat konserwami.
Ale nie mamy mięsa.

(c) tow. Władysław Gomułka

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

doradzał też by w końcu robili całe przewodniki zamiast półprzewodników:-)

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Propozycja nadal pozostaje: kup 50 tys ladowarek i 50 tys gniazd
mini USB.

J.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello J.F.,

Kupi se w TME za 9.99 + VAT.

Jasne - jak zamówisz kontener.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

UCC28600

wymiary będą zależały głównie od tego, jak małe uda Ci się wykonać trafo.
Przy czym w polskiej praktyce małe trafo = trafo źle zrobione. Kontroler
wspiera tryby obniżonego poboru mocy.

e.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello entroper,

Ale tu właśnie całość rozbija się o transformator. Mogę zapytać w
Ferysterze, czy są w stanie nawinąć transformator sieciowy na rdzeniu
E13 ale nie mam pojęcia, czy nie rzucą słuchawką.
Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Wszystko zależy od tego, jaki model działania przyjmiemy. Jeśli mamy
założenie: tylko Feryster i małe trafo, to faktycznie kicha. Jeśli
przyjmiemy założenie, że partia będzie na tyle duża, by podjął się
działania taki np. VOGT, wtedy możemy zrobić sobie małe porządne trafo w
potrójnie izolowanym drucie, z odstępami itp. Jeśli to nam też nie pasuje,
bo trafo musimy robić metodą prób, błędów i 15-tu prototypów, bo się na
tym za dobrze nie znamy :), wtedy po prostu nie opłaci się to a produkt
wyjdzie mniej więcej tak profesjonalny jak stare zasilacze do dekoderów
n-ki albo podróbki ładowarek nokii :) I wtedy faktycznie lepiej kupić
chińszczyznę bo ponad nią i tak nie wyskoczymy.
Można ewentualnie podejść praktycznie i przewymiarować trafo tak, żeby
sobie polskie siermięgi jakoś poradziły, o ile mamy na to miejsce (wcale
Autor nie powiedział, że nie ma). Tyle, że to chyba średnio ekonomiczne
jest. Chociaż, jeśli aaaaaabsolutnym priorytetem ma być niezawodność,
wtedy bym przewymiarował trafo bez wahania.
Za to z trafami sieciowymi 0.5VA bym uważał, bo to nie są za dobre
produkty. Technologiczna granica, do czego się sami producenci
nieoficjalnie przyznają, to jakieś 1.6VA, poniżej tej mocy bryła drutu
cieńszego niż włos jest niekontrolowalna i pojawiają się np. problemy z
niewykrywalnymi zwartymi zwojami (co wychodzi po miesiącu a nieraz wcale).
No i do idei green-standby pasuje to średnio, bo takie trafo nie ma chyba
nawet 30% sprawności.
A wątek mnie trochę zastanawia, bo jak się chce robić
1)tysiące
2)przetwornic
3)sieciowych,
to chyba nie tak się zaczyna :)

e.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Ja bym wzial inne zalozenie - http://www.hitekpower.com /
Jedyny problem ze low voltage (a oni 220V traktuja jako low-voltage)
jest robione AFAIR w USA, wiec problem strefy czasowej bedzie (gadac sie
da tylko po poludniu).

--
Jerry1111

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Hmm, zamówienie projektu i wykonania gotowca + transport urobku ze Stanów
(a raczej z Chin do Stanów i potem do nas) jest raczej działaniem mocno
desperackim (przynajmniej w wykonaniu kogoś, kto teoretycznie przynajmniej
czuje się na siłach coś zrobić samemu).
No i chyba jasna rzecz, że przy takim układzie większość ewentualnego
zysku z nowej przetwornicy zje hitek.

e.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Kurcze, przy serii 50k transformatorów to powinni na kolanach dziękować
za zamówienie tego u nich. Przecież chyba ręcznie tego pani Wandzia nie
nawija? Jeżeli Chińczycy potrafią - to dlaczego bliżej Polski nie ma
odpowiedniej technologii (abstrahując od ceny)?

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Bo maszyny za drogie/partie za male. Widzialem w Polsce jedna plytkarnie
co micro-via zrobi i nie spieprzy? Dlaczego nie? Bo za drogo. To samo
jest IMHO tutaj - nie da sie w Polsce na tym zarobic.

--
Jerry1111

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Płytki do firmowych komórek zamawialiśmy AFAIR w Softcomie. Polska firma
a płyteczki wyszły super idealnie. Mikroprzelotki, także zagrzebane i
ślepe, płytka ma z 10 czy 12 warstw, złocenie chemiczne. Wszystko
testowane elektrycznie i wyszło na prawdę super. Jak nie na polskim
poziomie.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Bo robione na tajwanie;) Jak większość polskich płytkarni, wielowarstwowe są
robione w kooperacji z azjatami.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

W Polsce wielowarstwowe płytki robią na miejscu m.in. w ITR. Ale jak
wyskoczyli z ceną (zresztą dla niemałej partii płytek) to Softcom ich
przebił znacząco. Nie wiem, czy na Tajwanie i jak to się może opłacać
(dodatkowe koszty transportu), że w Polsce porządne płytki wychodzą
znacznie drożej. A technologia na najwyższym poziomie więc odpada
czynnik "chiński" (czyli bylejak oby tanio). Na Tajwanie chyba się nie
pracuje za przysłowiową miskę ryżu...

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Wystarczy zestawić pochodne kosztów płacy i podatki płacone na Tajwanie
z tym co mamy w Polsce, a już wyjdzie dwukrotna różnica.

Nie odjeżdżaj kochana na Tajwan, tam jest praca za ciężka dla rąk
A po drodze niebezpieczna czyha tajga, po co tyle wyrzeczeń, tyle mąk.
Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Pozostaje pytanie, ile przy produkcji płytek jest kosztów pracy (włożyć
pod CNC, przełożyć do trawiarki, wyjąć), a ile kosztów działania maszyn.
Wiertarki numeryczne na całym świecie kosztują prawie tyle samo, a ileż
może być tańszy na Tajwanie prąd? Same tylko różnice podatkowe nie
zrobiłyby tak dużej różnicy.