przetwornica 230V/5V max. 0,2W - Page 2

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello yes,

Przy takim zapytaniu Ty pytasz na grupie dyskusyjnej?

19 mm to za dużo? Przetwornica będzie miała niewiele mniej.

Przy 50k - ja też. A teraz szukaj wykonawcy w Chinach, bo w Polsce
tego nikt raczej nie da radę zrobić w wymiarze poniżej 19 mm.

Tak za darmo? ;D

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Do tej pory spotykałem się przeważnie z opiniami, że Chińczycy to
potrafią robic tylko tanie badziewie. Za to Reszta Świata, a już
zwłaszcza Polacy, potrafią zrobić Wszystko. Oczywiście jak się za
to odpowiednio Zapłaci. Czy ta Ogólna Teoria Chińczyków przestała
wreszczie funkcjonować w powszechnej świadomości?

Piją czaj, fajeczki kurzą,
Mali są, lecz jest ich dużo.
Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello Jarosław,

Jeśli ma być taniej niż transformator i przy zamówieniu 50k - tylko
Chińczyk.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Moje pytanie dotyczyło nie 50k, tylko 19 milimetrów.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello Jarosław,

Powiedz polskiemu nawijaczowi transformatorów, że ma nawijać coś
mniejszego niż E16...

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
No dobra mogę ściagnąć 50k przetwornic 19mm na płytce około 5x5cm.
Kto chce ?

Marek

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Moc powyżej 5W ?

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello u,

Masz w temacie - 0.2W na wyjściu. Budowa przetwornic sieciowych 5W nie
stanowi najmniejszego problemu.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Ja to wiem, pytam przedpiścę, bo się zaoferował gotowcem.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
W pierwszej kolejności chodzi mu o wymiar 19mm. Spełnione. W drugiej
kolejności 0,2W.
Nie widze problemu jezeli dam mu zasilacz z naddatkiem 2-5W ale w tych 19mm
który ma tak znikomy prąd w standby że sporo watomierzy go nie zmierzy :)

Marek

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

W specyfikacji otwierającej wątek te 0,2W to ja bym ustawił
nawet w trzeciej kolejności. W drugiej, to sprawność nie gorsza
niż 50%. Domyślam się, że też spełnione.

Z tymi kilkoma watami nadmiaru mocy widzę tylko taki problem,
że pewnie w związku z tym nie będzie się chciał skubany przepalić
po sześciu miesiącach. Więc wszyscy pomyślą, że on wcale nie
jest chiński, tylko to jakaś podróba.

Ty jesteś starym gratem
ja cię naprawię zatem
Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Zasilacz 5W ma sprawność znamionową "pi razy drzwi" 75%. Na straty jałowe
idzie ~1W.
Przy 0,2W będzie miało sprawność poniżej 20%

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
jałowe > idzie ~1W.

niektóre straty są zależne od obciążenia...

choć, bardzo wątpię, czy typowy zasilacz impulsowy 5W spełni wymóg 50%
sprawności przy 0.2W. Bo w ogóle - jest to do zrobienia.

e.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Od kilku tygodni próbuję powiedzieć polskim nawij^Wlutowaczom, by
mi zlutowali niezbyt skomplikowane urządzenie. Celowo nagiąłem swoje
wymagania tak, by dopasować się do tego, co ich firmy produkują
(quasi)seryjnie. Właściwie chodzi tylko o drobne modyfikacje.
W każdej kolejnej firmie trzeba wysłuchać najpierw, że (1) teraz
panie kryzys, tym bardziej trzeba dbać o klienta, a tak poza tym
(2) to i tak jesteśmy w tej dziedzinie w kraju najlepsi. Później
ta sama nawijka, że to drobiazg, że zajmie kilka dni. Ale jakoś
marnie to przeprojektowywanie idzie, a na sugestie, że może by im
pomóc i coś zrobić za nich, gotowi się obrażać.

Z proponowaniem zrobienia czegoś maleńkiego lub bardziej zaawansowanego
trzeba tym bardziej uważać. Ja mam po prostu nienajlepsze zdanie
o organizacju tego biznesu w Polsce, a wynika ono z nienajlepszych
doświadczeń. W Chinach wygląda to znacznie lepiej. Dotyczy to tak
produkcji, jak i możliwości projektowania zaawansowanych technologicznie
diwajsów. Nie jest też rzeczą powszechną, by Chińczycy robili sobie
podśmiechujki z "polskiej elektroniki, która pewnie padnie po pół
roku użytkowania". A to też dobrze o nich świadczy.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello Jarosław,

To ja już Cię nie rozumiem... Potwierdzasz dokładnie moje twierdzenie,
że w Polsce "to się nie da!". A to, że Chińczycy się nie nabijają z
Polaków wynika tylko i wyłącznie z tego, że mało który Chińczyk wie,
gdzie jest Polska i co produkuje. Natomiast "jakość" chińszczyzny jest
powszechnie znana.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

To ja już nic nie rozumiem... Jakość chińszczyzny jest "powszechnie znana"
(rozumiem, że to taki eufemizm miał być), ale jak potrzebny jest jakiś
zaawansowany hi-tech, na przykład mały zasilacz, to trzeba się z tym
udać do Chińczyka, bo nikt inny nie potrafi. Dlaczego właściwie? Jak to
argumentować? Bo Chińczyk malutki i malutkie ma paluszki?

W ogólnych sądach na temat "jakości chińszczyzny" jest tyle sensu, co
w stwierdzeniu, że "wszystkie Ryśki, to porządne chłopy". Jakość jest
taka, jaką się zamówi. A że zamawiają ci wielcy i uznawani za najlepszych,
to i jakość taka bywa. Niektórym się jeszcze wydaje, że "nie ważne kto
produkuje, ważne kto kontroluje jakość". Ale to bzdura wierutna -- oni
pewnie sobie myślą, że stoi tam jakiś gostek z Cisco czy innego Apple
i patrzy czy śrubki dobrze przykręcone. A gdyby spuścił na chwilę oko,
to by z taśmy zamiast "markowego produktu" zaczął schodzić "ciński chłam".
Ale to nie tak. Żadnych złudzeń, panowie.

-- Jarek

PS
Wbrew pozorom Chińczycy sporo na temat Polski wiedzą. Biorąc pod uwagę
liczebność obu narodów, może być tak, że więcej Chińczyków wie gdzie
jest Polska, niż Polaków wie gdzie Chiny. I dostatecznie dużo jest tam
takich, którzy dobrze się orientują w tym, czego Polska *NIE* produkuje.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello Jarosław,

Też - w końcu zatrudniają dzieci, niestety. Ale też dlatego, że
Chińczyk nie przyjmuje do wiadomości, że "się nie da" i wyprodukuje.

I czasem nawet taka, za jaką się zapłaci...

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

No to chyba dobrze, nie? Czy lepiej jak by rzucili słuchawką, tak jak
to może się ponoć zdarzyć w Fery-czymśtam?

Czasem taka, innym razem niższa, a jeszcze innym wyższa. Bo cena dość
luźno tam bywa związana z jakością, już bardziej z umiejętnością
dogadania się, jaką ma zamawiający. Rzecz jasna jest wielu takich, co
spodziewają się, że Chińczyk będzie pracował za miskę ryżu i tak też
chcą mu płacić. Niech się w takim razie niczemu nie dziwią.

Natomiast z osiągnięciem dobrej jakości za przyzwoite pieniądze nie
powinno być większych problemów. Ale trzeba wiedzieć czego się chce.
Bo gdy pojawią się wątpliwości, wtedy Chińczyk zrobi po swojemu.
A ja mu się wcale nie dziwię.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Problem w tym, że Chińczyk powie ci "tak" nawet wtedy gdy nie potrafi
czegoś zrobić. Taka kulturowa przypadłość.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Hm, ten tego .. chinski mur stoi :-)