przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Jak w temacie - na czym proponowalibyB6%cie wykonaE6% przetworniczkEA%? Z=
aleBF%y20%
mi na maB3%ych gabarytach (z uwzglEA%dnieniem filtrF3%w itp.), zaB3%oBF%y=
B3%em prB1%d20%
wyjB6%ciowy max. 15mA, sprawnoB6%E6 50% to chyba nie duBF%e wymaganie.

Szukam alternatywy dla zasilacza beztransformatorowego z mniejszym20%
poborem prB1%du w standby.

pozdrawiam

yes

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Widzia艂e艣 najnowsze 艂adowarki do kom贸rek?
Do Nokii E51 艂adowarka w formie wtyczki, bez bolc贸w ma wymiary:
33 x 43 x 17mm

zyga

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Model AC-5E ~10z艂.
5V 800mA

zyga

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
?20%

Niestety nie widziaB3%em. Jednak szukam ukB3%adF3%w scalonych i aplikacji=
 a20%
nie gotowych przetwornic/B3%adowarek wtyczkowych.

pozdrawiam

yes

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Dnia Tue, 16 Jun 2009 08:38:26 +0200, yes napisa墓聜(a):

Sa scalone przetwornice DC/DC i AC/DC do kilku W, mniejszego nic nie
wymyslisz raczej.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Zobacz na TNY253/254/255 albo TNY264/266/268. Mam na nich kilka zasilaczy
wyciagni臋tych z kamer CCTV.

Marek

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
DziEA%ki, B6%ciB1%gam juBF% karty.

pozdrawiam

yes

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello yes,

Na TNY264 da si臋 zrobi膰 nieizolowany step-down:
http://www.powerint.com/sites/default/files/PDFFiles/di11.pdf

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello yes,

Przy tak ma艂ej mocy stosuje si臋 transformator a nie przetwornic臋.
Przetwornica nie ma najmniejszego uzasadnienia ekonomicznego.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Pan RoMan Mandziejewicz napisa艂:

To w monitorach, telewizorach czy innych takich stosuje si臋 teraz
transformatory do standbaja? One chyba w tym stanie pobieraj膮 tyle
albo mniej.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello Jaros艂aw,

Ale do uruchomienia telewizora potrzeba troch臋 wi臋cej. Natomiast tu
mowa o mocy maksymalnej 0.2W - transformatory zalewane 0.5VA w TME
kosztuj膮 ok. 10 PLN netto detalicznie. Wymiary - 22x24x19 mm. Nie
zbuduje si臋 mniejszej i ta艅szej przetwornicy zapewniaj膮cej podobny
poziom niezawodno艣ci.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Pan RoMan Mandziejewicz napisa艂:

Co znaczy "do uruchomienia telewizora"? Do uruchomienia telewizora
zwykle jest osobny zasilacz, a do obs艂ugi tego, co ma dzia艂a膰
gdy nie jest on uruchomiony, *stosuje si臋* osobny. On jest na
transformatorze z TME? Jakie艣 *uzasadnienie ekonomiczne* chyba
przedstawiono ksi臋gowym firm produkuj膮cych telewizory.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Hello Jaros艂aw,

Troch臋 inne s膮 uzasadnienia ekonomiczne dla produkcji miliona
telewizor贸w a troch臋 inne dla produkcji jednej przetwornicy o mocy
0.2W. Chcesz - wstaw chi艅sk膮 艂adowark膮 za 2 PLN. Ale za p贸艂 roku nie
przychod藕 z reklamacj膮, 偶e nie dzia艂a.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
Pan RoMan Mandziejewicz napisa艂:

Jakie w艂a艣ciwie argumenty stoj膮 za tym, 偶e mamy zak艂ada膰 p贸艂roczny
termin przydatno艣ci do spo偶ycia takiego urz膮dzenia? To, "偶e chi艅skie"
wystarcza, czy co艣 jeszcze? Czy to, 偶e taki jednowatowy zasilacz
"powinien" psu膰 si臋 cz臋艣ciej od dziesi臋ciowatowego, ma jakie艣 techniczne
uzasadnienie? Co tam ulega awarii i dlaczego? Dlaczego masowo produkowane
w telewizorach s膮 dobre i tanie, a masowo produkowane jako samodzielne
urz膮dzenia nie s膮 dobre? To przypadek, czy spisek Chi艅czyk贸w? Pytam
zupe艂nie powa偶nie, mam troch臋 sprawnych chi艅skich zasilaczy, czasem nawet
nie pami臋tam od czego one. Najpewniej to co艣, co mia艂y zasila膰 zepsu艂eo
si臋 (by艂o bardziej z艂o偶onym uk艂adem, mia艂o prawo), a zasilacz mi zosta艂.

Skarpetkami chc膮 nas, panie, powyzabija膰. Ale nie mnie! Te 偶贸艂te kurduple
za chude s膮 w 偶贸艂tych uszach. Patrz pan. O, widzisz pan? Kupuj臋... u tych
Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Raczej oszczednosc. W przypadku klepanych masowo zasilaczy wtyczkowych
liczy sie kazdy cent, dlatego montuje sie tam podzespoly najnizszej
jakosci, a ilosc elementow ogranicza do absolutnego minimum. Dlatego te
zasilacze (najtansze, bezfirmowe, szczegolnie w miare nowe) sa awaryjne.

k,

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
KILu napisa艂:

To jest odpowied藕 na inne pytanie ni偶 te, kt贸re zada艂em. Nie chodzi艂o
o to, dlaczego dobre zasilacze s膮 dobre, a z艂e sa z艂e. No i odpowied藕
ta jest, m贸wi膮c delikatnie, "teoretyczna" i rozmija si臋 z obserwowan膮
praktyk膮, kt贸r膮 opisa艂em. Czyli pisz膮c wprost, wszystko to nieprawda,
bo nie psuj膮 si臋 tak cz臋sto, jak to niekt贸rzy utrzymuj膮.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Mo偶na kupi膰 艂adowark臋 za 10z艂.

zyga

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

A transformator ma ?

Poza tym Chinczycy dowodza ze sie mylisz :-)

J.

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
2E%

OdpowiadajB1%c na dotychczasowe odpowiedzi :)

- gdybym potrzebowaB3% 1 szt. - kupiB3%bym sobie B3%adowarkEA%. Pytam o20%
koncepcjEA% rozwiB1%zania zasilania ukB3%adF3%w produkowanych seryjnie (o=
k. 5020%
tys. rocznie), w ktF3%rch do tej pory stosowany jest zasilacz20%
beztransformatorowy - a chcEA% rozwaBF%yE6% zasilanie przetwornicB1% cele=
m20%
obniBF%enia prB1%du w stanie standby.

- trafo moBF%e i fajne jednak nie ma tak elastycznych wymiarF3%w - tzn., =

mimo maB3%ej "objEA%toB6%ci" jest duBF%e w 3 gabarytach (zaleBF%y mi na t=
ym, aby20%
jeden z wymiarF3%w gabarytowych byB3% moBF%liwie maB3%y).
Co do uzasadnienia ekonomicznego dla trafo - teBF% mam wB1%tpliwoB6%ci.

na razie padB3%a 1 propozycja ukB3%adu - moBF%na prosiE6% o inne?

pozdrawiam

yes

Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W

Zapomnie膰 o zabawie
Znale藕膰 Chi艅czyka, kt贸rego tego robi miliony sztuk i kupi膰 kawa艂ek gotowej
produkcji.
Nie zrobisz w Polsce mikroskopijnego transformatora w atrakcyjnej cenie

Site Timeline