przetwornica 11V-15V na 12V

WItam,
szukam przetwornicy, z akumulatora zasilanego solarem mam napięcie w
zakresie 11-14,5V a mam podłączone kilka urządzeń które nie tolerują
większego napięcia, prąd ponad 5A

Re: przetwornica 11V-15V na 12V

czy napiecie wyjściowe musi sztywno trzymać 12V czy może
spadać do ok 10,5V?

Jeśli może spadać do 10,5V to step down z maksymalnie 100%
wypełnieniem w/g mnie można zastosować.
--
pzdr, j.r.

Użytkownik "j.r."  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ip1nq0$4ee$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

czy napiecie wyjściowe musi sztywno trzymać 12V czy może
spadać do ok 10,5V?

Jeśli może spadać do 10,5V to step down z maksymalnie 100%
wypełnieniem w/g mnie można zastosować.
--------------------

niestety nie granice to 11,5 - 12,5

Re: przetwornica 11V-15V na 12V
Raczej gotowej nie kupisz:(
W takim razie polecałbym single transistor forward converter.
W/g strony http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/edw_smps_e.html
można zrobić taką przetwornicę na rdzeniu ETD29 lub  E25/13/7.
--
pzdr, j.r.

Re: przetwornica 11V-15V na 12V

A nie prościej nieodwracający buck-boost?

Re: przetwornica 11V-15V na 12V

Można, to zależy co potrzeba autorowi pytania.
Nie wiem jaki rdzeń wtedy jest potrzebny na dławik?
--
pzdr, j.r.

Re: przetwornica 11V-15V na 12V
Hello Zbych,

Sprawność trochę słaba. Podobnie z SEPIC.

Re: przetwornica 11V-15V na 12V

Ale mimo wszystko wersja z synchronicznym prostowaniem jest chyba dosyć
popularna w stabilizacji napięcia z ogniw li-ion a sprawność podawana
przez producentów kontrolerów jest na poziomie >90%.

Re: przetwornica 11V-15V na 12V

Zapomniałem podać link do gotowego zestawu z przetwornicą jaką chce
autor wątku:

http://www.linear.com/demo/DC1523A

Tylko cena może go trochę ostudzić :-)

Re: przetwornica 11V-15V na 12V

A powyzsza bedzie miala lepsza sprawnosc ?

J.

Re: przetwornica 11V-15V na 12V
Hello J.F.,

Trochę.

Re: przetwornica 11V-15V na 12V
Użytkownik "j.r."  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ip2slf$6c5$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Raczej gotowej nie kupisz:(

--------------------------

raczej kupię :)

http://www.mini-car-pc.de/pdf/spannungsadapter.pdf

Re: przetwornica 11V-15V na 12V

W sumie za 99€ nie zrobisz samemu finalnego urządzenia ze wszystkimi
papierami  więc zakup gotowego rozwiązuje wszystkie problemy.
--
pzdr, j.r.

Re: przetwornica 11V-15V na 12V
Hello j.r.,

Z papierami nie zrobisz za kwotę znacznie wyższš niż 99ojro...

Użytkownik "blur"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ip8ge5$3g9$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Użytkownik "j.r."  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ip2slf$6c5$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Raczej gotowej nie kupisz:(

--------------------------

i jeszcze lepszy :) już kupiłem 100zł taniej na ebay :)
http://www.itx-sklep.pl/zasilacze/zasilacze_picopsu/przetwornica_reduktor_napiecia_dcdc-usb_6-34v_-_5-24v.html

Re: przetwornica 11V-15V na 12V
http://www.itx-sklep.pl/zasilacze/zasilacze_picopsu/przetwornica_reduktor_napiecia_dcdc-usb_6-34v_-_5-24v.html
Witam,
jak się okazuje prawie wszystko co można sobie wymarzyć zostało
już zaprojektowane i wyprodukowane w tysiącach lub milionach sztuk :)
--
pzdr, j.r.

dyskusyjnych:ipk113$s04$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

[...]
i to jakie możliwości programowania przez USB :) z tego co widać to nie
zastosowano tam jakieś kosmicznej technologii, szkoda tylko że polski
pośrednik musi na tym zaraz zarobić 200%

Site Timeline