Przeslanie danych po Ethernet

Jest sobie proste urzadzenie na kontrolerach Atmel. Zbiera pewne dane
(niewielkie ilosci) trzeba je teraz przeslac po sici LAN czyli z
wykorzystaniem Ethernetu. Czasami bylaby potrzeba przeslania czegos z sieci
LAN zeby kontroler wykonal jakas operacje. Jako ze jest to jednostkowe
urzadzenie na wlasne potrzeby a ja programista nie jestem wiec
prawdopodobnie oprogramowanie bedzie w znienawidzonym tu przez wielu
BASCOM-ie.
Tutaj moje pytanko. Jaki modul (niestety najistotniejsza jest cena)
wykorzystac tak zeby spiac go z tym atmelkiem i dalo sie w prosty sposob
skomunikowac Atmela z modulem a modul pozniej przesle to po ethernecie. W
ofercie znalazlem troche takich modulow ale nigdy z nich nie korzystalem
wiec trudno powiedziec czy jakis mi sie wogole nada. Co byscie polecili do
takiego projektu??

Re: Przeslanie danych po Ethernet

moduł na układzie ENC28J60, gada po SPI, więc podłączysz do AVRa bez
kłopotu. Do kupienia na przykład na alledrogo

@

Re: Przeslanie danych po Ethernet

I wystarczy tylko dopisać sobie do niego stos TCP/IP (oczywiście w basicu).

Re: Przeslanie danych po Ethernet

no cóż ... ale jeśli jest to problem, to niedługo znajdzie się realny popyt
na deskorolki międzykontynentalne ...

@

Re: Przeslanie danych po Ethernet

Ale po co. Jeśli chce przesyłać tylko w segmencie sieci lan to może
komunikować się bezpośrednio w warstwie ethernetowej, No taki szybki i
rozległy serial. Kto powiedział że po IP ma gadać :-)

--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Re: Przeslanie danych po Ethernet
http://www.shop.kristech.eu/product_info.php?cPath72%&products_id25%8

Site Timeline