Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną " - Page 2

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną"
tak jak rozładowujesz w szeregu z 21V zasilacza z ograniczeniem do 1,5A max
    Musisz sprawdzić "initial current" tych akumulatorów i  go nie
przekraczać
przy ładowaniu.
Oryginalna ładowarka do tego to prawdopodobnie trafo z diodą i rezystorem.
Masz możliwość sprawdzenia budowy ładowarki?
--
pzdr, j.r.

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjona rną"

Żadna metoda ładowania wspólnego nie będzie dobra bo każdy akku jest
trochę inny. Zamiast tego sugerował bym 3 maluteńkie ładowarki buforowe
(małe trafo, prostownik, stablizator i prad kilkadziesiat mA) pracujące
non-stop kazda na swoj akku. Jak to stoi w miejscu to co Ci zależy że
bedzie wpięte do prądu na stałe?

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną"

Podłącz na stałe szeregowo i ładuj tak jak aku 18V.

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjona rną"

Tez tak myślałem jeszcze tydzień temu i początkowo szukałem względnie
taniego kompletu ogniw Ni-Cd 18V ale w efekcie dopłaciłem do tych 70
jeszcze 100zł i kupiłem sobie poprezentacyjną ale w idealnym stanie
wiertarkę dwubiegową z udarem w komplecie z szybką ładowarką i DWOMA
akumulatorami LiIon 21,6V 1,5Ah

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjona rną"

Używam od jakiegoś czasu starych akumulatorów od laptopów. Z wkrętarki
wyprowadziłem złączkę na T-deans i na rzepa podklejam taki 'pakiet'
(wykastrowany z elektroniki) w miejsce oryginalnych akumulatorów. 100%
zadowolenia, można bardzo długo wkręcać i wiercić, całość jest lżejsza.
Oczywiście trzeba mieć do tego odpowiednią ładowarkę, i 'dynska', który
pokaże rozładowanie poniżej bezpiecznego poziomy, ale modelarze RC mają :-)
Najlepsze są nowe (wiadomo :-) ), ale takie na których laptop się
wyłącza po minucie mają jeszcze powyżej 50% swojej nominalnej pojemności
i się bardzo dobrze do takich rzeczy nadają (i są tanie).

 > czy mogę wykorzystać jako zasilacz do niej np

Jak już Ci koledzy napisali, może być za słaby. Moja wkrętarka też
bierze ponad 10A przy zatrzymaniu.

Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Site Timeline