Przerobienie drukarki laserowej do druku PCB?

Artur Koczot pisze:

No więc tak, chyba by się dało, ale po przystosowaniu drukarki do "wciągania" grubych materiałów :)... no i musi to być drukarka o prostym przelocie :P... Ja mam np. HP LJ 4ML i ma ona taką opcję :)... niestety, wiele dzisiejszych drukarek "zawija" kartkę :/... Druga rzecz - nie wiem, czy uda się drukować na przewodzącej powierzchni!! Z tego, co wiem, w drukarce laserowej następuje elektryzowanie bębna, do którego przykleja się toner... obawiam się, że jeśli bęben dotknie miedzi, to może być problem :/... taka sytuacja w ogóle przekreśliłaby możliwość drukowania bezpośrednio na PCB :(.... Więc może jednak skorzystasz z drukarki laserowej i laminatora?? :)... Drukujesz na papierze kredowym, kartke przykładasz do płytki i ciach do laminatora :)... niewiele więcej czynności potrzeba, lepiej przerobić laminator, niż rozgrzebywać droższą i bardziej skomplikowaną drukarkę, metoda sprawdzona i pewna :)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

A czy poprawilaby cos przerobka drukarki, np polegajaca na slabszym wygrzewaniu zadrukowanego papieru, by toner latwiej oddzielal sie od papieru i przechodzil na miedz? Probowal ktos czegos takiego?

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

Ja próbowałem - drukarka z całkowicie wyłączonym fuserem, wydruk wychodzi nawet normalny ale się obsypuje po dotknięciu. Prasowanie przez "laminator" (również z fusera od wielkiej kolorowej laserówki) bez zmian

- wyszło tak samo jak zwykle - czyli dobrze wyszło ;) Po prasowaniu papier i tak się "zesmarzył" z tonerem, i tak samo trzeba było moczyć. Więc nie wiem co miało by to na celu.

Reply to
BartekK

Użytkownik Jarek P. napisał:

Witam Ale te drukarki mają chyba niewymienną głowicę (wymieniany jest tylko zasobnik z tuszem). W takim przypadku eksperymenty z farbami i lakierami mogą dość szybko zakończyć się zapchaniem dysz i uśmierceniem drukarki. Swoją drogą cały projekt jest dość ciekawy. Zastanawiam się jak sprawowałyby się tusze epsona do drukowania na płytach CD/DVD. Tyle, że płyty przystosowane do zadruku mają specjalną porowatą powierzchnię.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk