przepieciowka 230, czy dziala raz, czy pali się po kilku przepięciach?

witam, ciężko mi to ująć w temacie:) ale interesuje mnie sprawa działania przepięciówek B, C itp, takie z wymiennymi modułami. Czy w przypadku przepięcia zawsze wywala ten moduł wymienny, czy np. jest tak, że on wytrzymuje ileś tam przepięć i dopiero wywala czerwone pole że jest do wymiany? pozdrawiam Michał

Użytkownik "Michał" snipped-for-privacy@njd.pl napisał w wiadomości news:hnm6jq$p85$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Nie zawsze :) "Moduł" (warystor) jest wielorazowy, ale nie wieczny, po każdym strzale degraduje się aż w końcu ulega uszkodzeniu, czasem nawet przy normalnym zasilaniu (przegrzanie od prądu upływu). Jeśli przepięć jest mało, może służyć latami, choć również trochę się starzeje. Czerwone pole jest tylko prostą kontrolką spalenia się wewnętrznego bezpiecznika - moduł staje się wtedy rozwarciem.

e.

Reply to
entroper