przepieciowka 230, czy dziala raz, czy pali się po kilku przepięciach?

witam,
ciężko mi to ująć w temacie:) ale interesuje mnie sprawa działania
przepięciówek  B, C itp, takie z wymiennymi modułami. Czy w przypadku
przepięcia zawsze wywala ten moduł wymienny, czy np. jest tak, że on
wytrzymuje ileś tam przepięć i dopiero wywala czerwone pole że jest do
wymiany?
pozdrawiam
Michał

Re: przepieciowka 230, czy dziala raz, czy pali się po kilku przepięciach?

Nie zawsze :)
"Moduł" (warystor) jest wielorazowy, ale nie wieczny, po każdym strzale
degraduje się aż w końcu ulega uszkodzeniu, czasem nawet przy normalnym
zasilaniu (przegrzanie od prądu upływu). Jeśli przepięć jest mało, może
służyć latami, choć również trochę się starzeje.
Czerwone pole jest tylko prostą kontrolką spalenia się wewnętrznego
bezpiecznika - moduł staje się wtedy rozwarciem.

e.

Site Timeline