Przenośne źródło 5V

chcę zasilić mały router wifi (<200mA @ 5V) z przenośnego, ładowalnego
źródła, czy możecie coś polecić?

To co udało mi się znaleźć:

1. "awaryjne ładowarki USB" do telefonów, ale one nie mają
zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem i popsują akumulatorki.

2. "DC-8" z nokii ma takie zabezpieczenie, ale nie ma USB no i teĹź tylko
1xAA.

3. Jest seria PowerMonkey ale kosztuje >200zl.

4. 1x18650 (mają zabezpieczenie), tyle ze napięcie dosc szybko spada do
3.5V a to jest dolna granica dla tego routerka. Chyba zeby dolozyc
przetwornice.

5. Myślałem żeby kupić koszyczek na 4xNiMH i dołożyć zabezpieczenie.

6. a może coś jeszcze innego?

(jaki polecacie układ do pkt. 5?)

pozdrawiam
Wojtek

Re: Przenośne źródło 5V
Hello Wojciech,

2x18650 z zabezpieczeniami + LM2672 z Allegro.

Re: Przenośne źródło 5V

Chyba w MediaMarkecie widziałem wtyczkowe zasilacze 5V z wbudowanymi
akumulatorkami litowymi, pracującymi jako awaryjne zasilanie. Nie
wnikałem w parametry ale poszukaj, może czas pracy będzie Ci odpowiadał.
Maciek

Re: Przenośne źródło 5V
Może coś takiego

https://www.hurt.com.pl/eneloop-mobile-booster-kbc-l2b,p9351.html

Pozdrawiam
Jacek

Re: Przenośne źródło 5V
Hello Jacek,

Jest to rozwiązanie podobne do proponowanego przeze mnie, tylko
znacznie droższe...

Re: Przenośne źródło 5V
Hello Jacek,

Przy okazji - jak hurt.com.pl razem z gruperem dymaja klientów:
http://gruper.pl/x.php/1,12437/Cala-Polska-PowerBank-Sanyo-Eneloop-Mobile-Booster-przenosny-magazyn-energii.html

W zakupach grupera urządzenie o 10PLN DROŻSZE niż w aktualnej ofercie.
A rzekomo miało być 50% tańsze.

Re: Przenośne źródło 5V
http://gruper.pl/x.php/1,12437/Cala-Polska-PowerBank-Sanyo-Eneloop-Mobile-Booster-przenosny-magazyn-energii.html

Gruper to taki sklep dla idiotow kupujesz drozej z banda sobie podobnych
baranow to co mozesz kupic taniej gdzie indziej.

Mialo byc taniej bo wiadomo ze kazdy w hurcie sprzeda ci taniej te kilka
procent, ale marketoidy znalazly sobie zrodlo darmowego strzyzenia
baranow  zreszta nie pierwszy raz.

Koszt 4x Aku to jakies 20-40zl + ładowarka scalona do nich i zlacza max
50zl za calosc + "srebrna tasma" albo czarna coby okleic i juz mamy
zwaryjne zrodlo. ACTA nam pomoze stworzyc ludzkosc zlozona z bezmyslnych
baranow ktore mozna strzyc do woli.

Re: Przenośne źródło 5V
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello Jacek,

Sie martwisz - oferta jak widac dla idiotow, ktorzy uwierza ze to cos
jest 320zl warte.

Choc w sumie ... to by bylo ponizej 20% iphona, oplaca sie :-)