przemysłowy modem GSM

Witam!

Szukam przemysłowego modemu GSM, który spełniałby nastepujące wymagania:

- sterowanie przez PC (RS232),

- duża niezawodność (brak "zwisów" itp. lub automatyczny restart),

- możliwość wysyłania/odbierania SMSów w trybie PDU.

Czy macie jakieś doświadczenia w tym wględzie? Co polecacie? Pytam praktyków (w googleach mogę znaleźć oferty ale zależy mi na opinii praktyków).

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz

Użytkownik Grzegorz napisał:

A może jakiś siemens c25/c35? Kupisz za grosze, a steruje się tym dość łatwo.

m.

W zasadzie cena nie gra roli. Najważniejsza jest niezwodoność...- jeśli modem się zawiesi, to powinien umieć samoczynnie się zrestartować....

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz

Fri, 01 Apr 2005 14:13:13 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Grzegorz snipped-for-privacy@op.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Generanie telefony komorkowe maja watchdogi, ale nigdy nie mozna byc na 100% pewnym czy nie zawiedzie. Moze zastosuj dwia-trzy telefony/modemy a nie jeden ?

Reply to
BLE_Maciek

Juz nie pamietam jak sie to skonczylo .. ale C35 ponoc nie mozna nawet wlaczyc komendami od strony zlacza - trzeba by jakos klawisz przedluzac.. Siemens robil serie 35 w postaci modulu do innych zastosowan - ale nie uzywalem, to nie wiem na ile dobry ..

A propos - Nokia22. To jest niby przystawka GSM-centralka, ale RS232 ma [nie wiem czy modem], i nie ma z nia wiekszych klopotow, a w razie czego mozna zasilanie wylaczyc i wlaczyc - wstaje sama. Tylko drogie bydle bylo ..

Może motorola G20 ? Można to kupić w postaci gołego modułu lub jako "kit" z wyjściem na RS232. Moduł ten nie ma własnej baterii więc w razie zwisu wystarczy odciąć mu na chwilkę zasilanie.

Reply to
Zbych

Ja programowałem ostatnio taki moduł, firmy WaveCom, polecam, całkiem fajny, mi się jeszce nigdy nie powiesił, programuje się w standardzie komend AT, obsługuje oba formaty SMSów PDU/Text, i w ogóle jest dość rozbudowany

Oprócz tego można podpiąć słuchawki i mikrofon i dzwonić., można podłączać zewnętrzną antene , choć standardowa jest dość duża, oprócz tego można montować w samochodach itp., służy też jako modem GPRS

Będą zastosowane 4 modemy, ale muszą one nie tylko wysyłać ale i odbierać SMSy, stąd każdy powinien być prawie 100% niezawodny.

Reply to
Grzegorz

Googlując właśnie natknąłem się na wavecom'a. Czy możesz powiedzieć jaki model dokładnie używałeś?

Reply to
Grzegorz

Użytkownik "Grzegorz" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d2gr9l$8h$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Jak cos stabilnego - to moze cos z oferty WaveComa ? Albo Motorola G20 - wyglada na to ze jest wreszcie bardzo stabilna.

Reply to
Pelos