Przemysłowy pecet i jego ekran dotykowy

Witam!

Mam potrzebę zainstalowania mojego programu sterującego automatyką w pececie przemysłowym z dotykowym ekranem. Chwilowo nie wiem co to za komputer, ale podobno ma być typowy (nie został jeszcze zakupiony).

Teraz pytanie: Co to znaczy "przemysłowy ekran dotykowy" i czy oznacza to po prostu, że puknięcie w ekran oznacza lewoklik myszki w typowym systemie operacyjnym oraz że ekran emuluje normalną myszkę?

Aplikacja sterująca napisana jest w Javie w Swingu. Docelowo może pracować pod czymkolwiek (windows/linux) ale obawiam się czy nie ma przypadkiem jakiś magicznych sterowników do tego. Stąd pytanie na grupie bo być może ktoś z Was to już przerabiał.

Reply to
Sebastian Bialy

Tak, dokladnie tak

Do ekranu dotykowego najczesciej jest dolaczony program do kalibracji reakcji na "paluch" ale oprocz tego dziala jak zwykla mysz z lewym przyciskiem

Reply to
gh05t

Użytkownik "Sebastian Bialy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f6rj7f$gm3$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Tak - ale sterowanie palcem jest mniej precyzyjne, dlatego lepiej mieć własne, duże przyciski, suwaki i inne tego rodzaju elementy. Należy unikać wprowadzania tekstów (choć jest dostępna klawiatura ekranowa). Kup jak najprędzej i sprawdź

Reply to
Bogdan G

Tak. Z tym, że musisz wziąć pod uwagę wielkość palca. Obsługa elementów o typowej wielkości jest bardzo trudna. Utrudnione jest również wprowadzanie tekstów, więc należy tego unikać. Najlepiej stosować duże proste przyciski, duże pola. Możliwe jest również (choć to może zależeć od oprogramowania) stosowanie przełącznika na prawy przycisk myszy. Ale mimo wszystko aplikacja nie powinna tego wykorzystywać.

Reply to
Bogdan G

Wiem o tym, aplikacja jest pod ten problem wielkości przycisków projektowana, mają powierzchnię ok. 20% okna fullscreen :)

Reply to
Sebastian Bialy

Na pewno zauwazyles ze zeczy dzieja sie nie w momencie nacisniecia przycisku a jego puszczenia. Dzieki temu wiele sterownikow touhscreenow dziala tak jak mowil kolega - nacisniecie na ekran dziala jak klikniecie lewym przyciskiem a dluzsze przytrzymanie dziala jak klikniecie prawym. Jak na razie zrobilem tylko jedna aplikacje calkowicie dla ekranu dotykowego (sterowanie systemem konferencyjnym), testowalem wszystko na normalnym pccie z winda i klient nie mial zadnych problemow z instalacja na sprzecie docelowym.

pozdrawiam wojtek

CMMS Maszyna Golem OEE

Reply to
neuron