Przełączanie sygnałów RS232

Witam.

Poszukuję układu scalonego lub innego rozwiązania który umożliwi mi przełączanie sygnałów rs232 chodzi o TXD,RXD,RTS,CTS. Do tej pory robiłem to przy pomocy przekaźnika ale wolałbym nie mieć elemetów mechanicznych. Zasilanie całości musi wynosić 5V

Rafał

Reply to
Mamba

Użytkownik "Mamba" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnvaq1$8bg$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Może coś w stylu scalonego fototranzystora z dioda???

Reply to
Jarek

Użytkownik "Mamba" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnvaq1$8bg$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

konwersja na poziomy TTL (MAX232 x ilość kanałow multipleksowanych) -> przełączanie bramkami / multiplekserem -> konwersja na RS-232 (kolejny MAX232). Całość zasilana z 5V.

Maciek

Reply to
Maciek

Użytkownik "Mamba" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnvaq1$8bg$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Z pytanie powinno wynikać (a nie wynika) czy chodzi o:.

  1. kilka kanałów z którymi chcesz na przemian nawiązywać połączenie.
  2. kilka kanałów które chcesz przełączać do biegnącego gdzieś tam kabla. Jeśli przypadek 2 to jeszcze kwestia, czy twój układ musi być odizolowany od tych sygnałów czy nie. P.G.
Reply to
Piotr Gałka

Tego chciałbym uniknąć.

Rafał

Reply to
Mamba

Już precyzuje:

Mam 2 urządzenia z rs232 a i b, potrzebuję je podłączyć do 3-go z rs232 (c), w danym czasie tylko jedno urządzenie np a ma być podłączone z c

a ------- \ ------------- c b -------

Układ może mieć wspólną masę ale 4 podstawowe sygnały TXD,RXD,CTS,RTS musza być od siebie odizolowane.

W ostateczności zastosuję 3xMAX232 + multiplexer ale chciałbym tego uniknąć, w tej chwili uzywam przekaźników.

Do dyspozycji mam tylko 5V. I niechciałbym się bawić w przetwornice +- 15V itp.

Rafał

Reply to
Mamba

Strzelam bez przemyslenia wiec moge opowiadac glupoty - potraktuj wiec to kolego jako kierunek przemyslen a nie propozycje rozwiazania. Jezeli urzadzenia uzywaja sygnalow CTS RTS to byc moze dalo by sie zsumowac sygnaly diodami i wymusic urzadzenie nieaktywne aby milczalo.

Innym roziwazaniem moze byc (tez nie sprawdzona koncepcja ktora nie musi sie sprawdzic) to polaczenie 3 maxami i kluczowanie ich zasilania

pozdrawiam wojtek

CMMS Maszyna Golem OEE Hall2007

Reply to
neuron

Jedno z nich jest bardzo wredne :)

Teraz jest tak:

RS232----|^^^^^^^^^^^|-------RS232 | przekaźnik | |___________|-------RS232

mam koncepcję taką (ostateczność):

RS232-[ max232] ------|^^^^^^^^^^^|-------[max232]--rs232 | HC4053x2 | |___________|-------[max232]--rs232

ale to jest dla mnie ostateczność.

potrzebuję:

RS232----|^^^^^^^^^^^|------RS232 | przekaźnik el.| |___________|------RS232

chce zastąpić przekaźniki jakimś ich odpowiednikiem elektronicznym

Rafał

Reply to
Mamba

Użytkownik "Mamba" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnvs3d$c9k$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Są optoprzekaźniki ale przypuszczam, że z nich zrezygnujesz. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Czemu??

Rafał

Reply to
Mamba

Użytkownik "Mamba" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnvtcq$dc7$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Potrzebujesz 4 styki przełączane - 1 lub 2 przekaźniki mechaniczne to załatwiają. Optoprzekaźniki to typowo jeden styk (ale do tematu zaglądałem ostatnio kilka lat temu) - potrzeba ich 8 szt. P.G.

Reply to
Piotr Gałka