Przełączanie sygnałów RS232

Witam.

Poszukuję układu scalonego lub innego rozwiązania który umożliwi mi
przełączanie sygnałów rs232 chodzi o TXD,RXD,RTS,CTS. Do tej pory robiłem to
przy pomocy przekaźnika ale wolałbym nie mieć elemetów mechanicznych.
Zasilanie całości musi wynosić 5V

Rafał

Re: Przełączanie sygnałów RS232

Może coś w stylu scalonego fototranzystora z dioda???

Re: Przełączanie sygnałów RS232

konwersja na poziomy TTL (MAX232 x ilość kanałow multipleksowanych) ->
przełączanie bramkami / multiplekserem -> konwersja na RS-232 (kolejny
MAX232). Całość zasilana z 5V.

Maciek

Re: Przełączanie sygnałów RS232

Tego chciałbym uniknąć.

Rafał

Re: Przełączanie sygnałów RS232

Z pytanie powinno wynikać (a nie wynika) czy chodzi o:.
1. kilka kanałów z którymi chcesz na przemian nawiązywać połączenie.
2. kilka kanałów które chcesz przełączać do biegnącego gdzieś tam kabla.
Jeśli przypadek 2 to jeszcze kwestia, czy twój układ musi być odizolowany od
tych sygnałów czy nie.
P.G.

Re: Przełączanie sygnałów RS232

Już precyzuje:

Mam 2 urządzenia z rs232 a i b, potrzebuję je podłączyć do 3-go z rs232 (c),
w danym czasie  tylko jedno urządzenie np a ma być podłączone z c

a -------
              \ ------------- c
b -------

Układ może mieć wspólną masę ale 4 podstawowe sygnały TXD,RXD,CTS,RTS musza
być od siebie odizolowane.

W ostateczności zastosuję 3xMAX232 + multiplexer ale chciałbym tego uniknąć,
w tej chwili uzywam przekaźników.

Do dyspozycji  mam tylko 5V. I niechciałbym się bawić w przetwornice +- 15V
itp.

Rafał

Re: Przełączanie sygnałów RS232

Strzelam bez przemyslenia wiec moge opowiadac glupoty - potraktuj wiec to
kolego jako kierunek przemyslen a nie propozycje rozwiazania.
Jezeli urzadzenia uzywaja sygnalow CTS RTS to byc moze dalo by sie zsumowac
sygnaly diodami i wymusic urzadzenie nieaktywne aby milczalo.

Innym roziwazaniem moze byc (tez nie sprawdzona koncepcja ktora nie musi sie
sprawdzic) to polaczenie 3 maxami i kluczowanie ich zasilania

pozdrawiam wojtek
www.neuron.com.pl
CMMS Maszyna
Golem OEE
Hall2007

Re: Przełączanie sygnałów RS232

Jedno z nich jest bardzo wredne :)

Teraz jest tak:

RS232----|^^^^^^^^^^^|-------RS232
                 | przekaźnik     |
                 |___________|-------RS232

mam koncepcję taką (ostateczność):

RS232-[ max232] ------|^^^^^^^^^^^|-------[max232]--rs232
                                      |   HC4053x2 |
                                      |___________|-------[max232]--rs232

ale to jest dla mnie ostateczność.

potrzebuję:

RS232----|^^^^^^^^^^^|------RS232
                 | przekaźnik el.|
                 |___________|------RS232

chce zastąpić przekaźniki jakimś ich odpowiednikiem elektronicznym

Rafał

Re: Przełączanie sygnałów RS232

Są optoprzekaźniki ale przypuszczam, że z nich zrezygnujesz.
P.G.

Re: Przełączanie sygnałów RS232

Czemu??

Rafał

Re: Przełączanie sygnałów RS232

Potrzebujesz 4 styki przełączane - 1 lub 2 przekaźniki mechaniczne to
załatwiają.
Optoprzekaźniki to typowo jeden styk (ale do tematu zaglądałem ostatnio
kilka lat temu) - potrzeba ich 8 szt.
P.G.

Site Timeline