Przekaźnik czasowy, opóźniacz czy co ?

Witam

Chciałbym w samochodzie podpiąć do alarmu drugą syrenę piezoelektryczną w kabinie - taka piszcząca jak diabli i wyganiająca złodzieja. Nie chciałbym jednak by włączała się przy sygnalizacji włączenia/wyłączenia alarmu czy też od razu po przypadkowym włączeniu alarmu - najlepiej jakby włączała się 10 sekund po tej zwykłej. Obie syreny chciałem włączyć równolegle pod wyjście z alarmu (12V, 2A) - sumarycznie ciągną 1A więc nie powinno być problemu.

Jak zrobić coś takiego nie angażując układów cyfrowych ? Dodam jeszcze że wolałbym tanie rozwiąania - dodatkowa syrena kosztowała mnie 25zł i nie chciałbym by tyle (czy więcej) kosztowało opóźnianie jej uruchamiania.

Reply to
Jacek_FH

Może coś takiego:

IN podpiąć pod zasilanie obecnej syreny.

Pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz