PrzekaĹşnik "logiczny"

Czy ktoś spotkał się z takim przekaĹşnikiem na szynę 35mm, ktĂłry, w
pierwszym przybliĹźeniu, załącza obwĂłd wyjściowy po wykryciu zwarcia
(spowodowanego np. naciśnięciem przycisku) na wejściu sterującym?
Mam przycisk o max napięciu roboczym 50V, a muszę tym załączać obwód 230V,

i brak miejsca (pomijając juĹź sens) Ĺźeby dołoĹźyć jakiś zasilacz tylko w
tym celu Ĺźeby wygenerować prąd dla normalnego przekaĹşnika (więc ten
przekaźnik "logiczny" też powinien być możliwie wąski). Aha, obciążenie
po
stronie 230 będzie malutkie (z 10W).

RobertP.

Re: Przekaźnik "logiczny"

http://www.etipolam.com.pl/files/userfiles/ETI%20POLAM/Katalog%20Produktow/2008_2009/eve.pdf

strona 60

Włodek

Re: Przekaźnik "logiczny"
http://www.etipolam.com.pl/files/userfiles/ETI%20POLAM/Katalog%20Produktow/2008_2009/eve.pdf

on ma 230V na przycisku, więc się nie nadaje. Jak już, to wziąć czujnik
poziomu cieczy ze strony 66. Ciecz czy przycisk to jedna pupa.

Waldek

Re: Przekaźnik "logiczny"

Waldku, on ma przycisk na max 50V

Andrzej

Re: Przekaźnik "logiczny"

Przycisk NC czy NO?

Jeżeli NC to może tak:
1) Wziąć optotriak. Np. MOC3023, bo najczulszy (I_F_trig <= 5mA).

2) Z sieci 230V przez szeregowe RC i mostek prostowniczy zasilić IREDa w
optotriaku. Przy R=2k2/1W i C10%0n/400V przez IREDa popłynie w szczycie
ok. 10mA. Z przesunięciem fazowym bliskim 90st. więc optotriak będzie
bez problemu wyzwalał na początku każdej połówki sin. Na R w normalnych
warunkach będzię wygrzewać się ok. 100mW ale musi być jakiś większy,
żeby go nie przebiło w stanach nieustalonych.

3) Przyciskiem NC zbocznikować na krótko IREDa w optotriaku.
Przycisk zwolniony -> IRED zwarty   -> optotriak wyłączony.
Przycisk wciśnięty -> IRED zasilany -> optotriak ząłaczony.

Napięcie między stykami nie przekroczy pojedycznych V. Między stykami a
otoczeniem oczywiście może wystąpić pełne napięcie fazowe. Ale tego nie
było w zadaniu. ;)

4) Do optotriaka podłączyć cokolwiek pędzonego z 230Vac.

Z dodatkowych elementów mamy R, C, mostek prostowniczy i optotriak. Da
się zmontować na skrawku płytki i np. zalać w żywicy.

c.b.d.o.

--
MDz

Re: Przekaźnik "logiczny"
(ciap)

IMO najprościej (i najtaniej) wymienić ten przycisk na "normalny" ==
dopuszczony do pracy na 230V
dodać wskazany przeze mnie "przekaźnik" i bedzie efekt o jaki wątkotwórca
pytał.

Włodek

Re: PrzekaĹşnik "logiczny"

Przy takim załoĹźeniu to przekaĹşnik w ogĂłle potrzebny nie jest. Jak
pisałem, obciążenie raczej symboliczne, można więc bezpośrednio
obciążyć
styki przełącznika.
Kurcze, nie wieżę Ĺźe potrzebuję coś czego jeszcze Chińczyki nie
produkują... ;)

RobertP.

Re: PrzekaĹşnik "logiczny"

obciążyć

Jeśli nie będzie przeszkadzał Ci pewien niewielki prąd sączący się przez
obciążenie, wtedy możesz zrobić eksperyment: włączyć niewielkie trafo
sieciowe uzwojeniem pierwotnym w szereg z obciążeniem. Do uzwojenia
wtórnego podłączyć przełącznik. Zwarcie uzwojenia wtórnego powinno być
widoczne od strony uzwojenia pierwotnego jako znaczące zmniejszenie
impedancji ;) No i masz pełną, certyfikowaną izolację od sieci.

e.

Re: PrzekaĹşnik "logiczny"

Tobie zapewne chodzi o przekaźnik podnapięciowy ze sterowaniem 24V i
stykami 230V. Takie są, ale nie widziałem z wewnętrznym zasilaniem. W
dwa moduły może się wyrobisz, ale tanio nie będzie.

--
PH

Site Timeline