Przejściówka USB <=>RS

Czy ktoś z szanownych grupowiczów może polecić jakąś sprawdzoną przejściówkę USB na RS, która posiada sterowniki pod windowsy 64 bitowe oraz linuxy też 64 bitowe.

Reply to
arek

W dniu 2016-06-25 o 13:52, arek pisze:

RS to RS 232 - przepraszam :)

Reply to
arek

praktycznie kazdy chipset: FTDI, PL2303, cypress, CH340G

c.

Reply to
Cezar

Cezar wrote in <news:nkls9g$f2k$ snipped-for-privacy@solani.org

CH340G sprawia problemy pod Windowsem.

Linuksem dziala raczej bez problemu.

Starsze Prolifici nie sa obslugiwane pod nowszymi Windowsami. "Windows 8/8.1/10 are NOT supported in PL-2303HXA and PL-2303X EOL chip versions."

Najbardziej polecane sa chipy FTDI, tylko trzeba miec szczescie, by trafic na oryginalny. Powinny dzialac wyroby marek UNITEK i Digitus.

Pod Windowsem kazde podlaczenie przejsciowki na Prolific moze zmienic nadany jej port COM. Sterownik FTDI zapamietuje ta wartosc dla danego egzemplarza.

Zarowno Prolific jak i FTDI blokuja w nowszych sterownikach produkty nieoryginalne.

Gdybys potrzebowal bezprzewodowego RS-232 po Bluetooth:
- podmieniasz modul Bluetooth na ESP8266 (uzywam NodeMCU) zaprogramowanego np tak: plik RS232overIP.ino ze strony
Opis dla systemu Linux: Na komputerze klienckim tworzysz wirtualny port szeregowy poprzez socat. Laczy sie on przez TCP ze wskazanym adresem i w obydwie strony przesyla dane do/z pliku urzadzenia portu szeregowego. sudo socat pty,link=/dev/ttyV0,raw tcp:adresIP:port
W podlinkowanym programie dla Arduino rozglasniam domene po mDNS, wiec nawet nie trzeba szukac IP w sieci lokalnej. sudo socat pty,link=/dev/ttyV0,raw tcp:remoteserial.local:21

Swoja droga, sa tez plytki z ESP8266, ktore od razu na wyjsciu maja UART. Nie trzeba ich programowac w Arduino, jak w moim NodeMCU. Parametry sieci i portu szeregowego podaje sie im komendami AT.

astro

W dniu 2016-06-25 o 14:09, Cezar pisze:

Czy seperacja galwaniczna jest załatwiana na poziomie któregoś z wymienionych chipset'ów?

Reply to
arek

U mnie nie sprawia.

tego nie wiedzialem .. na razie nie wyszedlem poza w7

c.

Reply to
Cezar

W dniu 25-06-16 o 15:49, arek pisze:

nie

Reply to
Dupek Żołędas

Am 25.06.2016 um 15:35 schrieb astro:

Nie wiem, czy coś się zmieniło od 2 lat, bo mniej więcej wtedy pożegnałem się z FTDI. Mieliśmy problemy właśnie z numeracją COMów, jako, że mamy wiele różnych urządzeń. W końcu miałem kiedyś COM237, czy coś w ten deseń. W każdym razie szef zakazał używania FTDI i przeszliśmy na SiliconLabs. Używam gotowców Pololu, które lutuję jako gotowe moduły na płytki. Czip solo kosztuje więcej, niż cała płytka od pololu. Wadą CP2104 w porównaniu z FT232R jest to, że konfiguracja jest OTP, w FTDI jest EEPROM. Ale jak nie potrzebujesz przeprogramowywać GPIO, to jest to obojętne. Ja muszę swoje programować na semi-duplex z linią kontrolną RX/TX. Urządzenia działają pod Windowsem 7-10 oraz Linux (Raspberry PI)

Waldek

Reply to
Waldemar

W dniu 25.06.2016 o 13:52, arek pisze:

Zobacz najpierw, czy plyta główna nie ma przypadkiem złącza szeregowego, jak ma to dukupisz śledzia z gniazdem i to będzie najlepsze. Jak się okazuje, wiele NOWYCH płyt ma to złącze! W robocie nawet w taki sposób podłączyłem drukarkę z ubiegłego wieku, okazało się, że plyta ma złącze drukarkowe!!!

Reply to
Czarek Grądys

No z CH340 miałem kłopoty pod windows 7 32 bity. Ciężko było znaleźć działające sterowniki, a te co znalazłem i tak się lubią od czasu do czasu odinstalować

Reply to
Mario

W dniu 2016-06-27 o 12:28, Czarek Grądys pisze:

Na mojej płycie złącze RS232 działa jak samo chce, a często nie chce. Kupiłem kartę PCI z RS i "drukarkowym" i kłopoty się skończyły.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl