Przejściówka słuchawkowa mikro-jack -> mini jack -

Mini słuchaweczki do telefonów są bardzo wkurzające jak co chwila z ucha wypadają ;) Wymyśliłem wstawienie sklepowej media-marktowej przejściówki mikro-jack (3 linie sygnałowe+masa) -> mini jack stereo tak aby podpiąć normalne słuchawki. Jak widać w oryginalnym zestawie siedzi zapewne jakiś terminator-rezystor (?) który powoduje zamknięcie któregoś z obwodów z linii sygnałowych i wykrycie takiego zestawu przez telefon, i możliwość słuchania radia. Jaki element jest tam dodatkowo wstawiany? Co muszę dodać do mojej przejściówki aby współpracując już z normalnymi słuchawkami na typowym mini-jack-u była wykrywana jako typowy zestaw słuchawkowy. Czy chodzi o tor mikrofonu? Wykrywa telefon pobór prądu przez elektretowy mikrofon z zestawu i to jest kluczem do wykrycia zestawu słuchawkowego? ma ktoś schemat takiego zestawu? Bo nie będę prał młotkiem po działającym zestawie :)

Reply to
jasiek

jasiek pisze:

Gotowca z mikrofonem i przyciskiem kupiłem za 15 zł. Na allegro widziałem bo 4 zł.

Reply to
PeJot

Użytkownik "jasiek" snipped-for-privacy@mail.pl napisał w

A ten telefon to .. Nokia ?

Byc moze. Majac 4 piny wiele wiecej nie zdziala.

Choc nokia .. nie maja niektore modele jakis "cyfrowych zestawow HF" ?

Użytkownik "jasiek" snipped-for-privacy@mail.pl napisał w wiadomości news:4c0f38a5$0$17102$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Nie chcę wprowadzić w błąd, ale chyba wystarczy włożyć minijacka 2,5mm stereo (3 styki). Robiłem słuchaweczki do N6510, aby słuchać radia. Mogę to jeszcze sprawdzić w domu o ile jeszcze znajdę te przerobione słuchawki...

Michał