przejœcie z scart (RGB) na Component Video - pomocy

Witam, czy istniej¹ w handlu przejsciowki z gniazda SCART (EURO) na potrójne gniazdo component video + 2 x audio (LR) - je¿eli tak to gdzie ? moj problem polega na tym ze z kompa mam wtyczke euro (20 m kabla wiec sygna³ video composite odpada, zatem jest w RGB) w zwi¹zku z tym czy RGB we wtyczce EURO to samo co Pr Pb Y w gnieŸdzie component video w moim amplitunerze (Yamaha rxv 450) ? oczywiœcie jak nie ma w sklepach to sam sobie wylutuje takie przejœcie tylko nie wiem czy taka logike moge zastosowaæ ? pozdrawiam

Reply to
noob

tak, tylko kolory beda "troche" dziwne :PPPP

Pozdrawiam.

Reply to
RusH

Te dwa standardy na tyle mocno się różnią, że na fabryczny konwerter trzeba wydać ponad 100$$. Wmak

Reply to
Wmak

dzieki za odpowiedx, czyli niestety rozumiem ze zrobienie takiego przejscia to jest wyzsza szkiola jazdy, i lutowanie wprost RGB = Pr Pb Y nie wchodzi w rachube ;( czy widziales moze gdzies moze ten konwerter, niestety bede musial go chyba zakupic ?

Reply to
noob

oczywiscie masz racje, juz sie tlumacze: pomiedzy kompem a apmlitunerem mam polaczenie kablem po stronie kompa s-video + jack (audio) po stronie amplitunera euro ze wzglêdu na odleg³osc (20) m sygnal audio idzie po RGB (nie po tym standardzie na 1 zolty chinch, w instrukcji mojej yamahy nazwanym "conventional composite video signal" jak kolwiek on nie powinien sie nazywaæ) w amplitunerze nie mam ani gniazda s-video, ani euro, tylko mam

- potrojne gniazdo component video PB PR Y

- pojedyncze gniazdo - w instrukcji mojej yamahy nazwane "conventional composite video signal"

zatem potrzebuje przejscia z wtyczki euro do jednego z gniazd video w amplitunerze (oczywiscie audio nie stanowi tutaj problemu) ztad moj pomysl aby polutowac RGB z Pb, Pr, Y

niemniej jednak z wypowiedzi WMAK zrozumialem te standardy sie nie sa wprost kompatybilne.

pozdrawiam

Reply to
noob

Dnia 2005-01-29 15:49, Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:

Czyś ty ogłupiał człowieku? Sygnał RGB też ma amplitudę 775mV, więc na pewno nie sięgnie dalej niż composite. Poza tym z S-Video masz wyjście luminancja i chrominancja, a nie żadne RGB. Za pomocą przejściówki S-Video -> composite zsumuj sygnał i podaj na wejście composite.

A poza tym, lepiej najpierw zrozumieć technologię, niż rzucać bzdurnymi tekstami w stylu (cytat): "sygnal audio idzie po RGB". Buahahaha.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

775 mV to standard audio a nie video. Sygnały video idą w standardzie 1Vpp, z czego 0.3V zabiera synchronizacja.

Po co ma tworzyć composite, skoro taki sygnał ma dostępny? Jemu chodzi o component a nie composite. Różnica istotna.

Podaj źródło tego cytatu, bo ja jakos takiego tekstu nie widzę.

Dnia 2005-01-30 14:43, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Przepraszam, moja pomyłka. Sygnały RGB istotnie mają 1Vpp, nie mniej jednak composite ma tyle samo, więc na pewno nie sięgnie dalej w sensie długości kabla.

Wiadomość snipped-for-privacy@4ax.com cytuję: po stronie kompa s-video + jack (audio) po stronie amplitunera euro ze wzgledu na odleglosc (20) m sygnal audio idzie po RGB (nie po tym standardzie na 1 zolty chinch, w instrukcji mojej yamahy nazwanym "conventional composite video signal" jak kolwiek on nie powinien sie nazywac) w amplitunerze nie mam ani gniazda s-video, ani euro, tylko mam

- potrojne gniazdo component video PB PR Y

- pojedyncze gniazdo - w instrukcji mojej yamahy nazwane "conventional composite video signal"

Czyli sensownie jest wyjść z komputera przez S-Video, a do Yamahy wejść przez "conventional composite video signal". Najprościej.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Ale jeszcze wyjaśnij łaskawco, co ma wspólnego poziom sygnału z zasięgiem. Bo jakoś próbuję to zrozumieć i mi nie idzie. Bo moim zdaniem nie poziom sygnału ma tutaj znaczenie a najprostsze w swiecie tłumienie wyższych częstotliwości w przewodzie. I tak się jakoś głupio składa, że łatwiej jest skompensować dłuższy kabel na 3 składowych (bez względu na to czy to RGB czy component) niż uzyskać przyzwoity wynik kompensując composite. Sygnał composite zawiera 'zakodowany' sygnał koloru i wszelkie zniekształcenia fazowe czy tłumieniowe dość radykalnie ingerują w treść obrazu. W przypadku przesyłania component czy RGB pogarsza się jedynie rozróżnialność szczegółów, co da się w dość prosty sposób korygować (preemfaza). Nie na darmo w analogowym sprzęcie profesjonalnym stosuje się component.

[...]

A - w innej gałęzi wątku to siedzi. Bzdura oczywista i zapewne autorowi chodziło o wyjście Euro.

Dnia 2005-01-30 23:37, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Poziom sygnału ma jednak coś wspólnego z tłumieniem. Nie mogę tego znaleźć teraz w literaturze, ale w profesjonalnym sprzęcie TV poziom sygnału wynosi klikaset V, po to, aby zminimalizować straty sygnału na tłumieniu.

Przy przesyłaniu RGB na duże odległości na poziomie 1Vpp, zaobserwowałem "rozjeżdżanie się" koloru. Dlatego osobiście polecam Composite.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

ciach>

niestety nie jestem praktykiem wiec musze posilkowac sie gotowymi rozwiazniami, gdzie moge taki "dekoder PAL" dostac? Bartosz

Reply to
noob