Przed?u?ka do potencjometru

Witajcie!

Robie wzmacniacz i planuje umieścić potencjometr regulacji wzmocnienia przy tylnej ściance zaraz obok wejść. Będę więc potrzebował przedłużyć ośkę tak, by normalnie założyć gałkę z przodu. Czy można gdzieś kupić gotową przedłużkę, czy będę musiał wykazać się sam?

Reply to
zelazko

Wykazać się samemu, a jak polegniesz to się przypomnij :) __ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

zelazko napisał(a):

Można było kiedyś kupić przeguby krzyżakowe do potencjometrów łączone docinanym na wymiar kawałkiem pręta, dwa takie przeguby i nawet potencjometr nie musiał być w osi gałki tylko w zasadzie w dowolnym miejscu płytki tylko tak, żeby dało sie bezkolizyjnie poprowadzić ośkę. Pewnie dalej można je gdzieś kupić.

Reply to
Peper

To może zamiast mechanicznego użyj potencjometr cyfrowy?

Reply to
Pszemol

a może zastosować regulację potencjometrem z tyłu?:-)

Reply to
dziad_ek

Użytkownik "zelazko" <p snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@p10g2000cwp.googlegroups.com... Witajcie!

[...]

ELFA

Reply to
blur

No to zrobie sam (wlasciwie dawno sie z tym pogodziłem). Pewnie kawalek preta, koszulka termokurczliwa i ośka od innego potencjometru wystarczą :)

Do ELFY nawet nie zaglądałem, chcociaż pewnie mają, bo cena będzie zaiste zaporowa jakoże nic innego na razie od nich nie potrzebuję....

Dzięki za doping, Przemek

Reply to
zelazko

albo silniczkiem?

panowie... dworujecie sobie z czlowieka...nieladnie

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:erputj$pun$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Czemu nie, w urzadzeniach teletransmisyjnych (made in Hungary) takie coś było w automatyce poziomu. Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Włodzimierz Wojtiuk schrieb:

w urządzeniach audio też często stosowane. Np. we wzmacniaczu Aiwa (made in Hungary ;-)) też coś takiego miałem.

Waldek

Reply to
Waldemar

zelazko napisał(a):

impulsator + silniczek + enkoder + atmelek :)

Reply to
William

Cześć! W bardzo starych zachodnich TV były motopotencjometry. Pilot sterował TV przy pomocy kręcenia potencjometrem. Po wyłaczeniu zapamiętywał poprzednie ustawienia. Nawet Telpod coś takiego zaczynał robić. Co do urządzeń transmisyjnych made in Hungary, to miło wspominam VBO. Piękna konstrukcja na 12 kanałów transmisyjnych po linii napowietrznej. Za mojej kadencji już było w odstawce ale pozostały ochronniki przeciwprzepięciowe - radioaktywne. Nieźle dawały promieniowaniem gamma. Starzy pracownicy opowiadali, że było niezawodne a przy zmianie pogody samo się regulowało tymi potencjometrami. Maciek

Reply to
Maciek

Ja miałem okazję jeszcze pracujące mieć pod ręką :-)

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Wiesz może co było w tych ochronnikach? Jaki izotop? 50 razy więcej niż tło ziemi, to nie w kij dmuchał. Przynajmniej tyle zapamiętałem. Zrobiłem zdjęcie dozymetru z przyłożonymi dwiema kostkami i tak jakoś nie miałem ochoty na makrofotografię :-) Maciek

Reply to
Maciek

Niestety nie wiem, jesli przypadkiem spotkam któregoś ze starych pracowników to zapytam.

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk