Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu s tałego

potrzebujEA% przedB3%uBF%yE6% przewF3%d zasilajB1%cy kamery IP o kilka metr=
F3%w
(oryginalny zasilacz ma 1m przewodu). Jak podejB6%E6 do tematu
matematycznie, BF%eby nie bawiE6% siEA%? Testowo podB3%B1czyB3%em, ale w c=
hwili
zapalenia siEA% 18 diodek doB6%wietlajB1%cych w podczerwieni, zasilacz nie
wydala na takiej dB3%ugoB6%ci. PrzekrF3%j BF%yB3%y zastosowanego przedB3%u=
BF%acza
jest przynajmniej dwa razy wiEA%kszy od oryginalnych BF%yB3%. DomyB6%lam si=
EA%,
BF%e powinien byE6% mocniejszy zasilacz, ale o ile? NapiEA%cie takie same i
wiEA%ksza wydolnoB6%E6 prB1%dowa czy jedno i drugie wiEA%ksze?

Pozdrawiam
Bartek

Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu stałego
wiadomości
Witam,

potrzebuję przedłużyć przewód zasilający kamery IP o kilka metrów
(oryginalny zasilacz ma 1m przewodu). Jak podejść do tematu
matematycznie, żeby nie bawić się? Testowo podłączyłem, ale w chwili
zapalenia się 18 diodek doświetlających w podczerwieni, zasilacz nie
wydala na takiej długości. Przekrój żyły zastosowanego przedłużacza
jest przynajmniej dwa razy większy od oryginalnych żył. Domyślam się,
że powinien być mocniejszy zasilacz, ale o ile? Napięcie takie same i
większa wydolność prądowa czy jedno i drugie większe?

Jaki prąd pobiera kamera z włączonym oświetleniem?
Jaka ma być długość kabla?

yabba

Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu stałego
On Wed, 15 Feb 2012 02:44:49 -0800 (PST), Bartosz Łazarczyk

Co to znaczy że "zasilacz nie wydala"? Zmierz napięcie na wejściu
zasilania do kamery przy oryginalnym przewodzie i przy przedłużonym.

Jaki jest przekrój oryginalnego przewodu a jaki przedłużacza?
Jaki prąd pobiera kamera?
Jak chcesz matematycznie, to możesz na podstawie tych pomiarów policzyć
spadek napięcia na przewodzie zasilającym (z prawa Ohma).

Tak na oko, dodanie paru metrów przewodu o rozsądnym przekroju
(ok. 0,5 mm^2 na 1 A prądu) nie powinno mieć znaczenia...

Artur Stachura

Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu stałego

0,5mm^2 (średnica 0,8mm) dla 4m (czyli kabel 2m) ma 0,14 oma.
Pytanie jest o 2A czyli na takim dodatkowym kablu tracimy 0,3V - może być za
dużo.
P.G.

Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu stałego
On Wed, 15 Feb 2012 15:53:44 +0100, Piotr Gałka

Przy 2 A rzeczywiście spadek napięcia może być za duży, dlatego
napisałem o 0,5mm^2 / 1A. W pierwotnym poście informacji o prądzie
nie było, ani o tym, jaki jest "zapas" napięcia.

--
Artur Stachura

Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prą du stałego
Serdecznie dziEA%kujEA% za podpowiedzi i wyliczenia. WezmEA% multimetr i
jeszcze pomierzEA%, ale faktycznie chyba najpewniej bEA%dzie daE6% wiEA%ksz=
nap i dodatkowo ustabilizowaE6% przy samej kamerce. Montowania gniazda
230V~ na zewnB1%trz wolEA% uniknB1%E6.

Bartek

Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu stałego

Zasilacz wydala, tylko spadek napięcia na przewodzie może
być za duży kamera ma za małe napięcie :-). Aczkolwiek dość
trudno mi uwierzyć że 10 metrów grubego przewodu daje już
taki spadek. Może coś źle zrobiłeś? Wymień cały kabel, razem
z tym pierwszym metrem, bo to na nim jest największy spadek
napięcia.

Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu stałego

Nie jest powiedziane, że grubego tylko grubszego. Pytający mógłby podać
jaki przewód ma w zasilaczu a jaki podłączał dla przedłużenia. No i o
ile metrów.

Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu stałego

"Przekrój żyły zastosowanego przedłużacza
jest przynajmniej dwa razy większy od oryginalnych żył."

Metr przewodu 1mm2 ma rezystancję ok. 0,017 ohm. Przy
zasilaczach 2A kable są z reguły grubsze, 1,5mm2. A Kolega
twierdzi że ten przedłużający ma dwa razy większy przekrój,
pewnie jakieś 2,5mm2 najmniej. Przy 2 A spadek nap. na takim
przewodzie jest niewielki, przy 10 metrach ok. 0,07 V. Nie
sądzę żeby to spowodowało nieprawidłową pracę kamery :-)

Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu stałego

Wszytko fajnie tylko że 2A to prąd średni. Dochodzi jeszcze rezystancja
złączki.

Wiec jeżeli mówisz że rezystancja to 0R017/m to przy kilku np 5 metrach
będzie już 0,35V - tylko przy prądzie średnim.

A jeżeli tam coś bierze prąd impulsowo ( a bierze na pewno bo to
cyfrówka ) to spadki w impulsie są większe.
A takie spadki zwykle uruchamiają UV protection w układach resetu.

Zasilanie takich urządzeń z 5V jest złym pomysłem - no ale ekonomia bo
wystarczy wtedy tylko liniowy stabilizator.

Lepszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie kabla 230V i zamontowanie
zasilacza blisko kamery.

Jeżeli koniecznie zasilacz ma być daleko od kamery to pomóc może
kondensator tak z 1000 - 2000uF tuż przy kamerze.

Pzdr

Adam

Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu stałego

Dwa razy większy niż ile? Zakładając, że dano taki przewód jak powinno
się dać to można by ten 1 metr przewodu oryginalnego _zastąpić_ dwoma
metrami przewodu dwa razy dłuższego :) To tyle w kwestii dywagacji.

Zazwyczaj  to znaczy gdzie? Bo ja mam switcha STLAB zasilanego z
zasilacza 3V 1A. Przewód ma 2 metry i ma przekrój 24AWG czyli 0,5 mm, a
to znaczy 0,2 mm^2. Jak znam Chińczyków to na 2 Ampery też daliby 24AWG
nawet jakby to miało być 2 metry a nie jeden.

Bez kozery powiem pincet.

Przy 2 A spadek nap. na takim przewodzie jest niewielki, przy

Nie wiem jak to policzyłeś. Rezystancja dla 2,5 mm^2 wynosi 0,0068.
Czyli dla dziesięciu metrów jest 0,07. To przy 2 A daje 0,14V.
Oczywiście przy założeniu, że długość przewodu wynosi 5 metrów czyli
pętla ma 10 metrów.

A jeśli miał 0,2 mm^2  i zwiększył do 0,5 mm^2 to już jest 0,7V. A to
już wartość istotna. Dopóki nie poda wartości albo nie zmierzy napięć to
można sobie w zależności od założeń uzyskać 0,01 V albo i 2 V.

Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu stałego

Liczyłem na chybciora w pamięci :-). Mogłem zapomnieć o wsp.
2 gdzieś po drodze.

Co prawda to prawda. Oparłem się na swoich doświadczeniach z
posiadanymi przeze mnie urządzeniami. Miałem wiele switchów
z zasilaczami 2 - 2,5 A i każdy miał kable rzędu 1,5 mm2.
Ale do takiej kamerki to rzeczywiście chińczycy mogli
zastosować coś na pograniczu ;-).