Prototypowe płytki stykowe do ekperymentów!

Szczęść Boże! Zaczne tak: mam zamiar wziąć się za ekperymentowanie z projektami elektronicznymi, tzn. chciałbym wykonywać układy nie lutując ich, ani nie umieszczając na płytkach drukowanych. Słyszałem o czymś takim, co się zwie: "Prototypowe płytki stykowe". Wiem, że dostępne są w sklepie AVT. Ja mam na oku szczerze mówiąc tą najtańszą SD12 - 840 pól - 37zł. Moje zapytanie kieruje do grupowiczów właśnie w sprawie tej płytki stykowej. Do czego one służą, jak nimi się człowiek obchodzi, jak tam umieszczać i łączyć elementy? Moje wyobrażenie na temat tej płytki stykowej wygląda tak: Jest sobie płytka, robiąc jakiś projekcik umieszczam na niej przykładowo procesorek Atmel'owski i kwarc (tzn. wtykam je w te pola na płytce). I teraz chcę jakoś to połączyć.... łaczę zapewne łączówkami, które są dostępne także w sieci AVT, ale w jaki sposób to łączyć? Tu już moje wyobrażenie się kończy! Proszę o rady.

Pozdrawiam w Chrystusie! spec

Reply to
spec

są tam połączenia pól (ścieżki) - rozkład powinien być na opakowaniu

pzdr. GD

Reply to
GD

"spec" snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

Polecam Ci normalne płytki prototypowe wg mojego projektu, które mają w Platerze w Poznaniu, są dwie wersje jednostronna dla DIL i dwustronna z wydzielonym polem do montażu SMD.

Reply to
Krzysztof

Podaj adres www.????????

Reply to
marco

"marco" snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

tylko mail: snipped-for-privacy@po.onet.pl Hanna Buszczak Kier. Biura Handlowego tel. (061) 867-69-68

Reply to
Krzysztof

: I teraz chcę jakoś : to połączyć.... łaczę zapewne łączówkami, które są dostępne także w sieci : AVT, ale w jaki sposób to łączyć? Tu już moje wyobrażenie się kończy! : Proszę o rady.

Prszę bardzo.

Wszystko łączysz potem za pomocą zwykłych, odpowiednio przyciętych odcinków drutu w izolacji. Izolację zdejmujesz tylko z końców , np. mniej więcej na 5 mm. Świetnie sprawdza się tutaj krosówka telekomunikacyjna, przewody ze skrętki komputerowej albo z kabli do alarmów. Z metrowego odcinka takiego kabla będziesz miał łączówek od groma. Czyli absolutnie nie musisz kupować specjalnych łączówek Takie płytki są bardzo wygodne. Sam używam kilku i nie wyobrażam sobie, że mógłbym coś lutować! Nawet elementy SMD ( na odpowiedniej przejściówce) da się wykorzystać.

Z ekumenicznym podrowieniem!

JK

Reply to
Janusz