protokół "1 wire"

a przy okazji, jak jedną parą (żyła + masa) przesłać zasilanie (napięcie zmienne) i jakiś sygnał cyfrowy? ma Ktoś pomysł?

a jak działa 1-wire?

Reply to
identifikator: 20110701

identifikator: 20110701 snipped-for-privacy@go2.pl napisał(a):

Wrzucać ten sygnał diodą na kondensator.

Grzegorz Niemirowski

jest 100 m kabla, w planach jest wpięcie do tego kabla w różnych miejscach urządzeń, jak będzie się zachowywał taki kabel? co z jakimś odbiciami, dopasowaniem i innymi tego typu kosmosami?

Reply to
identifikator: 20110701

identifikator: 20110701 snipped-for-privacy@go2.pl napisał(a):

Google Ci wyłączyli?

Grzegorz Niemirowski

ho ho, ale kosmos tylko nie pisz, że znalazłeś wyszukiwarką...

Reply to
identifikator: 20110701

Do tego trzeba jeszcze głowy.

Zbych

identifikator: 20110701 snipped-for-privacy@go2.pl napisał(a):

A czym? Wpisałem 1-wire bus length i wyskoczyło na pierwszym miejscu. No ale nie wiem, może ja mam jakieś super moce. I Zbych też.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Dnia Sat, 17 Dec 2011 17:59:50 +0100, identifikator: 20110701 napisał(a):

Pewnie nie... Grzegorz napisal modul do OE i wyslal mejla na snipped-for-privacy@long.away i dostal odpowiedz:)

Reply to
Jacek

Jacek snipped-for-privacy@ola.pl napisał(a):

:D

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Wracając do tematu.

1-wire to wielkie nieporozumienie. Standard zresztą umiera na co w pełni zasługuje. Do zastosowań na większe odległości nie nadaje się zupełnie, a nad niezawodnością lepiej spuścić zasłonę miłosierdzia. Tak zresztą być musi jeśli ktoś czyta (i rozumie) specyfikację techniczną. Przez wiele lat używałem 1-wire (najdłuższy system , z przełącznikami, miał ok. 3 km) i to co mogę powiedzieć to trzymajcie się od tego z daleka. Kierowanie się przy konstruowaniu systemu kosztami i argumentami klientów "wie pan...żeby było tanio" jest największą głupotą jaką można zrobić. Jeżeli delikwent (w moim przypadku klient) chce bardzo tanio to niech się zwróci do innej firmy. Ja "robienie tanio" mam już za sobą.
Reply to
zapinio

zapinio snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Ale czy on nie był projektowany z myślą o małych odległościach? Nie sprawdza się tam?

Reply to
Grzegorz Niemirowski

no to byś się nam pochwalił jak realizujesz transmisję na dłuższe odległości? ;o)

Reply to
identifikator: 20110701

W dniu 18.12.2011 16:59, identifikator: 20110701 pisze:

Pewnie rs486. 9600 da się podobno z odpowiednią kontrolą błędów (np CIRC) puścić na 10km.

Reply to
Michoo

W dniu 11-12-18 17:47, Michoo pisze:

Sadysta. Przecież zagoogluje się "na śmierć" :))

Reply to
Butek

W dniu 2011-12-18 21:59, Butek pisze:

Trafi z powrotem na grupę :D. Powinno być RS485 lub RS422. K.

Reply to
John Smith

Wyłącznie RS485.

Reply to
zapinio

W dniu 17.12.2011 11:53, identifikator: 20110701 pisze:

A transmisja dwustronna czy jednostronna?? Kabel to musi być żyła+masa? Bo czasem sprawdza się np. zmiana polaryzacji sygnału. Wolne, ale też trudne do zakłócenia. No ale to tylko w transmisji jednostronnej... .

Reply to
Konop

W dniu 17.12.2011 17:59, identifikator: 20110701 pisze:

I takie przekonania w narodzie panują... TO jak nie wyszukiwarką to czym...?

Reply to
Karol Z.

jak to czym, fartem...

Reply to