Protel i wydruk grupy elementów w innym kolorze

Dla znawców Protela mam pytanko. Użytkuję Protela2004 i mam pytanie dotyczące sporządzania dokumentacji na nim.

Na płytce pcb są elementy niemontowane, czy można wydrukować warstwy TopOverlay i BottomOverlay w taki sposób, żeby np. elementy niemontowane były drukowane w innym kolorze niż reszta elementów. Czy można stworzyć np. klasę elementów i nadać im w wydrukach kolory?

Reply to
TomYY

Użytkownik TomYY napisał:

Ogólnie przy montażu elementów maszynowo należy w wartości elementów niemontowanych napisać brak lub coś takiego. I tak Programy montażowe sporządzane są albo z listy elementów jeżeli maszyna nie potrafi współpracować z protelem. Jeżeli maszyna współpracuje z protelem lista w postaci EXEL jest exportowana do maszyny i dany rekord można usunąć. Ponieważ i tak trzeba to edytować bo jedyne co się nadaje z protela do exportu to mniej więcej pozycje i kont obrotu elementu z taśmy.

Reply to
AdelA