[protel] element z wyprowadzeniami z jednej strony p

jak stworzyć w protelu 99 se element PCB który ma wyprowadzenia tylko od strony druku, ale ma też otwory do wiercenia przez całą płytkę? (nie wiem jak się tworzy otwory)

jak sprawić, żeby autoruter łączył ścieżki do danego elementu tylko z jednej strony płytki?

Reply to
identyfikator: 20040501

identyfikator: 20040501 napisał(a):

Wlasciwosci padu (lub wszystkich padow tego elementu) - zamiast multilayer dajesz bottomlayer (lub top, wg uznania) a hole size zostawiasz - otwor nadal bedzie, a "nozka" bedzie tylko na danej warstwie

Reply to
BartekK

dz. a która warstwa to wiercenie? bo nie znalazłem warstwy która ma ten sam kolor co wiercenie w padach...

Reply to
identyfikator: 20040501

identyfikator: 20040501 napisał(a):

aa no to drill layer ;) - jak jest niewidoczna to trzeba ja wlaczyc, nie pamietam gdzie...

Reply to
BartekK

mam jeszcze pewnien problem, jak się kasuje zaznaczone elementy? zaznaczam kilka elementów, naciskam del i albo nic się nie dzieje albo kasuje mi tylko jeden element... próbowałem na różne sposoby - jak to się robi?

Reply to
identyfikator: 20040501

Wybierasz z menu EDIT, a jak się rozwinie to wybierasz CLEAR. A tak w ogóle to nie wiem czy uzycie autorutera w Twoim przypadku to dobry pomysł...

Pozdrawiam.

Reply to
Stasiek_T

pytanie: jak często wywala Wam się Protel 99 SE?

Reply to
identyfikator: 20040501

Ctrl-Del też powinno działać.

Reply to
Tomasz Grodnicki

identyfikator: 20040501 napisał(a):

Narysuj okrągły pad multilayer, określ w nim pożądaną średnicę otworu oraz zerową średnicę miedzi. Czy dobrze zadziałało - sprawdź po wygenerowaniu pliku wierceń.

Reply to
Adam Dybkowski