Prosze o pomoc - temperatury pracy układów scalonych

Co sie konkretnie dzieje z popularnymi analogowymi układami scalonymi przeznaczonymi do pracy w zakresie temperatur np. 0-70 st. C gdy umieścimy je np. na mrozie -20 st.? Pracuję nad urządzonkiem do samochodu i troche jestem skonfundowany zakresem temperatur pracy, które znalazlem w katalogu. Przeciez w aucie te -20 st to często norma... Wiem, że mogłem kupić kości w wersji z szerszym marginesem lecz herbata się rozlała, mam komplet części a te "militarne" praktycznie są niedostępne w Polsce. Pozdro, Kuba Jaworski

Reply to
visitor123

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Witam, Napewno nie będą gwarantowane parametry, jak szybkość, czasy itd. Przy zmniejszaniu się temperatury zmieniają się warunki pracy wszystkich elementów aktywnych. Niestety nie da się przewidzieć czy to zadziała. Powiem że ja bym się nie przejmował, tylko montował i zbadał w zamrażalniku, ew za pomocą zamrażacza

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Jednostkowo nic specjalnego. Nie ma czegos takiego jak "uklad na temperatury 0-70" i "uklad na temperatury -65-125". Po prostu te popularne to masowka jak leci po zgrubnych testach (dziala - nie dziala) i bez dokladniejszych testow klimatycznych, te w kategorii wojskowej, lotniczo-kosmicznej czy chocby samochodowej sa znacznie dokladniej sprawdzane. Ale produkowane sa dokladnie tak samo.

Generalnie przy -20 uklad bedzie oczywiscie dzialal - pytanie tylko jakie jest prawdopodobienstwo ze po ktoryms tak glebokim cyklu termicznym bonding mu sie urwie?

Kategoria "automotive" powinna byc dostepna - choc raczej nie w detalu. Zreszta kategorie military tez spokojnie zamowisz u produceta albo naprawde duzego dystrybutora (mniejsi nie trzymaja na skladzie bo bytu nie maja...). A robiac z ukladow kategorii ogolnego zastosowania musisz, jak napisalem, liczyc sie po prostu ze zmniejszona ststystyczna niezawodnoscia urzadzenia.

Reply to
Dariusz K. Ladziak

Dzieki za rady. Sciaganie do kraju wersji militarnych czy nawet owych "automotive" nie ma w moim przypadku sensu, po prostu zgodnie z waszymi sugestiami wpakuje urzadzonko do zamrazarki i sprawdze dzialanie w trakcie kilku cykli mrozenia. To obecnie najrozsadniejsze/najprostsze wyjscie. Pozdrowka, Kuba

Reply to
visitor123

Tak dla celów poznawczych grupy - daj nam potem znać jakie zaobserwowałeś zachowania układu "mrożonego".

Pozdrowienia Roman

Reply to
Roman

To jak sie robi uklady wojskowe ? Bierze sie masowke, mrozi pare razy do -80, i jesli nadal dzialaja to mamy wojskowy do -40 ?

P.S. Polska zima potrafi spasc do -30, -35 czasem. A pojazd moze pojechac do Rosji czy Norwegii..

Polski pojazd wojskowy wcale nie musi zapalać poniżej -25 (a może -20) :) Takie są normy.

A kiedyś mieszkałem na przeciwko jednostki samochodowej, to wiem, że nawet przy +20 odpala góra połowa stanu. Resztę ciągali na holu (jak jechali na poligon).

Reply to
pisz_na.mirek