Prosty uk?ad - dwa oczka.

Witam! Mam pytanie do tego oto schematu:

o ile inne przypadki dość rozumiem i wiem co wskarze woltomierz, a tyle w tym przypadku nie mam pojęcia czym się kierować. A może w ogóle powinienem zmienić mój tok rozumowania przy tych dwóch i wiecej oczkach. Dziękuje za proste wyjaśnienia.

Pozdrawiam

Reply to
Grandalf

Mala podpowiedz - jaki prad plynie przez diody ?

I druga - podrecznikowe metody oczkowe sa dla obwodow _liniowych_

Za duży. W środkowym oczku będzie zwarcie. Przy założeniu, że dioda ma rezystancję szeregową równą zero.

Dałoby się policzyć wstawiając jakiś model zastępczy diody. Chociażby definiując spadek napięcia jako źródło napięciowe 0,7V i zakładając tylko prądy w kierunku przewodzenia diod.

Reply to
Mario

Użytkownik "Grandalf" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@c1g2000yqg.googlegroups.com... Witam! Mam pytanie do tego oto schematu:

o ile inne przypadki dość rozumiem i wiem co wskarze woltomierz, a tyle w tym przypadku nie mam pojęcia czym się kierować. A może w ogóle ======= W tym przypadku najpierw sobie odpowiedz czy to teoria czy praktyka Jak teoria, to woltomierz pokaże 10V, bo idealne bateryjki spowodują eksplozję diod i rozwarcie obwodu.

Jak praktyka wydajność bateryjek może być zbyt mała do eksplozji Gdyby to były bateryjki jak AAA solidne diody , to woltomierz pokazałby około 2,1V Zakładając np. rezystancję wewnętrzną źródła 1V równą 1 Om, a 5V- 5 Om. Przy prądach rzędu 0,4A spadek napięcia może być około 0,7V

Z innej strony, przy słabych diodach, mogą się one przepalić na zwarcie - wtedy woltomierz wskaże coś innego pomiędzy 1V a 5V

"
"

To ciekawa teoria jest. Ja tutaj widze uklad z podstawowki polaczone, 3 zrodla rownolegle jedna z diod jest wstawiona w kierunku zaporowym wiec ma nieskonczona rezystancje i tym samym jedno z ogniw jest wylaczone z ukladu. Woltomierze wskaze wiec napiecie rowne sumie napiecia na ogniwach minus spadek napiecia na jednej z diod i rezystancji.

Ktora to dioda to pozostawiam tobie.

Reply to
NoName

Użytkownik "NoName" snipped-for-privacy@nn.pl napisał w wiadomości news:ggkjeu$suv$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...