prosty komputer jednoukładowy (ARM, Atom?) - jak na jtaniej?

Witam!

PoszukujEA% moBF%liwie taniego komputera jednoukB3%adowego, ktF3%ry speB3%n=
iB3% by
nastEA%pujB1%ce wymagania:
- wifi + ethernet
- dowolna magistrala szeregowa (spi/i2c/uart)
- jedno wolne gniazdo hosta usb
- wyjB6%cie audio
caB3%oB6%E6 bEA%dzie pracowaE6% pod kontrolB1% Linuxa, jako odtwarzacz aud=
io z
rF3%BFnych mediF3%w (karty pamiEA%ci/pendrive oraz radio internetowe).

ZaleBF%y mi na moBF%liwie tanim, prostym i energooszczEA%dnym rozwiB1%zaniu=
.
Czy ktoB6% moBF%e mi coB6% takiego poleciE6%?

gnz

Re: prosty komputer jednoukładowy (ARM, Atom ?) - jak najtaniej?

jakiś tani terminal za 70zł z allegro sie nie nada?

Re: prosty komputer jednoukładowy (ARM, Atom?) - jak najtaniej?

Ja zlozylem PCta Micro-ITX na plycie Zotac ION-ITX (wersja z zasilaczem
19V). Z dyskiem 2.5" bierze 18-20W, drugi dysk (glownie do backupow)
oskryptowany na wylaczanie sie po pol godzinie nieuzywania. Wlasnie
sprawdzilem - nieuzywany od miesiaca, cos mi backupy automatyczne
przestaly dzialac ;-(

--
Jerry1111

Re: prosty komputer jednoukładowy (ARM, Atom?) - ja k najtaniej?
poszukaj sobie zaurusa, spelnia to co ci potrzeba, mozna na nim miec
debiana, ubuntu, i dedykowane dystrybucje.
Polecam serie cxxxx.
Do twoich zastosowan bedzie akurat.
Miesci sie w kieszeni, ma ladna obudowe i ekran i klawirke. I kupic
mozna za 300-500zl w zaleznosci od zestawu "gratisow"

--
Lukasz Sczygiel

Re: prosty komputer jednoukładowy (ARM, Atom?) - jak najtaniej?

Poczytaj o Beagleboard. Ma USB, zintegrowany codec audio, na złączu
rozszerzeń kilka różnych szyn szeregowych, bierze kilka W i ma bardzo
dobre wsparcie pod Linuksem.
Jeśli Ci się nie spieszy, warto poczekać na wersje xM. W porównaniu do
poprzednich wersji ma m.in. 4 porty USB, zintegrowany ethernet, więcej
pamięci RAM i gniazdo Micro-SD. Nie ma za to zintegrowanego flasha.
BB-xM powinno być do kupienia za kilka tygodni.

j.

Re: prosty komputer jednoukładowy (ARM, Atom?) - jak najtaniej?
Na alledrogo są miniHT na armie - są rozmiarów przerośniętego routera,
kosztują jakieś 300zł z przesyłką, uarta zrobisz sobie kabelkiem do
nokii na PL2303.

Nie wiem jak w tych armowych, ale wersję na atomie kupiłem dla mamy i
jak na razie jest to jedyny widziany przeze mnie laptop/netbook w którym
nie słychać ŻADNYCH szumów na wyjściu audio.

Re: prosty komputer jednoukładowy (ARM, Atom?) - jak najtaniej?

http://www.hawkboard.org /

Tutaj kupisz w Polsce:
http://www.shop.kristech.eu/index.php?cPath87 %

pzdr