Prostownik rozruchowy ze spawarki. - Page 2

Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.

Ale to ma tylko malutki akumulatorek, ktory za pare lat padnie.

Owszem, ma swoje zalety, ale to nie jest "prostownik rozruchowy".

J.

Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.

To jest coś, co pełni taką funkcję...
Ładujesz ten akumulatorek w domu, aby przynieść do auta
które stało na mrozie i pomóc w jego rozruchu...

Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.

Jest koło mnie w tesco takie coś za 139 zł. Problem w tym że ja nie mam
problemów z rozruchem osobówki tyllko lublina - ciężarówki z dieslem 2,4 z
komorą wstępną którym trzeba SOOOLIDNIE zakręcić. Mój aku ma nominalnie 120
Ah i 1000 A prądu rozruchowego. Kiedy podłączam profesjonalny prostownik
rozruchowy tzw "matkę" o wydajności blisko 800 A to kable i żabki przypięte
do aku w aucie są gorące od prądu. Aku mam trochę padnięte i grzanie świec i
kręcenie szybko go kończy. Jak tylko silnik zaskoczy i ma pełny układ
zasilania - odpala od pstryknięcia i bez grzania. Problem jest rano, gdy
spłynie trochę paliwa do baku i trzeba pokręcić nieco dłużej.
Jeżeli mam wydać 140 na jakąś lichotę która jest tylko nieco lepszym
prostownikiem ładującym, to wolę dołożyć  te 250 i kupić nowy aku - będę
miał spokój i pewność. Chciałem możliwie najtaniej bez kupowania nowego
akumulatora
--
Jackare

Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.

Najtaniej będzie z kupnem nowego akumulatora.
Wszystko inne to prowizorki i półśrodki.

Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
UBF%ytkownik Pszemol napisaB3%:

Ni e zawsze. Przy temperaturze nocB1% rzEA%du -50 grzaB3%ka w silniku i20%
dodatkowe zasilanie dla B6%wiec BF%arowych i pierwszego rozruchu ma sens.=
 W20%
naszym klimacie raczej trudno o warunki uzasadniajB1%ce takie nakB3%ady -=
20%
jak piszesz, nowy akumulator zaB3%atwi sprawEA% radykalnie i niezaleBF%ni=
e od20%
miejsca postoju.
A jak ktoB6% chce mieE6% peB3%nB1% autonomiEA% to siEA% instaluje benzyno=
wy20%
silniczek rozruchowy - czy to krEA%cB1%cy bezpoB6%rednio dieslem czy goni=
B1%cy20%
agregat zasilajB1%cy rozrusznik. TeBF% znane rozwiB1%zanie, benzyniaka o =
mocy20%
trzech koni odpala siEA% na mrozie sznurkiem. Na biegunie jak znalazB3%. =
U20%
nas - znowu, po co?

--20%
Darek

Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.

Ja miałem podobny problem, zima, auto na dworze aku słabo kręci, skończyło
sie na tym że kupiłem nowy, ale ... starego nie oddałem bo w sumie on taki
zły nie był, tylko nie lubiał mrozu bo wtedy szybko tracił pojemność,
nałądowałem go i trzymam w ciepełku, ja nie mogłem zapalić w zimie na nowym
(bo za długo stał i się rozładował) to podpinałem ten stary i zapalałem bez
problemu. Tobie też tak radzę , stary sobie zostaw i w razie czego masz pomoc
rozruchową w zimie tylko pamiętaj aby raz na miesiąc góra dwa go podładować.
Janusz

PS Kupić aku bez zwrotu można np na alledrogo :)