Prosta ładowarka li ion 18v 3 Ah

Witam Szukam pomysłu na prostą ładowarkę do baterii do elektronarzędzi ma być w miarę tania oraz bezpiecznie naładować pakiet nie robiąc mu szkody w pakiecie nie ma dostępu do poszczególnych ogniw tylko + i - słabe pakiety w domu ładuje zasilaczem z ograniczeniem prądu 3A i ustawionym napięciem 20V nie wiem czy nie robie mu szkody ale to sa juz stare baterie tylko to niezbyt mobilne rozwiazanie jakieś propozycje ? pozdrawiam

Reply to
Szumek

Użytkownik "Szumek" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:546670c2$0$2852$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Oryginalna ładowarka DeWalt: kondensator, mostek, sterownik Dostałem ją na 110V. Przeróbka polegała na wymianie kondensatora (dużego) okazało się, że te od silników idealnie się nadają.

Reply to
Desoft

Desoft pisze:

Do litówek? Chyba że bateria ma swoją elektronikę?

Reply to
AlexY

Użytkownik "AlexY" snipped-for-privacy@irc.pl napisał w wiadomości news:m482bf$g2k$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Nie. To stara wiertarka - NiCd.

Reply to
Desoft

Desoft pisze:

Coś mi się chyba pozajączkowało, wydawało mi się że Szumek wspominał o pakietach litowych.

Reply to
AlexY

tak dokładnie li ion chcę ładować narazie jako tako ładuje w domu zasilaczem ustawiam ograniczenie prądu na 2-3 A napięcie na 20 V i czekam aż prąd spadnie do 0 tylko że chce to ładować w warunkach polowych tzn żeby było małe i bez kabelków i nie zakatować baterii pozdrawiam

Reply to
Szumek

Użytkownik "Szumek" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:546a61c8$0$18094$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Jakieś zasilanie tego musisz mieć. Może to być przetwornica - będzie zgrabne i ekonomiczne. Musisz ją zrobić lub wykorzystać od czegoś... zasilacz do laptopa? Możesz dać zwykłe trafo prostownik itd. Nie będzie takie poręczne, ale mniejsze od zasilacza uniwersalnego. Zaleta: najprostsza konstrukcja. Możesz pójść na uproszczenia i dać prosty zasilacz nieizolowany. Trzeba trochę pokombinować z ograniczeniem napięcia. No i najważniejsze: izolacja czyli bezpieczeństwo.

Niezależnie co z powyższych wykorzystasz sterownik musi być praktycznie taki sam - część wspólna :) - i tak i tak musisz to mieć.

Pozostaje jeszcze opcja zakupu oryginalnej ładowarki, lub adaptacji jakiejś zbliżonej.

Reply to
Desoft

Szumek pisze:

Czy ten pakiet ma zabezpieczenia na poszczególnych celach? Bez tego w obecnej konfiguracji ryzykujesz pożar i/lub zatrucie. Z rozwiązań gotowych mogę polecić tylko ładowarkę modelarską np imax B6, pakiety litowe ładuje do 6 cel w szeregu.

Reply to
AlexY