Prośba o weryfikację projektu na NE555.

Witam!

Robię oświetlenie z białych LED i potrzebuję do tego regulację jasności. W ramach samodokształcania postanowiłem zrobić ten prościutki projekt samodzielnie. Wybórł padł oczywiście(?) na NE555; posiłkowałem się specyfikacją tego układu dostarczoną przez Texas Instruments:

Oto efekt pracy:

Proszę Szanownych Grupowiczów o weryfikację tego projektu

Pozdrawiam Tygrysek

Reply to
Ty-grysek

Pewnego dnia Ty-grysek przemówił ludzkim głosem:

Jak przekręcisz potencjometr w górną pozycję to upalisz tranzystor rozładowujący (końcówka 7). Dołóż rezystor szeregowo z potencjometrem (1kohm ?).

Reply to
Zbych

Użytkownik "Ty-grysek" snipped-for-privacy@N.O.S.P.A.M.wp.pl> napisał w wiadomości news:ctnlnt$bf5$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Diod LED nie powinno się łączyć równolegle - każda gałąź powinna mieć "swój" rezystor.

pzdr. GD

Reply to
GD

A ja dam głowe, że widziałem uderzająco podobny schemacik gdzieś w necie.

Użytkownik "Ty-grysek" snipped-for-privacy@N.O.S.P.A.M.wp.pl> napisał w wiadomości news:ctnlnt$bf5$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
Mephisto2oo4