prosba o porade

Witam! Moj znajomy ma dystrybutor elektroniczny paliwa i chcial, zeby zrobic dostep do tego dystrybutora na karte, najlepiej na transponderze. Zalozenie jest takie, zeby kazdy z kierowcow (to jest firma przewozowa) mial swoja karte transponderowa, ktora po wlozeniu do czytnika w dystrybutorze uruchomi ten dystrybutor. Po zatankowaniu informacja o ilosci zatankowanego paliwa zeby zostala zapisana na karte i potem kolejne oczywiscie dodawane w takim spisie ile gdzie i kiedy. Uklad w dystrybutorze powinien miec mozliwosc dodawania lub usuwania nowych kart oczywiscie. Nastepnie trzeba by jakis programator i czytnik tych kart, ktory dzialalby z laptopem celem odczytu tych wszystkich informacji i przeprogramowywania. Moja prosba jest tak, zebyscie cos doradzili na czym to zrobic zeby bylo najprosciej, jakie karty, w jakim jezyku, czy np. bascom wystarczy itd. Bede wdzieczny;) Dzieki. Pozdrawiam.

Reply to
Top Gun

On Behalf Of Top Gun

Zanim cokolwiek zrobisz, sprawdź ceny ponownych badań i dopuszczenia przerobionego dystrybutora o ile producent dopuszcza samodzielne przeróbki. Również należy sprawdzić jakie wymagania powinna spełniać firma dokonująca takich przeróbek.

pzdr Artur

PS Kara przewyższa cenę fabrycznego dystrybutora dostosowanego do takiego wydawania paliwa.

Reply to
ziel

To nie jest dystrybutor do uzytku publicznego tylko prywatnego.

Reply to
Top Gun

Ale przepisy bezpieczeństwa musi spełniać, skoro jest wykorzystywany w miejscu zatrudnienia innych ludzi.

Reply to
Marek Lewandowski

Dzieki za porade, ale nie o to prosilem:(

Reply to
Top Gun

a radę Artura (ziel) już przeczytałeś/zastosowałeś?

Reply to
Marek Lewandowski

Moj jest do ON;)

Reply to
Top Gun

W artykule <bkbh8v$hbk$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl> Top Gun napisal(a):

To strefy nie ma.

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

W artykule snipped-for-privacy@4ax.com jerry1111 napisal(a):

Strefa Z2 będzie wg przepisów w promieniu 3m od potencjalnych źródeł emisji, czyli kołnierzy, pomp w uszczelnieniami itp. Tak mówi API, u nas chyba będzie prostopadłościan o bokach 6m x 6m x 1m (1m to wysokość).

Eee, bez przesady. Na świeżym powietrzu... Jedyne, na co trzeba uważać, to zagłębienia gruntu i rozmaite kieszenie, bo się cięższy od pow. LPG gromadzi. Tam jest strefa Z1. Jak to mówili na terminalu LPG: można palić, byleby ręce z fajkami wysoko trzymać ;-)))

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

W artykule snipped-for-privacy@4ax.com jerry1111 napisal(a):

Tu nie ma ZTCW przepisów, jedynie w książce Nowaka, Wołczyńskiego "Eksploatacja instalacji i urządzeń el. w przestrz. zagr. wyb." znalazłem "opracowanie własne": dystrybutor - strefa Z1 wewnątrz, na zewnątrz (od _zera_) strefa bezpieczna... Ciekawe. I mówisz, że ta elka w środku była? Powiedz, którą stację mam omijać szerokim łukiem ;-)

Czepnę się, a co tam - Ciebie mogę ;-) Nie ma obudowy Ex i, może być budowa Ex i, co oznacza takie zasilanie, że nie powstanie iskra (w skrócie). A świetlówki z tego nie zasilisz. Czepialski jestem ;-)

No, widziałem niejedno (np. spawanie na działającej instalacji gazowej- tylko czujki płomienia chłopaki poprzykrywali...). Człowiek czasem sam robi takie rzeczy, że mu się śnią po nocach (grzebanie zwykłym miernikiem, odkręcanie śrub kluczami iskrzącymi - bo się nieiskrzące połamały, wyciąganie elementów pod gazem - to tylko 0,1 bara, trochę tylko pośmierdzi). Mea culpa. Choć nie powiem, że nigdy więcej ;-)

Oooo, to miałeś niezłą akcję. Ja bym chyba sp#$%^dalał do najbliższego rowu :-(

Pozdrawiam

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Nooo! nieźle. A tak swojš drogš - jak praśnie to resztki pewnie też sp#$%^dolš właśnie do rowu ;-))

Miłego dnia Marcin.

Reply to
Ireneusz Niemczyk
Reply to
Marek Dzwonnik

On Behalf Of Top Gun

Nie rozumiesz problemu. Przeczytaj jeszcze raz moją odpowiedź, szczególnie ten fragment o wysokości kar. Znajomy powinien Cię uprzedzić, o okresowych kontrolach, no chyba, że ma nielegalną stację paliw. Zbiornik + dystrybutor = stacja paliw.

Każdy dystrybutor ma wewnątrz mechaniczny licznik i jego wskazania powinne się pokrywać ze wskazaniami Twojego urządzenia.

Ze sposobu pytania wnioskuję, że masz niewielkie doświadczenie, w konstruowaniu urządzeń elektronicznych i pisaniu programów, inaczej by tych pytań nie było. Ale skoro myślisz, że sobie poradzisz, a właściciela stać na zapłacenie kary to proszę:

- transpondery do wyboru do koloru
- pastylki Dallas'a też duży wybór (chyba coś pokręciłem z adresem, ale koledzy zaraz poprawią)

Jako język programowania możesz wybrać dowolny, każdy się nada. Procesor też dowolny, tylko jedne mają opinię mniej wrażliwych na zakłócenia inne podobno czasami szaleją.

Podsumowanie. Prościej jest założyć łańcuch z kłódką i dorobić klucze dla kierowców. Złodziej i tak będzie wolał podjechać beczką i zassać z zaworu zasilającego gdzie ma większą przepustowość.

pzdr Artur

Reply to
ziel

Generalnie wszystkie, co maja liczniki elektroniczne (bo nie wierze w iskrobezpieczne obwody w liczniku). Plastikowa obudowa, LCD podlaczony na szara tasme 10P... ale dziala...

Tam nie ma ani budowy, ani obudowy Ex i :-) Jest chyba jedno wielkie slowo honoru...

Kabel leci z puszki Ex i do swietlowki, drugi do trafka w liczydle :-)

Wiem - potrzeba matka wynalazkow. Ale jak w Kondratkach (stacja przepompowa na gaz. Jamalskim) wypieprzylo wydmuchy (slup gazu na circa 100m), to ludziska jeszcze tego samego dnia wieczorem poprzypominali sobie szybko wszystkie przepisy :-)

Kumpla mialem zostawic? Poza tym dawno gasnicami sie nie bawilem :-)

Ale pietra mialem... jak potem wypilismy litra, to obaj bylismy trzezwi - bylo trza isc po drugiego :-)

Reply to
jerry1111

W artykule snipped-for-privacy@4ax.com jerry1111 napisal(a):

Bywałeś tam? Ja też! Mówią, że każda burza zabiera obchodowemu kilka lat życia, bo jak wypieprzy wydmuch, to leci ręczne zawory zamykać. A piorun w taką świeczkę gdyby przywalił...

A pierwsze wydmuchy awaryjne były niezłym szokiem dla okolicznej ludności. Legendy chodzą, że próby pop i ksiądz musieli z ambon ogłaszać, bo wszyscy myśleli, że to koniec świata :-)

I co ciekawe, ten słup gazu _widać_.

:-)

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

W artykule snipped-for-privacy@COS13.ilf.com> Marcin Stanisz napisał(a):

co to se te ,,wydmuchy'' ? to w koncu p.m.elektronika....

Paweł

Reply to
Paweł Kołodziej

W artykule snipped-for-privacy@localhost.localdomain Paweł Kołodziej napisal(a):

Sorry, Panowie - daleki OT się zrobił :-)

Wydmuch to jest kawał rury stojącej zwykle w pionie :-), mającej za zadanie wyrzucić na bezpieczną odległość gaz palny z instalacji. Gaz zrzuca się awaryjnie z instalacji w przypadku przekroczenia parametrów (np. temperatury) albo w przypadku pożaru.

Pozdrawiam i EOT.

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz
Reply to
Marek Dzwonnik

Ta-dam!! Dzieki :-)

Dodam jeszcze, ze moj przypadek (i pewnie moja reakcja) byla spowodowana opowiescia zaslyszana miesiac wczesniej. Dla znajomego spawacza cofnal sie plomien w palniku acetylenowym. Efekt? Cala lapa poparzona, ale chlop zdazyl zalamac przewod przy butli. Jak wrocil od lekarza, to pierwsza rzecz jaka zrobil bylo kupienie wodnych bezpiecznikow na przewody gazowe - dopiero potem pojechal do domku.

Reply to
jerry1111