Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę in aczej - Page 5

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej
[.....]
Zgoda, ale co to ma do rzeczy? C i assembler to prawie to samo. :-)

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej

Musze czytac posty przed wcisnieciem 'Send'.
Pointery nie sa defaultowo signed, ale w wielu programach tak jest
(INT_PTR/LONG_PTR). Dlatego nawet jak wystartujesz windowsa z /3GB
switchem, to jeszcze potrzebujesz swoj program skompilowac z flaga
/LARGEADDRESSAWARE zeby program mogl dostac wiecej niz 2GB. Inaczej
Windows pokaze programowi adresy do (2^31)-1

Nie instrukcje tylko arytmetyka pointerow w wielu programach.
http://stackoverflow.com/questions/5185406/how-does-the-large-address-aware-flag-work-for-32-bit-applications-on-64-bit-com

Sprobuj przekompilowac linker (jesli masz zrodla oraz jesli ma poprawna
arytmetyke pointerow):
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/wz223b1z.aspx

Byloby to prawda jesli nie byloby wirtualizacji pamieci (pamiec dana dla
aplikacji != pamiec fizyczna). Ja mowie o 2GB limitu na proces, a nie
2GB dla wszystkich procesow (bo kernel zjadl drugie 2GB).

--
Jerry1111

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej
[.....]
Ta flaga nie jest parametrem kompilatora tylko linkera i AFAIK jej
jedynym efektem jest ustawienie odpowiedniej flagi w nagłówku EXE-ka co
w połączeniu z odpowiednim parametrem przekazanym kernelowi pozwoli dać
procesowi więcej niż 2GiB przestrzeni.

http://stackoverflow.com/questions/5185406/how-does-the-large-address-aware-flag-work-for-32-bit-applications-on-64-bit-com
Ale przecież błędna arytmetyka pointerów nie wynika z ograniczeń
procesora czy systemu tylko z niedbalstwa tudzież braku wyobraźni
niektórych programistów. Zresztą nie tyle czystej arytmetyki bym się
obawiał a operacji logicznych na najstarszym bicie adresu którą to
sztuczkę podobno niektórzy wykorzystują do zwracania błędów.

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej
Ekhm?  ptrdiff_t jest signed, ale pointner?

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej

Skrot myslowy. Nie sam pointer, tylko jak nimi dana aplikacja operuje.

--
Jerry1111

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej
Do głowy przychodzi mi jedynie zerowanie najstarszego bitu, tylko po co?
Operacje w rodzaju liczenia offsetów, etc powinny działać nawet gdy
powodują over/under-flow.

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej

ptr = malloc(bardzoduzo);
if (ptr<0) error(murwa_kac);...

bardzo często spotykane

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej
if (!ptr)// malloc zwraca 0 w razie błędu.

Ujemne wartości jako informacja o błędzie - zgadzam się.

Ja nie spotkałem się jeszcze z artystą, który zwraca ujemną wartość (a
nie '0') tam gdzie oczekiwany jest wskaźnik.

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej

Autopoprawka: if(ptr <= 0)...

spotykałem się bardzo często. Niestety.

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej
Ztcw:
Stała "0" jest specyficznie traktowana - to jest "null pointer". Nie
mamy więc porównania "pointer-liczba" a "pointer-pointer". Takie
porównanie jest wprawdzie implementation-defined, ale jednocześnie
dobrze zdefiniowane, a ponieważ na każdym sane środowisku pointer jest
unsigned redukuje się do (ptr==0). Nadal więc nie widzę czemu miałoby to
nie działać przy wskaźniku większym od 2G.

Łamanie kołem jest chyba zbyt zbyt szybką i okrutną karą za taki zapis,
ale może galery na php?

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Skąd ta samokrytyka? :-)

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej
Huh? Jestem dzisiaj po całym dniu Javy, więc mogę mieć lekkie zaćmienie,
ale jaka samokrytyka?

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej
Slyszalem kodowaniu sobie extra informacji na najstarszym bicie.
np. ze dane zostaly zmienione, albo ze nie wolno ich uzywac (co akurat
jest dzialajace bo exception przy uzyciu bylo murowane).
A przed uzyciem ptr & 0x7FFFFFFF.

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej

Dzisiaj przegladajac rozne artykuly w MSDN natknalem sie (w
amd64_portapp.doc, page 5) na:

A typical compile-time problem involves unsafe data type conversions.
For example, certain Windows programs might do something like this:

   LONG  userdata = (LONG) &max_coordinate;

W innych dokumentach byly podobne kwiatki.

Ja wiem... za jajca powiesic i VB nakarmic ;-)

--
Jerry1111

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej

Pod windows ?
Czy mi sie wydaje, czy pod unixami tak nie lzja ?

J.

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej
Bzdura oczywiscie.

Nie masz racji. W windows x64 aplikacja 32bitowa ma 4GB user space
przestrzeni adresowej.

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej
[.....]
Domyślnie ma 2GiB. :-)
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa366778%28v=vs.85%29.aspx#memory_limits

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urzą dzenia - trochę inaczej

 > Nie masz racji. W windows x64 aplikacja 32bitowa ma 4GB user space
 > przestrzeni adresowej.

Mam racje:

1. Nie pisalem o 32 bitowym programie na 64 bitowy Windows.
2. 32 bitowy program na 64 bitowy Windows dostanie (bez zadnych
sztuczek) 2GB.

--
Jerry1111

Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - troch ę inaczej

Nie takie rzeczy się robiło - powinienem gdzieś mieć na C64 pełną wersję
Pump Up The Jam, grupy Technotronic. Tak, komputer gra tak długo (z sampli!)
jak trwa utwór... B. prosta sztuczka, choć słychać jej działanie, jednak
utwór jest wyraźny i da się słuchać.

Tym bardziej...
A GUI...? Geos...

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Na pewno z sampli ? Czy to raczej jakis syntezator z partytury ?